gezocht betrouwbare Duitse Doggen fokkers!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

gezocht betrouwbare Duitse Doggen fokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 18:55

Wij willen ons langzaam gaan oriënteren naar goede betrouwbare Duitse Doggen fokkers, alle info en ervaringen met diverse fokkers zijn welkom zodat we een lijstje kunnen maken zodra de tijd daar is.
Wij hebben niet de intensie met ze te gaan showen evenals fokken daarom is een stamboom voor ons niet erg belangrijk echter wel gezonde honden, die aan de rasstandaard voldoen.

Wij zijn op dit moment nog heel erg blij met onze 11 jarige Duitse Dog maar helaas zal hij niet het eeuwige leven hebben.
Door zijn leeftijd en dat hij niet tolerant is naar andere honden (met pups was het nooit een probleem, maar vrees dat hij die drukte niet meer aankan) willen we pas een pup als onze oude "scooby doo " er niet meer is.
Doordat ik hem als pup naar wat later bleek een ordinaire broodfokker die naar wat we ook pas later wisten ook slecht voor zijn dieren was. Nu was Bow als pup mager toen we hem ophaalden is hij tot nu altijd kerngezond geweest dus wij hebben geluk gehad, maar dit wil ik absoluut niet nog een keer, honden opvangen prima dat hebben we eerder gedaan maar een broodfokker sponsoren wil ik absoluut niet.
Qua clubs, sites etc ben ik er wel helemaal uit, en zou eventuele ervaringen met diverse fokkers ook waarderen zodat wij als de tijd daar is een goeie keuze kunnen maken voor een nieuw maatje.

Groetjes

slimmerik

Re: gezocht betrouwbare Duitse Doggen fokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 11:51

Kun je denk ik het beste via de doggen vereniging bekijken. Daar kun je ook via puppy bemiddeling werken. http://www.nddc.nl

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 10:04

Dank je voor de link
Jammer dat veel sites van fokkers verouderd zijn en niet meer bijgewerk(bij sommige vanaf 2011 niet meer), dus niet duidelijk of deze nog wel eens nestjes krijgen.
Daarom nog steeds tips, sites, of via facebook (heb er wel een paar gevonden)van harte welkom!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 09:53

Rosherta! En Original Blue, mocht je geel/gestroomd willen. Van Margreet de Rooy, super fijne fokker.
Wel grootschalig, maar fokt hele gezonde honden en zoekt alles qua ziektes in bloedlijnen uit.
Wij hebben nu een 1 jarige gestroomde reu van haar.
Hiervoor twee gehad van een 'hobbyfokker' maar die gaven beide problemen.. Naam noem ik hier niet, maar je kunt me erover pben ;)
Mocht je je nog verder willen verdiepen, op Facebook is er een groep, dé doggengroep, waar veel fokkers ook op zitten.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-15 10:11

Dank je wel heb me direct aangemeld, en stuur je pb ;)

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:24

Ik ben ooit eens bij een nestje blauwe duitse doggen geweest. Deze fokker zat net over de grens bij Kleve. Ik kan alleen niet meer op hun kennelnaam komen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 10:33

Succes met je zoektocht ! Wij hebben een kruising Duitse Dog, qua karakter echt de liefste hond ooit en erg gericht op mijn man. Soms denken we wel eens er over om een raszuivere te nemen als Barry gehemeld is ( hopelijk pas over 100 jaar maar dat zal wel niet realistisch zijn ;-) ) maar ik durf dat toch niet aan vanwege de niet zo hoge levensverwachting die de meeste doggen hebben. Die van jou is al 11 ts, dat is toch ook al reuze oud voor een zuivere dog?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:06

Ik heb ook een Duitse Dog, inmiddels alweer 8 jaar oud en nog steeds vitaal.
Ben wel benieuwd bij welke fokker die van jou weg komt?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:18

Duitse doggen kennel vd ouweseun in Harlingen. Hele fijne mensen en goeie enn super lieve honden waar aan alles gedacht wordt.

Even offtopic: wat voeren jullie jullie oude dog omdat ze al zo'n mooie leeftijd bereikt hebben!

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:27

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 09:31

Bel eens naar de rasvereniging. Vaak hebben die iemand die de pupbemiddeling doet.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 09:22

Bedankt voor alle tips, ondertussen hebben wij een nieuw vriendje die we via de site van de duitse vereniging hebben gevonden
Mr. Monk von der Ochtruper Nachtigal

Afbeelding

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:27

Ik zou zeggen, ga eens bij verschillende fokkers thuis langs en kijk en praat. Andere ervaringen zijn natuurlijk prima maar wel gebaseerd op ervaringen en intepretaties v mensen zelf. Misschien verwacht jij wel hele andere dingen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 09:32

Rosherta idd

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 10:47

Gefeliciteerd met je aanwinst. Zo te zien van een goede lijn!! <3 <3 <3 Een beauty!! :+:

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:56

Is jullie oude Dog er niet meer dan inmiddels? Omdat je dit aangaf in het begin of gaat het goed samen als hij er nog wel is? gefeliciteerd met het kleintje!