Aanschaf (dwerg)hamstertje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aanschaf (dwerg)hamstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:36

Oke, nadat ik voor mijn vriend een hamstertje had gekocht en ik het diertje dus echt als mijn kindje behandel :') ,wil ik er veel te graag zelf ook een. Hamstertje en vriendlief wonen samen in Friesland en ik in Den Haag dus nee ik kan niet elke dag voor haar zorgen.

Maar waarschijnlijk mag het sowieso bij voorbaat al niet omdat mijn ouders (ben student en woon thuis) bang zijn dat ik er na 3 weken op uitgekeken ben.

Toen ik klein was had ik een konijntje gekregen maar na een paar jaar schonk ik het diertje bijna geen aandacht meer en de volledige zorg kwam boven op mijn ouders (voornamelijk moeder) terecht.

Ik heb me al erg goed ingelezen over de aanschaf van een hamstertje en over het tam maken, verzorging, huisvesting etc. Natuurlijk omdat ik dat ook voor het hamstertje van vriendlief had gedaan.

Beestje zal uiteraard op mijn kamer komen te staan. We hebben een hondje (chihuahua) en weet niet hoe zij zal reageren op het hamstertje.

Ik zou graag een dwerghamstertje willen en ben bereid om mijn eigen geld erin te steken (verdien het geld zelf ook)uiteraard ook als het beestje wat krijgt en naar de DA moet.

Het is dus voornamelijk de vraag hoe ik mijn ouders zover krijg := .
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-15 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:40

Vertel ze over de hamster van je vriend en dat jullie het daarom serieus over een echt kindje hebben gehad.
Kan die hamster alleen maar meevallen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:41

:') :') :')

Ouders weten echt alles over die hamster, als ik thuis kom vertel ik allemaal leuke dingen erover _O-

Maar hey ik hou je tip in mn achterhoofd :))

Kuggur

Re: Aanschaf (dwerg)hamstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:40

Je wil dus als ik het goed begrijp een hamster, en je ouders, die daar duidelijk geen zin in hebben, moeten een deel van de verzorging op zich gaan nemen?
Mijn advies, neem geen huisdieren tot je er wel zelf de verantwoording voor kan dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:43

Volgens mij staat er nergens dat ik mijn ouders voor het beestje laat zorgen. :+
De kosten en verzorging staan geheel voor mijn rekening.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 19:49

Kuggur schreef:
Je wil dus als ik het goed begrijp een hamster, en je ouders, die daar duidelijk geen zin in hebben, moeten een deel van de verzorging op zich gaan nemen?
Mijn advies, neem geen huisdieren tot je er wel zelf de verantwoording voor kan dragen.

Huh, waar lees jij dat? :')

Ik mocht ook nooit huisdieren, maar wat bij mij hielp was mijn moeder meeslepen naar de dierenwinkel toen (10 jaar geleden) en aangewezen wat ik wou. Werkte perfect! :D Ze vond het allemaal zo schattig, dat ze alles betaald heeft toen :Y)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:56

Ghostattack schreef:
Kuggur schreef:

Huh, waar lees jij dat? :')

Dat lees ik hier, in de openingspost, voor alle duidelijkheid de relevante passages maar even dikgemaakt:
_Dominique schreef:
Oke, nadat ik voor mijn vriend een hamstertje had gekocht en ik het diertje dus echt als mijn kindje behandel :') ,wil ik er veel te graag zelf ook een. Hamstertje en vriendlief wonen samen in Friesland en ik in Den Haag dus nee ik kan niet elke dag voor haar zorgen.

Maar waarschijnlijk mag het sowieso bij voorbaat al niet omdat mijn ouders (ben student en woon thuis) bang zijn dat ik er na 3 weken op uitgekeken ben.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:57

De eerste zin bedoelt ze de hamster van haar vriend mee. En ik begrijp niet hoe je uit de tweede zin haalt dat ze haar ouders ervoor wil laten zorgen?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:00

Je hebt helemaal gelijk.
In dat geval (als ze gewoon zelf de zorg op zich neemt) is het wat vreemd dat een achtienjarige aan pappie en mammie toestemming moet vragen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:02

_O- _O- _O-

Het eerste dik gedrukte gaat over de hamster van mijn vriend.
Het tweede dik gedrukte geeft extra informatie weer over mijn thuissituatie, dat ik student ben maar niet op kamers woon dus mijn ouders zeggenschap hebben over wat er onder hun dak komt.

Edit; sorry? Pappie en mammie om toestemming vragen? :') Het is toch écht nog steeds hun huis hoor. :+ Hoe oud ik ook mag zijn.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:04

Kuggur schreef:
Je hebt helemaal gelijk.
In dat geval (als ze gewoon zelf de zorg op zich neemt) is het wat vreemd dat een achtienjarige aan pappie en mammie toestemming moet vragen...

Uhh dat lijkt me wel normaal. Ze woont in hun huis..

Ik mocht ook nooit knaagdieren.. Tot ik 25 was en de deur uit ging. Ben nu erg gelukkig met mijn 2 cavia's :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:04

Zo is het bij mij thuis ook. Zou wel makkelijk zijn als ik aan kom met een nieuwe kat ofzo :') Mijn ouders willen wel graag weten wat ik in huis haal, ook al zou dat maar een klein beestje zijn.

Kun je niet eens serieus rond de tafel gaan? Beetje alle voordelen op een rijtje zetten, dat zij er geen last van hebben, etc.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:06

Hm, en hun argument is dat toen je nog een klein meisje was niet alleen voor je konijntje zorgde? Of ben je daar alleen bang voor?
Ik neem toch aan dat je wat volwassener geworden sindsdien?

En uiteraard hebben je ouders zeggenschap over wat er in hun huis wordt gehaald, gewoon over praten dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:10

Ja uiteraard een stuk volwassener geworden sindsdien! :j

Ik vind het alleen zo eng om te vragen omdat ik bang ben voor een harde nee zonder dat ik mn volledige vraag al heb gesteld :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:14

Hehe, mijn ervaring is dat hoe meer zorgen je je over zoiets maakt hoe meer het in de praktijk meevalt.
Je gaat al uit van de meest negatieve uitkomst dus kan het alleen nog maar meevallen.
Gewoon ervoor gaan, je weet wel, die "nee" héb je al, en ja kun je krijgen.
Succes.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:18

Ik heb mijn hammie gewoon in de winkel gekocht en mee naar huis genomen, op de tafel gezet en gezegd; Kijk, dit is mijn hamster en die woont in mijn kamer vanaf nu. :')

Heb hem mogen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:22

@GevlektBont, dit heb ik ooit met een gitaar gedaan _O- die mocht ik ook houden maar daar waren ze ook niet zo amused mee. :')

Ik zit nu alles op een rijtje te zetten qua kosten en andere zaken.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:30

Hammie hebben ze niet zoveel last van als tie op mijn kamer staat, dus ik vond dat ze maar niet moesten zeuren. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:36

Ik heb het nog steeds niet gevraagd omg _O-

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 13:55

Wie zorgt voor je nieuwe hamster als je bij je vriend en hamstertje bent?
ik neem aan dat je daar blijft slapen, neem je je eigen hamster dan ook mee?