wat is dit bij mijn hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

wat is dit bij mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:09

Afbeelding

Afbeelding

Hallo! Ik was net Boem zijn vlooiendruppels aan het geven en zag op zijn rug iets wat eruit ziet als een teek. Even groot, duidelijk met 1 punt in de huid vast. Dus pak de tekentang en trek. Gebeurd niets. Ik ben er nu van overtuigd dat het geen teek is. Maar wat dan wel? Hij heeft er geen last van. Heeft iemand een idee?
We gaan volgende week naar de DA voor de inenting. Zou dit kunnen wachten?
Laatst bijgewerkt door Palmera op 04-03-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineR

Re: wat is dit bij mijn hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:10

Met de tekentang moet je niet zomaar trekken maar eerst draaien, dat al geprobeerd :)?
Heb je een foto?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:13

ElineR schreef:
Met de tekentang moet je niet zomaar trekken maar eerst draaien, dat al geprobeerd :)?
Heb je een foto?

Als je een juiste tekentang hebt is het niet eens nodig om te draaien en kan je hem er zo uit trekken. Als je wel eerst gaat draaien bestaat de kans dat de teek de maaginhoud uitspuugt waardoor de kans op de ziekte van lyme groter is.

TS, ik zou even een foto maken. En als je het niet vertrouwt de dierenarts bellen of een bezoekje brengen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:14

Gewoon een wratje wellicht?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:14

Onduidelijke foto's erbij gedaan. Met de telefoon kan ik helaas niet beter.
Maar dit is gewoon geen teek. Wrat? Ontsteking? Eerlijk gezegd denk ik eerder aan zoiets.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:15

TS, ik zie dat je foto's hebt geplaatst maar ze zijn niet heel scherp. Als ik het zo zie lijkt het op een vol gezogen teek. Maar het kan ook een vet bobbeltje zijn. Vet bobbeltjes zijn over het algemeen niet gevaarlijk en als je denkt dat de hond er last van heeft kan je hem door de dierenarts laten verwijderen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:16

foto's zijn niet helemaal scherp maar het ziet eruit als een wratje. maar als je toch volgende week naar de da gaat, kan je het meteen vragen:D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:19

Stukje wild vlees?
Zou gewoon volgende week bij je DA ff navragen idd. Kan wel even wachten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:20

Ja. Qua foto's lukt helaas echt niet beter. :\ mijn goede camera is verleden week weg gewaaid. :+

Overigens is Boem 5 jaar en op het zicht kerngezond. Ik heb dit gewoon nog nooit gezien. Volgende week gaan we dus sowieso naar de DA, tenzij we hierdoor eerder moeten. Is het handig hier b.v betadine o.i.d op te doen?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:56

femke27 schreef:
Ja. Qua foto's lukt helaas echt niet beter. :\ mijn goede camera is verleden week weg gewaaid. :+

Overigens is Boem 5 jaar en op het zicht kerngezond. Ik heb dit gewoon nog nooit gezien. Volgende week gaan we dus sowieso naar de DA, tenzij we hierdoor eerder moeten. Is het handig hier b.v betadine o.i.d op te doen?

Als het wel een teek is moet je er niets op doen. Teken kunnen schrikken en hun maaginhoud uitspugen waardoor de kans groter is op de ziekte van lyme. Ik zou dus wachten tot je bij de dierenarts bent geweest.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:03

Ziet er eerder uit als een wratje/vetbultje. Als je toch volgende week naar de DA gaat zou ik er nu niks aan doen. Als het opengaat/groter wordt/van kleur veranderd of iets dergelijks kan je even de DA bellen wat hij denkt, maar dit lijkt me geen spoedgevalletje ;).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 17:21

Oké, ik ben gerustgesteld en wacht gewoon tot volgende week. Tenzij er zeer drastische veranderingen zijn.

Bedankt allemaal! +:)+

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:33

dat is gewoon een wratje die van mij heeft er ook een paar van zulke

zou me er niet druk om maken ;)