Tijd geleden dat ik een topic had geopend. Maar heb weer wat interessant te delen/vragen, dus vandaar.
Ik ben sinds afgelopen week consequent begonnen met clicker training. De eerste keer heeft iemand me er enigszins wegwijs in gemaakt. Hond pakt het al goed op. De reden dat ik hiermee begonnen is, is omdat mijn hond tot op heden andere honden, met name andere reuen niet kan negeren en zijn strotje open zet. En dit dan zacht uitgedrukt
. Ik wil middels clickertraining leren negeren. Ik snap natuurlijk dat dit veel tijd nodig heeft en het niet 1 2 3 is opgelost. Heb alle tijd van de wereld, dus waarom het niet via clickeren proberen toch? Zoals ik al zei ben ik er net mee begonnen, dus ben er echt nog een groentje in
. Misschien pak ik het wel helemaal verkeerd aan en daarom wil ik jullie hulp.Momenteel train ik met clicker iedere wandeling. Dus netjes naast lopen is om de x aantal meter click = koek. Alle andere dingen click ik ook voor. Daarnaast neem ik per dag 10-15 min de tijd om te oefenen op een groot veld.
Mijn vraag is dus of jullie ook altijd trainen/clickeren tijdens het wandelen of ruk je hier x aantal tijd voor uit en tijdens het wandelen laat je voor wat het is? Aangezien hij niet tot zelden los loopt, is het voor ons makkelijk om tijdens het lopen ook te trainen. Maar vraag ik dan misschien teveel van hem? Het vreet natuurlijk best wat energie.
Overigens moet ik zeggen dat ik hem altijd moeilijk gemotiveerd kreeg en hiermee gaat dit best goed.
Naast elke goede stap, dus click = koek, beloon ik hem ook eens met een speeltje tussendoor om het niet eentonig te houden.
Het liefst train ik met iemand die zich wel lenen als oefenmateriaal, maar dit is nog niet zo makkelijk
Als jullie nog tips hebben, GRAAAG!!!!