Kosten gebitsreiniging kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Kosten gebitsreiniging kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:02

Hallo mede-bokkers.
Graag zou ik jullie bevindingen willen horen..

Vanochtend is mijn kat naar de dierenarts geweest voor een gebitsreiniging. Simpel tandsteen verwijderen onder narcose.
Nou schrok ik een beetje van de kosten, ruim 90 euro! En dan is de korting ivm maand van het gebit er al af.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alles voor mijn dieren over. Maar ben ik de enige die dit bedrag vrij hoog vind voor alleen simpel tandsteen verwijderen? De assistente, dus nog niet eens de dierenarts, die heeft enkel de narcose toegediend, is nog geen 10 minuten bezig geweest!
Ik heb dit ook benoemd naar de praktijk in kwestie. Zij gaven aan dat dit komt door de narcose. Nou ik de specificatie bekijk klopt dat idd ook. Maar als ik het vergelijk met andere praktijken zijn die (veel) goedkoper..

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:13

90 Euro is vrij normaal voor een gebitsanering.
De narcose is inderdaad vrij duur, als je het los van elkaar zou tellen dus dat wil zeggen narcose met de behandeling (aantal minuten dat je er aan kwijt bent) zul je hoogst waarschijnlijk veel duurder uit zijn.

Een gebit van een katje saneren ben je ook wel even bezig, het is allemaal vrij klein dus je komt niet altijd overal even gemakkelijk bij.

Je geeft aan dat andere praktijken veel goedkoper zijn. Waarom ben je niet maar 1 van die praktijken gegaan?

Mikkiej

Re: Kosten gebitsreiniging kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:16

Maar ze is maar 10 min bezig geweest? Een assistente?

Omdat ik er vanuit ging dat ze allemaal wel een beetje op hetzelfde tarief zouden zitten.. Plus dat ik altijd wel goede ervaringen heb met deze praktijk. Alleen ben ik best geschrokken van de prijs..

Nogmaals, het beste voor mijn dieren hoor!

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:25

10 min voor een hele gebitsreiniging? Dan vraag ik me af hoe goed het gereinigd is. In die tijd heb ik een kat net klaarliggen om te starten (vanaf moment dat ie goed slaapt zeg maar).

90 EUR is voor ons goedkoop. Bij ons is het zonder korting 150. Ze worden onder narcose gebracht, krijgen buisje in hun keel, pijnstilling van te voren. Dan doe je een bekinspectie, daarna ga je aan de slag met divers handinstrumentarium, daarna met de scaler alles glad maken en dan na controle dierenarts nog polijsten.
Alles bij elkaar ben je zeker wel 1/2 uur bezig (dat is zonder de voorbereiding).
Daarna mogen ze uitslapen tot ze weer rechtop zitten, dan pas maken we afspraak dat ze weer naar huis mogen. Ook is er nazorg na 2 weken of een maand en na een half jaar weer.

Je kan wel goedkoper krijgen, maar vraag je dan af waar ze op bezuinigen (soms krijgen ze geen buisje in keel, waardoor kans op longontsteking of krijgen ze geen gasanesthesie maar propofol, waardoor kans op overdosering narcose, of er worden geen nascholingen gedaan door personeel of geïnvesteerd in nieuwere apparatuur etc).

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:29

Ja, 10 min.. Zal ook exclusief voorbereiden zijn. Volgens de assistente zat er weinig tandsteen en was het dus niet zoveel werk.
Van wat ik kan zien zijn z'n kiezen mooi wit (hij is nog erg slaperig, ligt al bijna een uur op mijn schoot. Dus kon even een blik werpen) maar vandaar idd ook dat ik schrok. Ook omdat er geen bijzonderheden waren (gelukkig maar, wel zo fijn voor de kat)
Maar ik zie ook dat je in Amsterdam woont. Zijn de kosten daar zowiezo niet hoger?

Bedankt voor je duidelijke uitleg trouwens!

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:30

Waar baseer je dat op dat ze 10 min bezig is geweest? Hebben ze dat letterlijk zo tegen je gezegd.
Dat zou ik ook wel heel vreemd vinden want persoonlijk krijg ik het echt niet voor elkaar om in 10 min een kattengebitje te saneren.
Wat Enjoy dus ook zegt!

Of er moet zo dusdanig weinig tandsteen op gezeten hebben dat saneren helemaal niet nodig zou zijn. In dat geval hadden zij eerlijk moeten zijn en had jij dat ook in de gaten kunnen houden.

De voorbereiding (onder narcose brengen, injecties enz.) hoor je er natuurlijk ook bij te tellen dat zit ook bij de prijs inbegrepen.

Volgende keer gewoon van te voren informeren bij verschillende dierenartsen wat de kosten zijn.

EDIT: Trouwens gefeliciteerd!! *\o/*

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:33

Onze kat is laatst ook geweest voor de gebitsreinging, volgens mij lag het ook rond dat bedrag, misschien iets lager. Met 3 getrokken kiezen. Ik weet nog dat ik een hoger bedrag had verwacht en dat ik opgelucht was. :P

Edit: zat trouwens ook nog een antibioticakuur bij.

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:36

Ja ze zei dat ze 10 minuutjes werk voor haarzelf in rekening heeft gebracht..

Nouja zijn gebitje is weer schoon, hij stinkt niet meer uit zijn bekje en is zichzelf nu helemaal aan het wassen... :Y)