Konijn ontsnapt uit tuin, hoever zou zo'n beestje gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bmamavan2

Konijn ontsnapt uit tuin, hoever zou zo'n beestje gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 11:43

Gisterenavond is ons konijn uit de tuin weten te onstnappen, waarschijnlijk toen mijn man de poort in/uit ging.
Dochterlief helemaal verdrietig want het was haar konijntje dat ze van haar peetoom had gekregen toen haar vorige konijntje (ruim 8 geworden) was overleden.
Gisterenavond met zaklamp gezocht. Vanmorgen gezocht. In de hele wijk posters opgehangen, bij winkels en de dierenarts afgegeven. Aangemeld bij amivedi en mijndieriszoek. Asiel kan ik straks pas bellen. Ik ben nog op zoek naar het nummer van de diernambulance. Op facebook gedeeld maar ja nog niks natuurlijk.
Ik ben ook bang dat we hem niet meer zullen zien maar voor mijn dochter wil ik de hoop nog niet opgeven.
Wij zitten midden in een woonwijk maar rondom deze wijk (zal zo'n 500 meter lopen zijn) is veel groen en wilde konijnen. Nu heb ik dus echt geen flauw idee hoever een tam konijn weg zal lopen? Misschien is hij gewoon ergens in een buurttuin gekropen of zal hij een paar honderd meter verder het groen zijn ingegaan? Ik heb geen flauw idee.
iemand ervaring met weggelopen konijnen?

booster

Re: Konijn ontsnapt uit tuin, hoever zou zo'n beestje gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:07

Onze oude konijn kwam vanzelf terug gelopen maar de ene konijn is de andere niet.
(hekje voor de zekerheid open houden)

Succes ermee.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:14

Mijn ene konijn is twee keer ontsnapt. De ene keer was ik er bij en kon ik haar uit de tuin van de buren vissen. De tweede keer was niemand thuis en is ze op onderzoek uit gegaan in de buurt. Door geluk is ze dezelfde dag nog weer terug gekomen bij ons. Maar dit was alleen omdat een buurtbewoner een konijn heel nieuwsgierig door de straat zag huppelen. Die heeft allemaal buren opgetrommeld waarna ze haar gezamenlijk hebben gevangen. Toen wij overal aan het zoeken waren kwam de buurvrouw naar buiten met de vraag of we een konijn zochten :))

Schrik niet als je een beetje nieuwsgierig konijn hebt dan kunnen ze ver komen in een nacht. Ik zou de hoop niet direct opgeven, maar houdt er goed rekening mee dat je het konijn niet meer terug vind.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 12:16

Mijn konijn die onsnapte iedere. Ochtend uit zijn hok hij kon het hok zelf open krijgen maar ging ook vaak uit de tuin en kwam zelf terug. Nou zit er dan wel een extra slot er op.

Hopelijk komt de jouwe ook terug of vindt je je hem weer... Succes

Misschien de poort op een kier houden en het hok open laten.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 16:04

Niet zo ver gelukkig! Hij bleek dus de straat overgestoken te zijn en zo naar een andere straat gelopen te zijn. Daar zag iemand hem gisterenavond gelukkig lopen en die heeft hem opgevangen. Hij is toen door de dierenambulance opgehaald en we hebben hem net bij het asiel opgehaald. Spontaan verviervoudigd in waarde maar goed, hij is gelukkig terug!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:04

Fijn om te horen. En nu er een maatje voor zoeken. Dan hoeft hij niet op zoek naar soortgenoten.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 17:16

Mizora schreef:
Fijn om te horen. En nu er een maatje voor zoeken. Dan hoeft hij niet op zoek naar soortgenoten.

Of gaan ze met z'n 2-en op wandel :D
Ik kom er elke morgen 2 tegen in het weggetje naar mijn werk...zijn van de achterburen en lopen elke morgen hun rondje :+

Fijn dat flappie weer terug is, ts !! *\o/*

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 00:19

Konijnen gaan inderdaad niet ver, ze zijn behoorlijk honkvast. Gedumpte konijnen vinden we dan ook vaak bij parkeerplaatsen of wegen waar het makkelijk aan te rijden is (helaas..).

Gelukkig is jullie hups weer terug :)