Kat niet helemaal fit, vage problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Kat niet helemaal fit, vage problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 16:20

Voor ik begin: natuurlijk wordt de DA bezocht met kat als het verergert of niet overgaat. Ik leg deze vraag ook even bij Bokt neer, omdat het altijd van pas komt als er meerdere mensen meedenken over zoiets!

Hi Bokt,

Mijn kat (ex-kater van 8,5 jaar) heeft sinds een tijdje last van wat vage klachten. Tot voor kort was meneer altijd happy and healthy maar sinds een aantal weken (week of 5/6 denk ik) is 1 van zijn voorpootjes een beetje kaal. Ik dacht dat dit gewoon door het buiten ravotten kwam, maar er groeit geen haar terug en nu begint zijn andere voorpootje ook te kalen. Tevens heeft hij laatst kort achter elkaar 2 abcessen gehad, veroorzaakt door ontstoken bijtwonden. (hij is nogal een vechtersbaasje) 1 abces zat op zijn wang en nadat die weg was kwam er kort daarna 1 op zijn kop, naast zijn linkeroor. Beide abcessen zijn opengemaakt en schoongespoeld door de DA, daarna heeft hij beide keren een antibiotica kuur gekregen en de abcessen zijn netjes genezen en hij leek er geen last van te hebben.

Sinds deze week miauwt, bromt en blaast hij luidruchtig als ik hem oppak. Dit terwijl hij juist een ontzettende knuffelbeer is en heel aanhankelijk, hij heeft gisteren bijv. de hele avond naast me gelegen op de bank.

Verdere informatie:
- Poezel wordt altijd netjes ontwormd en ontvlooit. Onlangs geswitcht van vlooienmiddel omdat het andere vlooienmiddel niet goed meer leek te helpen en hij bleek likken en krabben. Hij lijkt nu geen last meer te hebben van vlooien. De kale plekken lijken wel ietwat alsof hij ze kaal heeft gelikt maar het lijkt me sterk aangezien het 2e voorpootje is begonnen te kalen nadat de vlooien weg waren.

- hij eet en drinkt goed, slaapt zoals altijd goed en is van tijd tot tijd enorm speels. Hij gaat ook nog gewoon graag naar buiten en maakt zoals altijd gewoon jacht op alle honden en katten in de buurt :Y) Afgezien van dat hij dus niet opgetild wil worden en de kale plekken, oogt hij gezond en vrolijk zoals altijd!

Mijn intuïtie zegt dat er iets mis is, maar wat weet ik niet. Doe zelf een opleiding dierverzorging en de meeste HTK kwaaltjes van poezel kan ik zelf verhelpen maar deze keer heb ik geen idee wat het kan zijn..