We zitten al een poosje te dubben om een tweede hond(je) aan te schaffen. We hebben nu een labradoodle en dat is een hartstikke leuk beest maar we willen wel graag een ander ras erbij, met minder vachtonderhoud..
ik vind het geen probleem, maar 1 hond intensief borstelen en knippen vind ik wel genoeg.We hebben eerder een Franse bulldog gehad en dat vonden we een super beestje, ik wil daar nu alleen niet meer voor kiezen omdat ik het ras vrij ongezond vind.
Een Jack Russel vinden we hartstikke leuk maar ik ben zelf een beetje bang dat dat een stuiterbal wordt (ervaring mee) en dan lijkt een black en tan mixje me weer handig aangezien onze vloer zwart is en ik geen zin heb in een witte zee van haren op mijn zwarte vloer (praktisch denken he;))
Een teckel lijkt ons ook leuk, maar ik ben dan weer bang dat deze te eigenwijs is en niet los kan lopen ivm jachtinstinct. Uiteraard zal er mee getraind worden hoor.
En verder.. De hond 'moet' sociaal zijn, met kinderen kunnen (hebben twee kids van 4 en 7) en het liefst kortharig en niet te groot.
Iemand ideeën? Gooit het maar in de groep
Voordeel is dat je dan kan gaan wandelen met je huidige hond en een asielhond en zo kan kijken of het wat klikt. Soms kan het ook handig zijn als de honden in leeftijd dicht bij elkaar liggen (zelfde energieniveau, speelbehoefte,...) als je eerste hond al een beetje opgevoed is