100% Krab proof hondenkussen/ kleed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

100% Krab proof hondenkussen/ kleed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 21:08

Hoi iedereen,

Ik ben naar mijn idee opzoek naar het onmogelijk, en wie dan beter om hulp te vragen dan "bokkers".
Ik zit namelijk met het volgende. Hier wonen drie whippets, en die hebben harde nagels. En nu zijn hun van mening dat voordat je pas ECHT lekker kan liggen, je even flink in het kussen/ kleed moet graven.

Ze zitten overdag eigenlijk altijd los, en dus eigenlijk enkel 's nachts in de bench, maar alsnog slopen ze alles wat ik erin leg. Bij een fleece kleed worden de haren gewoon los gekrabt (kleed stuk en honderden pluises). Bij een zeer stevig kussen, van een dusdanige dikke stof dat je er van verwacht dat het onverwoestbaar is, krabben ze de stof alsnog stuk.

Ik ben ondertussen dus al vele vele kussen en kleden verder, en kan maar niets vinden wat heel blijft bij de monsters.

Dus wie kan mij helpen in de onmogelijke zoektocht naar het onverwoestbare kleed/kussen???

Alvast bedankt! ;-) Wendy

Maaaarije

Re: 100% Krab proof hondenkussen/ kleed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:14

Ik las een tijd geleden een keer iets op internet, die van legercanvas (?) een kussen had gemaakt..
Geen idee hoe sterk dat is.. maar misschien het proberen waard!
Succes in elk geval!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:30

Wij hadden een kussen dat bekend stond als onverwoestbaar, van dik nylon. Ons sloopertje kwam inderdaad niet door de buitenhoes heen: http://www.comfort-kussen.nl/contents/nl/d208.html

helaas ontdekte ze uiteindelijk wel hoe ze de rits moest openen, de binnenhoes is niet onverwoestbaar....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 21:35

secricible, bedankt voor de tip, maar zo'n nylon hoes heb ik hier helaas al gehad. Duurde denk ik krap een week voordat de nylon garen aan 1 kant waren gewerkt...

Maaarije, bedankt voor de tip! Ik ga even onderzoeken hoe legercanvas in elkaar zit. Zodra het namelijk een soort van geweven is (zoals eigenlijk elke stof) krijgen de dames het alsnog voor elkaar om de stof "uit elkaar" te krabben als het ware.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:33

een kussen in kunstleder misschien? Desnoods zelf maken. Er zijn kunstleders die erg slijtvast zijn.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 22:41

Ik denk ook dat je meer die kant op moet denken, kunstleer of leer. Gaat denk ik langer mee dan geweven stoffen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:05

Heb je vetbedden geprobeerd?

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:08

En kussens van dat vetboy materiaal. Lukt mij ook altijd erg sterk

Sprintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:15

Heel herkenbaar! Alles kan, en gaat dus ook stuk. Canvas hield het hier in huis ook niet. Wat bij ons nu aardig lijkt te werken is een zelf gemaakt kussen van een soort vilt stof wat we over hadden van de vijver aanleggen. Je naaimachine gaat er van stuk, dus je ik heb versie twee met de hand in elkaar gezet. Het voelt niet zo zacht, maar ze vinden het heerlijk liggen. En hier blijft het voor als nog heel *\o/*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sprintje op 19-02-15 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:20

Fat boy hondenkussen. En dan de gladde variant.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:25

Wij hebben deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/slaap ... dden/27430
Onze hond staat daar ook regelmatig in te graven maar hij is nog helemaal heel. We hebben 'm nu een paar maanden dus ik weet niet hoe lang hij het volhoudt, maar het gaat in elk geval niet direct kapot.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 09:33

Gewoon oude wollen dekens werken in onze ervaring het best. En lekker goedkoop.