Ik lees veel dat het eigenzinnige poezen zijn met een eigen wil, en vele klappen uitdelen als het ze niet zint.
ik heb 2 kinderen dus graag uw mening
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

lijkt me sterk dat hier het karakter door bepaald wordt. 
Bambolina schreef:Ik heb altijd begrepen dat lapjes inderdaad erg op zichzelf/eenkennig zijn. Mijn zus heeft er éentje. Die zitten echt aan mekaar vast geplakt. Als mijn ouders er een paar dagen op passen zit ze de hele dag te mokken, tot mijn zus weer terug is. Ze kan mijn ouders en mij wel tolereren. We mogen haar gewoon aaien en oppakken, maar het moet allemaal niet te lang duren, en ze laat van geen kant merken dat ze de extra aandacht waardeert.
billionache schreef:Karakter kan echt wel deels bepaald worden door kleur hoor
Vind het artikel niet meteen, maar heb in een tijdschrift wel eens een onderzoek erover gelezen. Daar kwam oa uit dat getijgerde katers het sociaalste en meest mensgericht zou zijn. Wij hebben thuis al tig katten gehad en in grote lijnen klopte het wel. Al doet opvoeding inderdaad ook al veel.
Vanuit mijn ervaring zijn lapjeskatten vaak wat afstandelijker en een stukje minder tolerant. Degenen die wij hebben gehad vonden het af en toe fijn om te kroelen, maar als zij er klaar mee waren was het ook echt klaar. Eéntje durfde ook uithalen als iets haar niet zinde.
Hou er wel rekening mee dat elke kat desondanks verschillend is. Observeer goed het gedrag van de kitten als je een keertje gaat kijken, daar kan je vaak al heel veel uit afleiden.