ik ben niet zo'n actieve plaatster meer hier op bokt maar lees nog wel veel mee.
Nu wil ik toch graag een vraag stellen aan jullie als dierenvrienden
Dit gaat een lang verhaal worden maar ik wil het graag duidelijk in beeld hebben.Gisteren hebben wij een teckel puppy van 8 weken opgehaald. Ik heb bijna mijn hele leven een hond gehad maar toen onze vorige hond bij ons kwam was ik zelf nog jong en van opvoeden heb ik niet zoveel mee gekregen.
In de auto heb ik de pup op schoot gehouden en hij heeft bijna de hele weg gejankt (3 kwartier) tot hij nog het laatste kwartiertje in slaap viel. Eenmaal thuis heeft hij de boel verkend en geplast en gepoept (naast de krant) toen ik zijn kleedje vanuit het nest in zijn bench deed ging hij meteen een kijkje nemen en ook zijn eten krijgt hij in de bench en dit gaat goed. 'S avonds wat visite gehad en daar heeft hij wat geslapen bij iedereen maar ook op zijn eigen kleed. Intussen had hij nog wat plasjes op de krant gedaan (hij is inprincipe krantzindelijk). Ik ben gisteren en vandaag ook met hem buiten geweest maar hij piept en trilt dan vooral. Vanmorgen 1 poepje buiten gedaan en een klein feestje gevierd

Gisteren om 23u heb ik hem in de bench naast ons bed gedaan met een kruikje en dekentjes. Na een kwartier janken is hij in slaap gevallen (met mijn hand in de bench zonder iets te zeggen) en toen is hij ieder uur even wakker geworden en gepiept maar met mijn hand in de bench ging hij dan toch weer slapen. Toen om 4uur heb ik hem eruit gelaten voor een plasje op de krant en daarna met een nieuwe kruik weer in de bench, toen heeft hij geslapen tot 7:45uur.
Vanmorgen gingen we naar de dierenwinkel om brokken voor hem te kopen en weer in de auto heeft hij alleen maar gejankt (dit keer op de achterbank in de gordel). Gauw weer naar huis om niet teveel nieuwe dingen te doen.
Hier thuis lijkt hij zijn draai niet zo te kunnen vinden en piept hij veel. Ik ben bang om hem te "verpesten" dus wil hem niet constant op schoot nemen maar ik snap ook dat hij het nest mist...
Wat zijn do's en don'ts? Moet ik hem nu juist wel troost bieden of niet...
Graag een stappenplan

Ik ben trouwens 2 weken thuis en daarna ga ik 1/2 dagen werken.
Ik heb me trouwens wel ingelezen en ingeschreven voor puppy cursus, daar beginnen we dinsdag mee
. En je kunt gerust snacht ook even je stem laten horen, even geruststelling dat je er bent.