Karakter van lapjes poezen !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fhryso

Karakter van lapjes poezen !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 23:46

Wij willen een lapjeskitten, hoe zijn de karakters van deze poezen over het algemeen??

Ik lees veel dat het eigenzinnige poezen zijn met een eigen wil, en vele klappen uitdelen als het ze niet zint.

ik heb 2 kinderen dus graag uw mening ;-)

_Denise_

Re: Karakter van lapjes poezen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:51

Huh, een lapjeskat is toch gewoon een poes met een bepaalde kleur? :P lijkt me sterk dat hier het karakter door bepaald wordt.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:52

Volgens mij heeft dat alles behalve met de kleur te maken :)
ik heb hier een super lief lapje, en een super lieve black golden shaded, maar ooit een rode rotzak gehad. Opvoeding doet wonderen

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:55

_Denise_ schreef:
Huh, een lapjeskat is toch gewoon een poes met een bepaalde kleur? :P lijkt me sterk dat hier het karakter door bepaald wordt.

Precies dit dus.
Een lapjeskat is geen ras, maar een kleurbenaming. Deze hebben dus niet een bepaald karakter :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:57

Karakter kan echt wel deels bepaald worden door kleur hoor :j

Vind het artikel niet meteen, maar heb in een tijdschrift wel eens een onderzoek erover gelezen. Daar kwam oa uit dat getijgerde katers het sociaalste en meest mensgericht zou zijn. Wij hebben thuis al tig katten gehad en in grote lijnen klopte het wel. Al doet opvoeding inderdaad ook al veel.

Vanuit mijn ervaring zijn lapjeskatten vaak wat afstandelijker en een stukje minder tolerant. Degenen die wij hebben gehad vonden het af en toe fijn om te kroelen, maar als zij er klaar mee waren was het ook echt klaar. Eéntje durfde ook uithalen als iets haar niet zinde.

Hou er wel rekening mee dat elke kat desondanks verschillend is. Observeer goed het gedrag van de kitten als je een keertje gaat kijken, daar kan je vaak al heel veel uit afleiden. :-)

gezienanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:01

Nou ik heb het ook wel gehoord ja dat lapjes soms loeders van beesten zijn. Ik ken er wel er stuk of drie die je niet graag in huis wil hebben die terroriseren de buurt. Maar wij hebben thuis ook een lapje van de boerderij, ze is een beetje verlegen /bang aangelegd maar verder een heel lief meisje! Maar ze is wel de Koningin van de buurt. ZE is onze waak hond zegmaar. Ik denk dat ze over het algemeen een pittig karakter hebben maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:04

Ik heb altijd begrepen dat lapjes inderdaad erg op zichzelf/eenkennig zijn. Mijn zus heeft er éentje. Die zitten echt aan mekaar vast geplakt. Als mijn ouders er een paar dagen op passen zit ze de hele dag te mokken, tot mijn zus weer terug is. Ze kan mijn ouders en mij wel tolereren. We mogen haar gewoon aaien en oppakken, maar het moet allemaal niet te lang duren, en ze laat van geen kant merken dat ze de extra aandacht waardeert.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:06

Mijn lapje van de boederij.
is echt een schat.
ligt het liefst lekker te kroelen, en wil veel aaitjes en knuffels.
Kan met alle poezen overweg,behalve met haar rode terror dochter.
Denk dat het ook grotendeels opvoeding is.

Fhryso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 00:08

Bambolina schreef:
Ik heb altijd begrepen dat lapjes inderdaad erg op zichzelf/eenkennig zijn. Mijn zus heeft er éentje. Die zitten echt aan mekaar vast geplakt. Als mijn ouders er een paar dagen op passen zit ze de hele dag te mokken, tot mijn zus weer terug is. Ze kan mijn ouders en mij wel tolereren. We mogen haar gewoon aaien en oppakken, maar het moet allemaal niet te lang duren, en ze laat van geen kant merken dat ze de extra aandacht waardeert.

Haha grappig !! Pittig dametje voor andere :D

Fhryso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 00:15

Billionache : ik heb dat artikel ook gelezen. Vooral de lapjes met weinig wit zijn erg pittig en met veel wit juist heel lief.

wij hadden vroeger een lapjespoes met hele witte onderkant overgenomen samen met haar terror rode broer. die lapjes was heel lief, rustig en knuffelig maar de rode kater steelde al het eten van tafel en krabte overal het behang af :D
Laatst bijgewerkt door Fhryso op 05-03-15 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:17

Onze Leen is heel lief,maar kan ook een kreng zijn.Grommen en blazen naar de andere katten(en soms naar ons).

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:25

billionache schreef:
Karakter kan echt wel deels bepaald worden door kleur hoor :j

Vind het artikel niet meteen, maar heb in een tijdschrift wel eens een onderzoek erover gelezen. Daar kwam oa uit dat getijgerde katers het sociaalste en meest mensgericht zou zijn. Wij hebben thuis al tig katten gehad en in grote lijnen klopte het wel. Al doet opvoeding inderdaad ook al veel.

Vanuit mijn ervaring zijn lapjeskatten vaak wat afstandelijker en een stukje minder tolerant. Degenen die wij hebben gehad vonden het af en toe fijn om te kroelen, maar als zij er klaar mee waren was het ook echt klaar. Eéntje durfde ook uithalen als iets haar niet zinde.

Hou er wel rekening mee dat elke kat desondanks verschillend is. Observeer goed het gedrag van de kitten als je een keertje gaat kijken, daar kan je vaak al heel veel uit afleiden. :-)

Mijn moeder heeft er een gehad en dat WaS een grote knuffelkont en de liefheid zelf. Hier in de staat loopt er ook een. Altijd zin om te knuffelen, nog jong dus spelen vind jij ook leuk en altijd vriendelijk.

Ook heb ik meerdere tijgers gehad, de een WaS enorm lief, onhandig maar geen grote knuffelkont maar wel altijd dicht bij je. Weer een andere WaS lief, speels, knuffelde enorm graag en was een super kat. Weer een andere die nu hier loopt Is vrij druk, ondeugend, word niet Graag opgepakt en als dan alleen door mij en alleen als hij wilt en niet langer dan een minuut. Zo Is hij ook met bij je komen liggen. Alleen als hij wilt en niet echt een knuffel/schoot kat. Ook kan hij laten zien wat hij wilt en niet wilt. De 2 broers van hem zijn ook weer anders, een echte knuffel en de ander ertussenin.
Zo ook 3 zwarte alle 3 ander karakter ondanks dat ze alle 3 directe familie zijn (moeder, haar broer en haar dochter)

Buiten dat meer katten leren kennen en mn opa en oma hebben er enorm veel gehad. Kleur vonden hun en ik ook niet echt bepalend. Wel hoe ouders zijn, hoeveel je ermee bezig bent en hoe het dier zelf gewoon Is.

Zoek gewoon een lapjeskat die als kitten al met zich laat slepen en knuffelen, dan heb je doorgaans een echte knuffelkat.

Mijn ervaring Is wel dat katers doorgaans aanhankelijker/lichaamelijker en nieuwsgierigere gezellige katten zijn maar ook poezen kunnen dit zijn En zo Is mijn tijger kater van nu juist niet zoals alle voorafgaande katers. Kortom uitzonderingen heb je altijd echter WaS zijn karakter vanaf paar weken al zichtbaar evenals die van mn broers (bij mij geboren)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 00:59

Ik werk in een dierenasiel en merk toch wel dat lapjes poezen en schildpad poezen sneller wat pittiger zijn van karakter. Sowieso zijn over het algemeen poezen wat pittiger, duidelijker en alles op hun tijd. Inprincipe blijft een kitten nemen altijd een gok hoe het karakter ontwikkeld, ongeacht de kleur en of geslacht. Ook blijft opvoeding ook een belangrijk punt waar bij kattrn soms te weinig aandacht aan besteed word. Als je zekerder wilt zijn is een volwassrn kat waar het karakter van bekend is makkelijker.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 06:04

Ja hier ook een lapje! Heb haar van een boerderij gehaald als kitten. Toen ik belde om te vragen of we mochten komen kijken zei die vrouw, oooh je bedoelt de doerak van het nest?! Haha
En een doerak is het! Zit vol energie en zoekt echt alle grenzen op. Echter is ze nooit gemeen geweest en heeft ze ook een hele lieve kant. Dan komt ze lekker op schoot liggen slapen. <3

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:01

Onze lapjespoes (weinig wit) is altijd een klein beetje op haar hoede.
Ze komt regelmatig bij ons en wil dan het liefst eindeloos geaaid worden.
In huis zien we haar niet zo veel, ze is veel buiten en een goede jager.
Ieder jaar krijgt ze een nestje, daarvoor komt ze speciaal naar binnen toe.
Ze is een goede moeder en iedereen mag haar kittens bekijken, aaien en optillen.
Uithalen of andere gekke dingen heeft ze nog nooit gedaan.
Optillen heeft ze ook geen moeite mee.
Ze is super intelligent en dat is weleens vervelend, als wij gaan slapen dan moeten de katten naar buiten (tenzij ze een nestje heeft).
Zij wil graag in huis blijven en laat zich dan niet pakken, het irritante is dat ze onze gewoontes precies weet en je haar niet gemakkelijk om de tuin leidt.

Onze getijgerde katers zijn leuker met kinderen omdat ze relaxter zijn.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:07

Laten we het zo zeggen, als we een lapjeskat krijgen op de praktijk voor bijv. Een operatie, dan zijn we altijd een beetje op onze hoede. Zijn hele lieve katjes, maar hebben vaak wel een sterke eigen mening. Maar daar is verder niks mis mee hoor! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:20

Mijn lap is heel lief maar moet niks hebben van vreemden. Heel eenkennig.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 07:36

Ik heb een lapjespoes en dat is echt de grootste kroelkip die ik ken. Ze komt altijd bij me liggen in de meest idote houdingen om maar aandacht te krijgen. Bijten, krabben en blazen doet ze absoluut niet (moet ze ook niet flikken trouwens haha).

Zo ligt ze bijna altijd bij mij of bij anderen :D

Afbeelding

Afbeelding

Fhryso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-15 08:01

Wat een leuke verhaaltjes allemaal :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:05

Mijn lapje is alles behalve eenkennig. Gaat meteen bij het bezoek op schoot liggen. Is wel erg opdringerig en als ik haar even opschuif omdat ik bv moet leren dan krijg ik een mep of er hangt een kat in mn arm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:07

Onze Lapje had beter Lafje kunnen heten. Een bangepoeperd is het, overal bang voor, en ontzettend eenkennig. Hangt enorm aan mij, moet niets van andere poezen of mensen hebben, en laat zich door de andere poezen wegjagen, ook uit haar eigen tuin. Zal nooit uithalen, is ze ook te laf voor.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 08:10

Onze lapjeskat is erg op zichzelf en komt nooit knuffelen ze komt alleen thuis om te eten. Of als her heel koud is buiten om te schuilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:08

De lapjeskat die ik kende is een gemeen vals ding. Zit nu op een plek speciaal voor katten met gedragsproblemen.

Mijn oma heeft dankzij haar 3 maanden moeten revalideren. EN heeft nu haar zusje in huis (is van mij geweest) en dat is echt een kroelkont.

Haar broertje ook.

Zusje is een grijze en broertje een rode.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:11

goede opvoeding is wel belangrijk
heb 3 lapjes gehad en alle 3 even netjes, lief en knuffelig.
ook naar vreemden en ze waren toen dol op de hond!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 09:14

Ik heb 2 lapjes. Een langhaar en een korthaar.
De langhaar is ook een dame. Slaat gerust uit en is echt een bitch. Kan onwijs kroelen, maar als ze het zat is, is ze het zat. Visite kan ze echt de deur uit kijken :')
De ander heb ik nu net een half jaar. Een zwervertje. Zij is juist heel lief en sociaal en zo gek als een deur. Geen echte kroelkat, al gaat ze dat steeds meer waarderen.