Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
arabella2000 schreef:Ik vind het ook erg eng. Hier in het zuiden zijn al meerdere honden vergiftigd en zijn er lekkere dingen gevuld met naalden gevonden.
Ik neem nu bij de losloopwandelingen altijd water en zout mee en liever heb ik ze niet meer los. Ze mogen los, maar alleen om even uit te razen en daarna weer vast. Tijdens het uitrazen moeten ze binnen zicht blijven.
Onze honden vinden het fijn om met een stokje in de bek te lopen, maar elke keer als ze nu een stokje willen pakken trek ik meteen aan de riem en zeg los. Gelukkig doen ze dat altijd wel.

_CS_ schreef:Anoli schreef:Ook in Apeldoorn en Deventer zijn er al gebakken sponzen aangetroffen. Dat las ik tenminste op facebook
Hier ook al? Tjemig.
Had een paar dagen geleden al bericht hierover gelezen dus ben al extra alert.
Shirley schreef:Ik erger me daar ook aan dood, Vjestagirl, zeker van al die honden die hier in feite niks te zoeken hebben, maar geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken zoiets te doen
Vjestagirl schreef:Ik keur niet goed dat mensen dit doen, niemand heeft het recht om andermans dieren te vergiftigen of opzettelijk te doden.
Maar ik kan wel snappen dat mensen het vervelend vinden dat er overal poep lijkt te liggen en dat ieder strookje gras ingepikt wordt als poepveldje, net als de bosjes waar kinderen in spelen. Hetzelfde gaat op voor dat ieder muurtje, iedere lantarenpaal en iedere boom onder gezeken wordt. En natuurlijk raapt heel bokt altijd keurig de poep op en is er niemand hier die voor het gemak de andere kant op kijkt als de hond zijn behoefte doet, maar het gebeurd wel veel. En dan snap ik dat mensen het zat zijn.
Nogmaals: ik keur de methode die ze gebruiken absoluut niet goed. Maar ik kan wel snappen waar het vandaan komt.