Ervaringen ferplast konijnenhok

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meisje_

Ervaringen ferplast konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 20:06

Hallo Bokkers,

ik heb even een vraagje.
Ik heb sinds juni 2 konijntjes. 2 zusjes van elkaar.
Nu heb ik sinds die tijd ook een kooi die toen door de vorige eigenaresse 2 weken is gebruikt.
In het nachthok (waar ook hun wc'tje staat) aan de achterkant zit al een compleet gat in het hout wa tze hebben doorgeknaagd -O- .
Nu ben ik aan het twijfelen of deze kooi helemaal maken en opknappen of een nieuwe ferplast konijnenhok. Deze is geheel van plastic dus ik dacht makkelijk schoon te houden en misschien beter voor mijn 2 kleine terror nijntjes..?

Het gaat om onderstaand hok.
http://www.guppy.nl/hokken-en-kooien/23 ... PS2qmiG9Wo

Wie o wie heeft hier ervaring mee??

Groetjes Daphne

WinSel

Re: Ervaringen ferplast konijnenhok

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:23

Dat hok is zonder ren absoluut veel te klein voor 2 konijnen

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:30

dat hok hadden ze bij de intratuin ook staan, en stiekem baalde ik toen een beetje dat mijn hok nog heel is, het is echt een mooi hok namelijk. Zonder ren is hij helaas wel te klein (maar dat zijn ze allemaal), met een ren eraan lijkt hij me persoonlijk ideaal

edit: zag net de maten staan, dat lijkt wel klein. Bij de intratuin was hij groter geloof ik (of hij leek groter), maar met een mooie grote ren eraan kan het wel :)
Laatst bijgewerkt door Lumi op 02-03-15 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:35

oh gadsie... deze is zonder enorme ren enorm klein.

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:43

Ik heb dit hok ook voor mijn teddy dwergjes, opzich hebben ze genoeg ruimte voor kortere periode, heb er ook nog een ren van ongeveer 2 vierkante meter aan zitten, die heb je wel echt erbij nodig!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:45

Dit hok kun je gebruiken als nachthok ín een ander hok. Maar hier moet je zeker geen twee konijnen in stoppen als vast verblijf...

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 09:46

Oh sorry vergeten er bij te vermelden, ze hebben ook 24/7 een mogelijkheid tot een ren van 1 vierkante meter. En dalijk in de zomer word dit nog groter, want er word dan een stuk grond uitgegraven van zeg ongeveer 3 meter lang en 1 breed zodat ze ook nog kunnen graven.

Maar de vraag was meer of iemand ervaringen heeft met de duurzaamheid van dit hok.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:50

meisje_ schreef:
Oh sorry vergeten er bij te vermelden, ze hebben ook 24/7 een mogelijkheid tot een ren van 1 vierkante meter. En dalijk in de zomer word dit nog groter, want er word dan een stuk grond uitgegraven van zeg ongeveer 3 meter lang en 1 breed zodat ze ook nog kunnen graven.

Maar de vraag was meer of iemand ervaringen heeft met de duurzaamheid van dit hok.

Een vierkante meter is geen ren, te klein. Fijn dat ze meer ruimte krijgen in de zomer :D

Met het hok heb ik zelf geen ervaring. Wel vind ik het onnodig duur! Een nachthokje is net zo goed. :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 09:59

Ja, ik weet idd dat het helaas voor nu te klein is:( maar ik wilde ze niet opsluiten in alleen een kooitje. Dus daarom hebben ze dit 24/7 open. Dat is iig iets toch:)

Het hok is idd vrij prijzig vandaar dat ik ook om de ervaringen vroeg!
Maar een ren van 3 bij 1 en dan alleen een nachthok kan ook dan volgens jullie?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:58

meisje_ schreef:
Ja, ik weet idd dat het helaas voor nu te klein is:( maar ik wilde ze niet opsluiten in alleen een kooitje. Dus daarom hebben ze dit 24/7 open. Dat is iig iets toch:)

Het hok is idd vrij prijzig vandaar dat ik ook om de ervaringen vroeg!
Maar een ren van 3 bij 1 en dan alleen een nachthok kan ook dan volgens jullie?

Het is juist beter zelfs! Zoveel mogelijk ren, daar hechten ze het meeste waarde aan. Nachthok moeten ze beide languit lekker in kunnen liggen, vrij van tocht. En dat is goed genoeg!

Lientjuhh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:01

Ik heb het hok denk ik sinds augustus, en hij blijft redelijk goed. Mijn konijnen hebben wel de bescherming van de tralies afgeknaagd dus die zijn nu gaan roesten, maar de rest is nog in goede staat. Je kunt het heel makkelijk poetsen doordat het plastic is. Ik heb er wel altijd wat (wilgen)takjes in liggen zodat ze wel wat te knagen hebben, en niet aan het houten nachthok beginnen.
Ik heb overigens de versie zonder onderste la.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 13:18

hmm ja ik zit een beetje met het probleem dat mijn konijnen OVERAL maar dan ook echt overal aan knagen. Ze hebben een knaagsteen, meer dan genoeg stro en hooi, krijgen gedroogd brood appeltjes fruitjes takjes maar nog moet en zou dat hok eraan gaan...
Maar ik ben bang dat ze dus ook aan het plastic gaan knagen...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:20

Knaagsteen weghalen! Die dingen zijn hartstikke ongezond. :n

Takken zijn genoeg, kan je er geen zandbak in maken? kunnen ze graven? Ze hebben gewoon meer ruimte nodig denk ik.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:18

Kun je geen vaste ren van 2 bij 1 doen? Dat scheelt gewoon net wat, dan kunnen ze nog een klein stukje rennen..
Knaagsteen idd weghalen, snap niet dat die dingen nog verkocht worden ik dacht dat onderhand wel bekend was dat die dingen ongezond zijn. En als ik je een tip mag geven: Gedroogd brood, fruit; appel, is allemaal ook niet erg gezond, zit suikers in en zijn dikmakers. Je kunt ze beter takken geven en stro om te knagen en verder groenvoer om te eten.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:01

mm.. De stukjes fruit maar weglaten dan idd! Zijn die knaagstenen zo slecht? dat wist ik helemaal niet ze hebben ze me overal aangeraden |o
Ik heb vandaag een nieuwe ren aan deze gekoppeld, ze hebben nu dus ruim het dubbele ook omdat ik de ren anders heb neergezet :D

Verder heb ik een speciale tak gekocht wat ik tevens kan vullen met voer, en stro en ruwvoer hadden ze al de hele dag!:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:13

meisje_ schreef:
mm.. De stukjes fruit maar weglaten dan idd! Zijn die knaagstenen zo slecht? dat wist ik helemaal niet ze hebben ze me overal aangeraden |o
Ik heb vandaag een nieuwe ren aan deze gekoppeld, ze hebben nu dus ruim het dubbele ook omdat ik de ren anders heb neergezet :D

Verder heb ik een speciale tak gekocht wat ik tevens kan vullen met voer, en stro en ruwvoer hadden ze al de hele dag!:)

Diegenen die ze aanraden zijn de verkopers :+ :D , gewoon weg gooien.
goedkoopste takken die je je konijn kan geven zijn wilgen takken, vaak worden die gesnoeid dan gewoon paar takken vragen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:20

mijn vriend snoeit heel veel bomen (voor zijn werk) maar de wilgen worden op het moment niet gesnoeid :+

Andere tips van wat ik ze kan geven? of een betrouwbare site met dingen die ze wel écht mogen!?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:22

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:23

Heel erg bedankt! Ik zal hier eens tussen gaan neuzen!
bedankt voor de tips! :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:28

Ik heb twee van die hokken. Vind ze heel fijn, ze knagen er niet aan en is heel makkelijk schoonhouden. Bovendien gaan die houten hokken vaak lekken en dat is met zo'n plastic niet.

Ik dacht eerst ook, goh, zo'n klein hokje is genoeg, maar als ik zie hoeveel gebruik ze maken van de hokken op een regenachtige dag, ben ik toch wel blij met mijn grotere hokken. Ze staan bij mij wel in een ruime ren, dus ruimte hebben ze genoeg.

Bunnybunch is inderdaad een goede, veel fijne goede info op te vinden!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:31

@ Eoweyn, welke maat van die ferplast heb je dan? en heb je met of zonder lade op de bodem?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:33

Zonder lade

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:46

Een dwergje heeft minstens 2 vierkante meter nodig. Hoe groter het konijn hoe meer ruimte nodig is. JE KONIJN MOET IEDERE DAG MINSTENS 4 UUR OP MINSTENS 2m2!!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:06

Nee, je konijn moet gewoon 24/7 flink de ruimte hebben om te rennen en spelen en doen, niet 4 uur. Met uiteraard een maatje :)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:37

Toen ik dat hok in de winkel zag vroeg ik me wel af hoe je de onderren moet schoonmaken, er zit maar een klein deurtje in de ren. Nou had mijn dubbele hok juist zeer ruime deurtjes onder.