Hond ineens overal jeuk na behandeling advantix

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Hond ineens overal jeuk na behandeling advantix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 21:46

Ik heb onze hond dinsdag behandeld met advantix omdat ik haar een paar keer zag krabben. Heb geen vlooien gezien dus was meer voorzorg.
Nu krabt ze ineens veel meer na de behandeling dan ervoor? >;)

Ook heeft ze op de plekken waar ze behandeld is ineens vette vlekken en ze rolt veel over de plekken heen, duidelijk jeuk dus. Nu las ik in de bijsluiter dat dit bijwerkingen kunnen zijn maar zou ik deze troep er ook nog af kunnen krijgen door haar te wassen oid? Dit vind ik namelijk ook wel erg sneu..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:50

Mijn hond had dat ook. Telkens verschrikkelijke jeuk als ik Advantix op haar gedaan had. Naar de dierenarts ermee geweest en die zei dat het best wel regelmatig voorkwam dat een hond Advantix niet verdraagt. Na twee, drie dagen gaat de jeuk vanzelf weg, maar ik vond het telkens zo sneu. Daarom dat ik de dierenarts om een alternatief gevraagd heb (ben de naam even kwijt). Sindsdien geen last meer van jeuk.

MyWishMax

Re: Hond ineens overal jeuk na behandeling advantix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:19

Ik heb een hond die sowieso niet tegen ontvlooiingsmiddelen kan(dus ik ontvlooi alleen als er vlooien zijn, nu alweer bijna 4 jaar niet dus), maar bij Advantix hoor je het inderdaad vaker. Wassen heeft meestal niet zoveel nut, omdat het toch ingetrokken is.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 22:44

Wassen heeft geen nut, binnen 48 uur zit het goedje op het hele lichaam ingetrokken. Ik kan je Stronghold aanraden, dat werkt echt en tegen nog veel meer dan alleen vlooien zoals mijt, teken, zandvliegen (voornamelijk in frankrijk) en bepaalde wormen.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 22:50

Maar er valt dus niets tegen de jeuk te doen? Vind het zo sneu voor d'r!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 23:07

Je zou kunnen wassen met tea tree shampoo, dat verlicht soms een beetje, net als mint/munt shampoo. Verder krijg je het echt niet weg gewassen nu het al in de huid zit.
Edit, behalve anti jeuk pillen/injectie van de dierenarts maar ik denk niet dat ze die hiervoor geven.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 06:05

Hier was het nog erger met advantix, hond werd draaierig ging overgeven, viel voorover in de sneeuw, en kreeg er tussen de schouders een pluk witte haren voor terug
Voor mij dus nooit meer. Hier ook alleen ontvlooien met ander spul als ik zeker weet dat er vlooien zijn (ook al jaren niet)

Wat je nu tegen de jeuk kan doen.. Geen idee. Misschien kan je kamille thee maken, afkoelen en met een washandje over zijn huid gaan

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:22

Hoe is het inmiddels met je hond TS?

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 12:08

Een stuk beter gelukkig! Net een lekker eind gelopen en het lijkt er op dat ze geen jeuk meer heeft. :)