hond met vocht uit tepel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

hond met vocht uit tepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:25

Ondertussen hebben we na 4 bezoeken vorige week voor haar poot een strippenkaart bij de dierenarts. Voordat ik maandag weer ga ben ik benieuwd wat de bokkers hier van denken.

Min mechelaar teef van 6 heeft een goedaardige tumor bij een tepel zitten. Het ding is klein en de afgelopen 4 jaar niet gegroeid en pas nagekeken door de dierenarts.

Eens in de zoveel tijd controleer ik dat ding of hij niet gegroeid is of veranderd. Nu kwam er tot mijn verbazing vocht uit die tepel. Dit was doorzichtig roze gekleurde vocht. Op het papiertje leek het een beetje groenig.

Ze heeft er geen pijn aan. Geen koorts. Is gesteriliseerd.

Op Google kan ik er weinig over vinden maar het zit me niet helemaal lekker.

Iemand ervaring?

Wendybrian

Re: hond met vocht uit tepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:27

Mijn hond heeft echt precies hetzelfde als jij beschrijft, zei word
donderdag geholpen aan de tumor omdat ik bang ben voor een infectie.
Maar aan de anderen kant vind ik het doodeng, hondje is al 13, bijna 14...

Ik hoop dat de dierenarts meer info voor je hebt,stertke!

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:39

Oh sterkte! Op die leeftijd zit er altijd meer risico aan vast. Mag ik vragen waarom je bang bent voor een infectie en of die tumor er al langer zat?

Er lijkt nu niks meer uit te komen. Ik heb 3 jaar geleden een biopt laten doen en daar uit kwam dat het goedaardig was. Verder laat ik als ik daar ben altijd even voelen door de dierenarts maar die vind hem niet schokkend. Ik ben altijd een beetje een doemdenker en ben bang dat dat ding alsnog kwaadaardig wordt. Misschien toch maar eens kijken om hem er uit te laten halen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:47

Rosa ( de hond) heeft al heel erg veel tumoren gehad, we hebben er nu al 2 laten verwijderen en
een rit tepels laten verwijderen.
De vorige tumor was behoorlijk groot geworden ( omdat we eigenlijk niet meer wouden opereren )
Maar het moest echt gebeuren anders zou ze zowiezo dood gaan.
We hadden gedacht dat de hond altijd eerder zou gaan dan die tumor zou gaan woekeren, maar mevrouw is er nog steeds, en ze is nog die hard ook ( rent elke dag 5km mee met hardlopen haha)

Ik ben nu bang voor een ontsteking, ( ik samen met de dierenarts) Omdat er van buitenaf viezigheid in de tumor zou kunnen komen, omdat er dus een opening in zit.
Dit is tenminste wat hij mij vertelde.

Ik vind het toch heel lastig hoor, eigenlijk wil ik niet meer opereren omdat ik het haar
niet nog een keer aan wil doen, maarja, niets doen is ook weer zoiets...

Hoe oud is jou hond?

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:49

Bij mijn vorige hondje die uit een asiel kwam in Belgie hebben ze ook zo'n ding gevonden. Ook een biopt laten nemen en bleek ook goedaardig. Heb ik me daarna ook niet zo druk om gemaakt.

Ik wil niet dat je nu gaat doemdenken of jezelf druk gaat laten maken. Maar toen ze bijna 11 was begon dat ding opeens te groeien en kwam er ook vocht uit. Nog een biopt laten nemen en toen zaten er geen vriendelijke cellen in. Omdat zij uit de broodfok kwam en haar lijf het niet aankon en mede dankzij haar verlatingsangst en het feit dat alle klieren eruit moesten en er zo'n 80% kans was dat het allemaal zou gaan verspreiden en terug zou komen niet laten opereren en door laten lopen tot het niet meer ging. Het was binnen drie maanden zo heftig dat we haar hebben in laten slapen.

Nu het nog kan, en jouw hond in blakende gezondheid verkeerd gewoon laten weghalen. Ik heb mezelf ook voor mijn hoofd geslagen, maar sommige dingen zijn niet anders.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:18

Weet je al wat je gaat doen?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 08:34

Ondertussen is de tepel gestopt met lekken,

Ze zit op het moment aan de ab + pijnstiller ik wacht dit even af en mocht er wat raars zijn rijd ik meteen met haar naar de DA.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:19

goed nieuws tot nu toe dus!