Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar goed, het belangrijkste en het allermoeilijkste is dat jij niet angstig gaat reageren. Jij moet kalmte en rust uitstralen naar je pup en de JR. Om je pup te helpen zou het heel goed zijn als je met een grote, rustige bekende hond gaat wandelen. Of als je iemand tegenkomt met een rustige hond, vraag of je mee mag lopen. Waarbij je je relaxt meer wandeld alles aan de lijn, dezelfde kant uit, niks aan de hand gewoon doorlopen. Doe dit zo vaak mogelijk. Als je een andere baas uitlegt wat er is gebeurd, willen ze vast wel helpen. Sterkte! Ceetje_bokt schreef:Wat zal jij geschrokken zijn. Vreselijk, vooral zo' l*l van een eigenaar!maar goed, het belangrijkste en het allermoeilijkste is dat jij niet angstig gaat reageren. Jij moet kalmte en rust uitstralen naar je pup en de JR. Om je pup te helpen zou het heel goed zijn als je met een grote, rustige bekende hond gaat wandelen. Of als je iemand tegenkomt met een rustige hond, vraag of je mee mag lopen. Waarbij je je relaxt meer wandeld alles aan de lijn, dezelfde kant uit, niks aan de hand gewoon doorlopen. Doe dit zo vaak mogelijk. Als je een andere baas uitlegt wat er is gebeurd, willen ze vast wel helpen. Sterkte!
xSBSx schreef:Ik weet hoe het is... dat je niks kan doen... ik heb het alleen in een andere vorm meegemaakt.... ik zou als er een grote hond komt op je hurken gaan zitten bij je hondje en aaien of praten, puur voor bescherming en geruststellen
Ceetje_bokt schreef:Ik zou lekker op straat wandelen, want meestal worden honden kalm van lopen. Het doel is niet spelen oid, het doel is vertrouwen kringen in jou als leider en jij laat zien dat op straat lopen in de nabijheid van een andere hond niet eng is. Niet gaan troosten, als je hond wat angstig reageert, dan ben jij de stoere, zelfverzekerde leider. Daaruit kan je pup dan weer zekerheid putten.
xSBSx schreef:Ik weet hoe het is... dat je niks kan doen... ik heb het alleen in een andere vorm meegemaakt.... ik zou als er een grote hond komt op je hurken gaan zitten bij je hondje en aaien of praten, puur voor bescherming en geruststellen
) dit alleen als het nodig is hoor
aan de andere kant van de weg gaan lopen, hondje rustig toespreken helpt ook wel eens. Helaas heb ik geen echte tips voor je, het is lastig! 
xSBSx schreef:xSBSx schreef:Ik weet hoe het is... dat je niks kan doen... ik heb het alleen in een andere vorm meegemaakt.... ik zou als er een grote hond komt op je hurken gaan zitten bij je hondje en aaien of praten, puur voor bescherming en geruststellen
Voor in de toekomst als je gaat wandelen is die tip
essiesilly schreef:Ik had die vent toch echt terug gefloten hoor! Je kon wel de hond trappen maar de eigenaar z'n nummer niet krijgen? Of er iets van zeggen?
Zonde van je pup, die is nu nog meer angst agressief (was hij daarvoor al anders valt hij niet al uit en hangt hij in de keel van de herder)
opkomen voor de ander betekend nooit!! Naar de keel vliegen dus ja dat bind ik heel zorgwekkend. Een probleem bij een groot gedeelte van mensen is dat ze deze problemen veel te lang goedpraten en uiteindelijk zijn ze te laat