Brindle pup, of toch niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Brindle pup, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 12:53

Twee weken geleden is onze corgixfranse bulldog teef bevallen van een stel van zes pups. Ze zijn allemaal gezond, levendig - en op deze leeftijd nog ontiegelijk schattig. De teef zelf komt uit brindle ouders, is zelf brindle met witte aftekeningen en ziet er uit als een corgi. (Op een ietwat brede borstkas na zie je er echt geen franse bulldog in terug). Dit jaar hebben we haar laten dekken door een franse bulldog. De andere nestjes die we met haar hebben gehad waren altijd van shi shu reutjes met veel wit, zodat mensen een schattig, gevlekt, pluizebolletje zouden krijgen. Dat willen de meeste mensen.
Nu fokken mijn moeder en ik Old English bulldogen, dus eigenlijk houden we van wat meer stoerdere, kortharige honden. Dus, omdat dit haar laatste nestje is, besloten wij haar te laten dekken door een fawn franse bulletje.

Nu hebben we dus zes pups: drie fawn, en drie brindle (waarvan één met redelijk veel aftekeningen). Heel verschillend van bouw, sommige met een hele staart, andere met een korte staart en zelfs één met een wokkel staart. (Wat wel op valt is dat degene met een korte staart allemaal grof gebouwd zijn).
Vanochtend had ik er eentje op schoot en ik bekeek zijn vacht. Het hondje is zover wij weten gewoon brindle alleen viel me iets op: bij de andere brindle pups zie je echt duidelijk de bruine 'lijnen' of 'kronkels' in de vacht zitten. Bij deze pup was dat niet zo, het bruin leek meer één geheel alsof de zwarte haren op zijn buik en zij allemaal een donkerbruin uiteinde hadden. De bovenkant van zijn rug (dus echt de ruggengraat), was daarentegen helemaal zwart. Is dit wel brindle? Mijn moeder was het er ook mee eens dat het er anders uitzag dan bij de andere pups. Is het mogelijk dat het een soort omgekeerde fawn kleur is, of iets anders?

Ik ga kijken of ik foto's kan maken!

Donja

Re: Brindle pup, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:29

Nu ben ik heel benieuwd naar foto's ;)

Anoniem

Re: Brindle pup, of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:32

Ben benieuwd naar de pupjes!