zindelheid pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

zindelheid pup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 10:51

Wie heeft er nog goede tips om pup zindelijk te krijgen?

Mevrouw kan het in de bench als we er niet zijn zo keurig 6-7 uur ophouden. (ik werk meestal maar 4/5 uurtjes maar soms met de post wat drukker waardoor ze soms wat langer in de bench zit. Overgens werk ik tot ongv 14.00 op z'n laatst. En mijn vriend laat haar dan uit voordat hij gaat werken. zo rond 7.00.

Maar als ze uit de bench is en ik haar uit heb gelaten, kan t zo voorkomen dat ze met een hafluur weer plast in huis. Gister zelf vlak na het uitlaten, terwijl ze volgens mijn vriend wel had geplast.

Ik heb het idee dat ze buiten zichzelf niet leeg plast. En dan binnen alsnog alles eruit komt.

Ik beloon haar als ze het buiten doet. Als ze het binnen heeft gedaan straf ik haar niet. Alleen als ik haar betrap.

ze is nu bijna 15 weken. Het ging eigenlijk heel goed. maar ze heeft nu een terugval.

En ik snap dat een pup die actief is niet 5-6 uur vol kan houden. Maar 2-3 uurtjes moet ze zeker kunnen redden.

Blaasonsteking heeft ze niet.

Discussie over dat mijn pup te lang alleen is, hoef hier niet gevoerd te worden tenslotte gaat dit topic hier niet over, en dit komt maar zelden voor dat ze zo lang alleen is. En zeker niet dagenlijks

Ze is nu 14 weken. Ik las dat puppys wel een een terugval kunnen krijgen tijdens tandenwisselen enz. Vooral teven zijn goed in om gwn ergens te plassen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:00

Je hondje is nog heel jong. Ik vind het persoonlijk zelfs al erg lang dat ze met 15 weken het al 6 a 7 uur kan ophouden en ik denk dus ook dat de reden is waarom jouw pup zo snel weer moet plassen.

Gewoon geduld hebben niet op haar kop geven dat maakt ze hooguit alleen angstig. Meteen optillen en buiten zetten werkt beter.

Onze Husky was met 6 maanden pas helemaal goed zindelijk. En dan met name in de nachten. eerst in de nacht nog een krantje laten liggen en op 1 dag deed ze niks meer in huis.

Wat voor Ras heb je?

Gemiddeld genomen kan jouw pup nu ongv. 4 uurtjes zijn plas ophouden. Maar net als mensen geld dat niet alle honden het zelfde zijn en de een heeft wat langer de tijd nodig dan een ander

http://www.hondenplaneet.nl/puppy/zinde ... aining.php

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:02

Hm, ik vind dat je nogal wat verwacht van een 15 weken jonge pup.

En ook dat je pup het al heel aardig doet. Gewoon doorgaan met normale zindelijkheidstraining zou ik zeggen dan kom je er wel. Terugval = vaker uitlaten. Enthousiast loven voor buiten plassen. "Ongelukjes" niet bestraffen, wel meteen naar buiten met de pup. Er is geen "truuk" of magische tip.

Ik vind de tijden die je haar al in de bench hebt behoorlijk lang zeker de zelden voorkomende maximale 7 uur. En of je het leuk vind of niet, dat is relevant voor wat je nu als probleem ervaart (hoewel het imo in dit stadium nauwelijks als probleem aan te merken is meer een normale fase op weg naar zindelijkheid). Puppie is wellicht wat te opgewonden buiten om aan plassen te denken?
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 27-02-15 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:06

zo ik schrik hier een beetje van zon jonge pup en dan al zo lang alleen
en een pupje straffen als ze binnen heeft op deze leeftijd zou ik zeker niet doen ook als je het ziet
en op het moment dat het al gebeurd is ben je te laat!!
je moet zorgen dat je haar naar buiten doet voor ze het doet.

dat ze dan na even alleen geweest te zijn snel weer moet plassen lijkt mij niet meer dan logisch
vergeet niet dat de blaas van zon kleine wurm nog erg klein is!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 11:12

Miss verwacht ik inderdaad te veel van mijn puppy.

Marcella: het is een duitse herder pup.

Over de tijden baal ik wel eens. Helaas weet ik nooit van te voren hoelang de dagen worden. Ik werk bij de post. Ik sorteer post, Op maandag en donderdag werk ik van 6.00, vaak wordt ik rond tussen 10.30 en 11.30 na huis gestuurd, Op Woensdag en Vrijdag ben ik soms vrij, maar moet ook wel eens werken, Dan werk ik ongeveer van 7.00 tot 13.00. Heel soms wat later. Mocht ik smorgens al weten dat dit een lange dag is, heb ik een lieve moeder die dan haar tussendoor even uitlaat.

Maar soms kan mijn moeder niet, en dan houdt ze het goed vol. En daar mag ik zeker trots op zijn. Tevens is ze nooit echt alleen, heb nog een oudere hond.

En dan als ik thuis kom laat ik haar gelijk uit. Het punt is, dat als ik haar uit heb gelaten. Dus nadat ik thuis ben en ik dan bijv een uur na uitaten ze gerust weer kan plassen in huis.

Met poepen laat ze duidelijk merken dat ze na buiten moet. Gaat ze bij de deur staan. Hierop speel ik meteen in en ga ik met haar na buiten.

Ik zou haar niet meer straffen. Straffen terwijl ze het al gedaan heb deed ik al niet. Echt alleen als ze voor me neus gaat plassen. MAar dit zou ik ook zeker niet meer doen. En uiteraard als ze het doet til ik haar ook op en ga na buiten.

Maar daar is ze ook vaak snel afgeleid waardoor ik het idee heb dat ze niet leegplast

MAar ik ga zeker wat met jullie tips doen. Even wat meer geduld.

Greentea01

Re: zindelheid pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:40

Komt vanzelf goed. Husky's kunnen er wel om bekent zijn dat ze wat langzamer kunnen zijn, dus met de mijne heb ik gewoon rustig gewacht. van de ene op de andere dag was ze in eens helemaal zindelijk. Ze was toen 6 maanden. Onze hond zat overigens niet in een bench maar achter een traphekje in de gang als we er niet waren. Ik had dan wel op een vaste plaats in de gang kranten liggen waar ze kon plassen. Verder past mijn moeder 2 dagen in de week op en gaat ze 1 dag in de week naar de opvang. Dus het ging bij ons echt alleen om de nachten.

Geduld hebben is het aller belangrijkste en dan komt het echt vanzelf wel. Die kleintje kunnen ook druk zijn met spelen en dan gewoon vergeten dat ze moeten plassen en voor je het weet is het te laat.

Wat extra tips:

Hebben ze geslapen meteen naar buiten
Hebben ze even druk gespeeld meteen naar buiten
Hebben ze gegeten en gedronken meteen naar buiten

Komt vast helemaal goed met jouw pupje!

Veel plezier met hem en succes!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:43

Mijn puppy bleef dit ook redelijk lang doen.
Maar dat is helemaal in orde gekomen. Ze plast nu nooit meer binnen.
Ik las ergens in een artikel dat het wel tot 6 maanden kan duren voordat ze echt controle hebben.

Buiten zijn zoveel dingen dat ze idd vaak vergeten goed te plassen. Ze wat langer buiten laten kan helpen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:09

Mijn pup (jack russell) is bijna 5 maanden oud. Ik heb het net zo als Marcella_e aangepakt.. Slapen, spelen, eten en drinken daarna gelijk even naar buiten.
Hoe lang loop je met je honden? Ik snap dat het vervelend is dat je geen vaste tijden hebt dat je thuis komt (ik werk ook bij de post momenteel door ziekte zowel binnen als buiten) dus ik herken het wel.
Maar ik ga iedere morgen voordat ik moet werken minimaal een half uur met mijn pup en oudere hond lopen. Als mijn man dan daarna weg gaat laat hij de hondjes ook nog een keer uit. Zodra ik weer thuis ben worden ze weer minimaal een half uur uitgelaten.
Ik loop per dag minimaal 4x een half uur met ze 's avonds laten mijn kinderen of mijn man de hondjes nog een paar keer uit. Zodra ze aangeeft dat ze naar buiten wilt laat ik haar in de tuin. Zo heb ik het vanaf dat ik haar heb (9 weken oud) het haar aangeleerd en ik heb gelukkig maar een paar "ongelukjes" gehad.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:24

Let op met lopen! Een pup mag 5 minuten per levensmaand wandelen. Omdat ze nog zo hard groeien mogen ze niet te ver wandelen. Ze zijn immers nog vol in ontwikkeling. Nou zal het heus niet op 5 minuten meer of minder staan of vallen. Maar ga geen uur met je pup van 15 weken wandelen want dat mogen ze fysiek nog niet.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:33

Mijn pup is nu 8 maanden en als ze erg blij is of heel veel gespeeld heeft wilt ze zelfs nog wel eens binnen plassen. Naja volgende keer moeten we er dan eerder bij zijn.
Wel bestraf ik haar als ik het op heterdaad zie (ik zeg op strenge toon foei, til haar op en zeg streng dat ik dat niet wil hebben, en ga dan meteen naar buiten toe). Ze moet leren dat het niet gewenst is en dat ze ook aan kan geven dat ze moet. Dan gaan we gewoon met haar.
Dit werkt prima. Bij mij thuis hoef ik haar niet extra uit te laten en bij mijn ouders thuis wordt ze elke 4 uur uitgelaten.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:33

Gelijk uitlaten als je thuis komt en dan na 20 a 25 min nog even weer. Niet voor een hele wandeling maar om dat plasje wat nu in je huis beland nog even kwijt te raken. Zo moeilijk lijkt dat me niet. Gaat met een paar maanden al veel beter. Voor een pup van die leeftijd doet ze het al heel goed.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 15:18

Zowizo laat ik haar zodta ik thuis kom uit, ook als ze geslapen heeft enz.

Wandelen doe ik op z'n langst 10/15 min.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:55

Gewoon doorgaan zoals je gewend bent, als je een heterdaadje hebt mag je ze best een keer boos toespreken, maar niet straffen verder. Buiten goed belonen. Dit stapje is het moeilijkst en kan best wel flink tijd kosten :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:32

Niet boos worden! Ze heeft er gewoon nog niet genoeg controle over, dus dan zou je haar straffen voor iets waar zij niks aan kan doen en wat eigenlijk de fout van de mensen is. Als ze te veel afgeleid is, dan wacht je gewoon tot ze wel iets doet. Het is al heel wat dat ze het die uren uithoudt, ik liep op die leeftijd gewoon minimaal 1 maar meestal vaker per 2 uur buiten.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 07:43

Al veel goede tips gegeven, niet boos worden en idd ik vind ook dat je (actieve werkhond!) pup erg! Lang alleen zit.. Niet alleen om z'n plas op te houden ;)
Maar nog een, zoek een grasveldje, stukje aarde weet ik het uit dicht bij huis waar het heel rustig is, geen fietsers wandelaars honden auto s etc dat ze zo min mogelijk prikkels heeft zodat ze zich alleen maar concentreert op het plassen en daar snuffelen. Hoe meer om hen heen gebeurt hoe minder ze zich concentreren op het plassen. En belonen is zeker goed maar kan soms ook zorgen dat de hond juist sneller gaat plassen (en dus niet uit plast) om zo sneller de beloning te krijgen ;)
Succes

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 09:21

Nogmaals het komt zelde voor dat ze lang alleen is. En als ik weet dat t een lange dag wordt (weet ik helaas niet altijd van te voren) laat mijn moeder haar nog even uit.

Net zo goed dat ik genoeg mensen ken die beide 40 uur werken en ook een pup nemen.

Ik neem jullie tips mee.