Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xShannentje schreef:Heb je ze al geprobeerd bij elkaar te zetten? Over cavia's zeggen ze ook dat zeugjes niet goed bij elkaar kunnen maar ik had er 3 bij elkaar en dat ging prima.. Maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
xShannentje schreef:Heb je ze al geprobeerd bij elkaar te zetten? Over cavia's zeggen ze ook dat zeugjes niet goed bij elkaar kunnen maar ik had er 3 bij elkaar en dat ging prima.. Maar uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Op de juiste manier! Dus samen zetten op terrein waar ze beide nog nooit geweest zijn, en ze hun gang laten gaan. Elkaar achterna zitten, op elkaar rijden en vechten is normaal. Je hoeft je pas zorgen te gaan maken als je meer dan een beetje bloed ziet (kleine wondjes is heel normaal). Neem er de tijd voor, begin in de ochtend en zorg dat ze daar eventueel ook de nacht kunnen blijven. Het kan láng duren als het beide felle dames zijn.
_Forgetten schreef:Qua hok, we kunnen zo'n ren wel eraan maken maar dat kan dan alleen op de stenen, we hebben al van die hekjes. Hok staat op de stenen (dan staan ze in de schaduw en een beetje uit de wind, anders niet) en ernaast zit een klein trappetje, dan heb je gras.
Groenvoer geven we ook. Ze lusten alleen geen andijvie, spinazie, selderie en witlof. Voornamelijk krijgen ze plakjes wortel en appel (hiervan inderdaad niet heel veel), paardenbloembladeren, wilgentakjes, paprika en luzerne. We hadden een opvang heel dicht in de buurt, maar die is helaas gesloten. Volgende is stuk of 20 km verderop en hebben geen auto dustja.
Ik denk dat we 1 van de voedsters in gaan ruilen, van welk beestje denk je dat het verstandigste zou zijn om in te ruilen voor een gecastreerd mannetje? De ene is 5 jaar en die zal met die leeftijd denk ik makkelijker weggaan dan die ander, die 11 jaar is. Die is nog wel actief maar veel mensen zeggen dat die ook wel een beetje aan het einde van haar leven zal zijn, dan zit dat mannetje weer alleen.
We hebben al best lang konijnen (voordat ik geboren werd, telkens 2 koppels van 2.), degene die er als eerste was is er nog steeds (die van 11).
(tot hier aan geschreven als reactie op het bericht van Eoweyn_x)
@Laura12, mijn ouders gaan echt geen 3e konijn kopen dus dan zal het waarschijnlijk 1 van de vrouwtjes inruilen worden.
@xShannentje, dit hebben we al geprobeerd. Resultaat is dat 1 konijn een half oor kwijt was en hechtingen moest + gebroken tand en het andere konijn nu met 1 oog grotendeels blind is (was ze al een beetje) en helemaal zat te piepen. Ze waren heel moeilijk uit elkaar te halen, we hadden het ook niet verwacht omdat veel mensen uit de buurt ook konijnen hebben waarbij 2 voedsters wel samen konden.
Edit: Ze zitten nu al 3/4 jaar alleen, maar sinds een andere bokker reageerde bij mij dat het verwaarlozing was ging ik er pas over nadenken.