Waarom is mijn Bull Terrier een verzamelaar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Waarom is mijn Bull Terrier een verzamelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 11:52

Op zich is het niet zo'n groot probleem maar ben toch nieuwsgierig wat de reden is en of ik er iets aan moet doen.
Het zit zo:
We hebben sinds een klein jaartje een volwassen Bull Terriër reu, een herplaatser.
In het begin ging hij de bench in als wij niet thuis waren. Dat hebben we langzaam afgebouwd en verblijft los in het huis (begane grond) samen met ons teefje en onze katten. Ze zijn hartstikke braaf, maken niks kapot en blaffen niet.

Echter, de reu begon steeds vaker spullen in zijn mand te verzamelen. Het is van incidenteel naar dagelijkse 'gegroeid'. De spullen variëren; een kussentje, een tochtrol, een vaatdoek die op de trap ligt om mee naar boven genomen te worden maar eigenlijk altijd mijn (roze) Crocs-achtige-slippers :+ .
Van de miljoen keer dat hij dit heeft gedaan hebben we hem maar 2 keer kunnen betrappen. Hij is zo snel en stil als hij het doet! Maar ons gemopper helpt blijkbaar niet, hij gaat vrolijk door! Ik heb al veel los spul weggehaald. Er liggen nog wat schoenen van mij en mijn vriend maar die pakt hij niet.

Ik vind het geen groot probleem, hij maakt niks kapot en kwijlt niks onder. Maar mijn slippers zijn erna helemaal vervormd :roll: .
Waarom zou hij dit doen? En waarom steeds 'mijn' spullen??
Ze krijgen genoeg te kauwen en hebben een bak vol verschillende soorten speelgoed liggen. Ik krijg er ook geen peil van wanneer hij het doet. Soms ben ik maar 10 min weg en dan heeft hij zijn mand alweer vol liggen. Pakt hij steeds 'mijn' spullen omdat ik het meeste met hem bezig ben? Ik onderneem veel dingen met de honden maar als we een knufuurtje op de bank hebben ligt hij voornamelijk bij mijn vriend te knuffen. Is het dominantie?

Grtz Yvette