Hond knoeit vreselijk met drinken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Hond knoeit vreselijk met drinken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:08

Hallo,

De hond van mijn broer is een vreselijke slons en bij het water drinken maakt hij er een verschrikkelijke bende van. Hij drinkt, loopt weg en laat daar een gigaplens water door de kamer vallen. De vloer is hier altijd nat en elke dag dweilen is wel erg vervelend.

Op internet kan ik alleen drinkbakken vinden voor honden met een baard of lange oren :+

Hebben jullie de gouden tip? Ik wil wel dat hij onbeperkt water heeft natuurlijk!

Dankjewel

troi

Re: Hond knoeit vreselijk met drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:10

Diepe emmer en beetje water erin. Dan valt het meeste water terug in de emmer ipv ernaast.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:13

troi schreef:
Diepe emmer en beetje water erin. Dan valt het meeste water terug in de emmer ipv ernaast.

Dat valt natuurlijk altijd te proberen! Denk je dat het ook werkt met een hond die de hele kamer doorloopt? Want het is niet alleen naast de bak maar vooral dor de hele kamer. Zeker wel twee/drie meter van zijn bak af

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:15

Ik geloof dat mijn moeder een steen in de waterbak deed zodat ze moeite moeten doen met drinken en niet hun hele snuit er in kunnen stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:15

Mijn labrador doet het ook. En tot nu toe dweilen we elke dag. Beestje kan gewoon niet normaal drinken en loopt al weg als hij de mond nog vol water heeftm

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:18

Wij hebben een speciale drinkbak waardoor de hond niet kan knoeien, erg fijn want onze vorige hond (Witte duitse herder) knoeide ook verschrikkelijk.
Als de tong van de hond een plaat raakt komt er water uit verschillende gaatjes zodat er niet super veel water in het bovenste gedeelte zit.

edit: http://www.agradi.nl/roadrefresher-drin ... -large.htm deze. De roadrefresher
:)
Laatst bijgewerkt door Darley op 02-03-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:20

Sanniej, goed idee! Dan kan hij sowieso niet zoveel water in zijn bek doen.

Love_western, vreselijk he, vraag me af of ze het expres doen haha

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:20

Ik lees mee! Ben daardoor al een paar keer op het laminaat onderuit gegaan namelijk. Tot nu toe doen we steeds kleine beetjes water ipv meteen een volle bak.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:21

Even zoeken op buddy bowl, ik heb Maine coons die er altijd een groot waterballet van maken (waterbak leegscheppen met poot of omtrekken).
Dus ik ben gaan zoeken, heb deze besteld en werkt super ! Onze hond (daar is die oorspronkelijk voor bedoeld) drinkt er ook prima uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:23

Geloof niet dat mijn lab het expres doet. Alle labjes die ik ken drinken zo :') Mijn herder daarentegen is heel netjes met drinken.

Maar we stofzuigen toch al elke dag. En halen dan even de dweil over de plekken waar hij water heeft gemorst.

En zomers drinkt ie eigenlijk altijd buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:24

Onze golden retriever doet het ook. :') Ach, het is 'maar' water..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:25

Nens77 schreef:
Even zoeken op buddy bowl, ik heb Maine coons die er altijd een groot waterballet van maken (waterbak leegscheppen met poot of omtrekken).
Dus ik ben gaan zoeken, heb deze besteld en werkt super ! Onze hond (daar is die oorspronkelijk voor bedoeld) drinkt er ook prima uit

Dat gaat bij die van ons niet helpen. Die loopt gewoon met een volle mond water weg.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:26

Hahaha heel herkenbaar. Hier ook zo'n hond die dat doet. Ligt hier vaak wel zo'n 5 meter van zijn drinkbak vandaan. Een heel spoor. Wij hebben een dwijl naast de drinkbak staan en nadat hij heeft gedronken gaan we er even met de dwijl overheen. Gaat prima zo.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:29

love_western schreef:
Nens77 schreef:

Dat gaat bij die van ons niet helpen. Die loopt gewoon met een volle mond water weg.

Ze kunnen er niet zo heel veel water tegelijk uit drinken.
Een hond die zijn bek vol met water elders laat leeglopen is denk ik geen enkele waterbak voor geschikt :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:30

Hahahaha mijn hond doet dat ook, heb wel een Duitse dog dus die knoeien sowieso al erg veel door de hangende lippen/wangen. Glij ook geregeld uit erover :P Ik heb helaas geen gouden tip voor je maar deel wel je probleem.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:31

Nens, de buddybowl is (las ik) alleen voor honden en katten die hun bak omgooien of met hun oren of baard erin blijven hangen. Maar toch bedankt!

Rebecca, het is inderdaad 'maar' water maar deze hond drinkt heel vaak hele kleine beetjes, en dan is de hele vloer nat. Niet heel prettig als je op sloffen loopt.. Ik weet dat een hond troep geeft en dat is geen enkel probleem, maar als er een oplossing is dan is dat alleen maar mooi toch?

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:32

love_western schreef:
Geloof niet dat mijn lab het expres doet. Alle labjes die ik ken drinken zo :') Mijn herder daarentegen is heel netjes met drinken.

Maar we stofzuigen toch al elke dag. En halen dan even de dweil over de plekken waar hij water heeft gemorst.

En zomers drinkt ie eigenlijk altijd buiten.

Ik bedoelde het ook niet serieus haha. Die van mijn broer is overigens ook een herder

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 16:33

Ik heb nu een kommetje op de kop in de bak gezet, zo kan hij moeilijker bij het water. Net een steen erin gelegd maar die was te klein denk ik

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:39

Geen oplossing voor je.
Ik lees even mee.

Mijn cocker spaniel liep ook altijd met een mond vol water de kamer in.
Standaard waterballet in huis.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:41

LZP -> BB

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:43

Mijn grote hond heeft zijn drinkbak in de stal. Als hij dorst heeft gaat hij daar heen. Misschien kan je de drinkbak ook buiten in de tuin zetten. Zodra hij binnen komt de hond afdrogen met een handdoek, dat doe ik ook.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:48

Mijn broer heeft geen tuin :+ In de zomer staat de drinkbak op het balkon maar in de winter gaat dat lastig. De bak kan ook niet in de hal staan omdat de hond daar niet mag komen omdat hij anders de trap op gaat (en hij mag absoluut niet traplopen). Dus het moet echt in de huiskamer/keuken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:51

troi schreef:

helpt hier niet lol.. die van mij loopt met de laatste bek vol water door het huis zonder door te slikken (volgens mij doet ze het express)

enige oplossing denk ik is een zo'n drinkfontein gebruiken en het reservoir dichttimmeren zodat ze het van de bol moeten likken lol.. maar dan zijn ze wel even bezig met drinken..

voor mensen die wel een tuin hebben en dit probleem:
verder helpt het om een grote emmer in de tuin te hebben.. veel honden nemen vaak even wat te drinken na het dollen en voor ze weer naar binnen willen (kun je ook gebruiken voor na het wandelen)..
scheelt je een paar dweilbeurten per dag

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:52

Emmer zojuist geprobeerd, het is natuurlijk veel leuker om die emmer om te gooien. }:0

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 17:52

Hahaha oh jee dan krijg je dat natuurlijk! Misschien een zware steen erin leggen?