Van daktijger naar tuintijger!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van daktijger naar tuintijger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:32

Worden jullie al gek van mijn SokSpam? :')

Van het weekend hebben we weer een heerlijk weekendje Ouddorp gehad. Vrijdagavond alles dicht getrokken, kat mee, spullen weer mee en weer 2 heerlijke dagen gehad. Vorig jaar hebben we daar heerlijk liggen zonnen (incl. kat) dus voor de kat toen een tuigje aangeschaft zodat hij veilig en gezellig mee de tuin in kon en mocht zonder de ontsnappen en mogelijk platgereden te worden.

Van het weekend was het echter zulk lekker weer, dat ie weer de eerste tijgerstappen in de tuin heeft gezet dit jaar! En daar heeft ie van genoten! Alles moest opnieuw ontdekt worden en dat is altijd fijn als het zonnetje in de tuin staat natuurlijk. Eenmaal thuis heeft ie letterlijk 12 uur lang geslapen, was 's morgens geen beweging meer in te krijgen maandag dat ik me best even druk maakte maar gelukkig klimt ie nu weer over het dak en door kantoor heen alsof het niks is :j

Genieten jullie mee met m'n knappe SokkenMonster? <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Hij was via de schutting op het dak van het tuinhuis geklommen. Meneer heeft namelijk ruim 10 meter lijn aan z'n tuigje. Dit gaan we in het vervolg dus maar inkorten... :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En deze om het af te leren :') Sok was vast in de overtuiging dat niemand 'm zag :')

Jullie snappen wel waarom we hier zo gek zijn op ons SokkenKind, hij zit nu ook op schoot as we speak, als een malle kusjes te geven en te prrrr'en :')

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:34

Ik ben voorstander van meer Sok op bokt *\o/*

AnnemiekvM

Re: Van daktijger naar tuintijger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:35

Was het lastig om hem aan het tuigje te laten wennen?
Ziet er heerlijk uit. Naar buiten zonder kwijt te raken!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:38

Whaha ja ging het wennen goed? Je ziet op Facebook soms filmpjes voorbij komen van katten die met zo'n tuigje aan doen alsof ze compleet verstijven en die bewegen geen spier tot je het tuigje los doet :') hilárisch _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:46

Het wennen ging inderdaad heel goed gelukkig :j

Het scheelt dat we 'm vanaf kitten af aan al aan allerlei idiote dingen hebben laten wennen (dus veel mee de auto in, niet dagelijks maar wel genoeg om gewoon te gaan pitten in de auto), en dus ook van kitten af aan een tuigje om en af :') In het begin had ie wel zoiets van 'help, wat is dit!' maar inmiddels klimt en springt ie er dus ook mee alsof het niks is :')

denk dat ik ook kan zeggen dat we gewoon onwijs mazzel hebben dat ie zó gemakkelijk overal mee is :j

Wahaha Simoonzel; meer Sok op Bokt!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:53

Ben toch wel ergens blij te zien dat jouw mooie kat een tuigje om heeft. Wij hebben hier in de buurt allemaal huiskatten rond lopen, die dus ook in onze tuin hun behoefte doen en onze vogels dood maakte (door tegen de voliëre te springen + hangen....) vind dit fijn om te zien. Zo kan je immers nooit zeggen dat jouw kat de buren lastig valt.
Toppie dus +:)+ !
Kei mooie kat! ♡

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:56

Mooie kat zeg! Ik vind de foto waar sok aan een blaadje ruikt ontzettend leuk :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 17:57

Leuke sok.
Maar je weet toch wel dat sokken altijd een paar zijn. Waar is de andere sok? :')

Bij ons raken de katten altijd verstrikt in alles en in zichzelf wanneer ze aan het teugje los lopen, dan zijn stoelen en palen ineens wél boeiend en als ze los lopen niet. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:17

Cas123; Thanks! Ik moet zeggen dat ik het ook een stuk fijner vind hoor. Geen risico om inderdaad burenruzies te krijgen, maar immers ook geen risico om ineens een platte kat tegen te komen die dan toch van mij blijkt te zijn, of dat ie wegloopt o.i.d... Ik weet dat ik katten niet mag vermenselijken maar hij is af en toe echt een baby en als ie in de stress raakt omdat ie de weg kwijt is o.i.d.... Nee, dan liever aan een tuigje!

Roosje1606; Thanks! Was een hele klus om 'm er zo scherp op te krijgen, maar zelfs z'n tandjes staan erop haha :j

Saaams; ik weet 't :') Aan de ene kant vind ik af en toe best 'zielig' dat ie in z'n "uppie" zit en zichzelf af en toe maar moet vermaken (al dan niet buiten of op kantoor) maar ik ben ook bang voor gedragsverandering of dat het met het 'koppelen' helemaal mis gaat en je uiteindelijk met 2 katten in aparte ruimtes zit omdat ze elkaar niet kunnen luchten of zien :')

haha ja daarom hadden we dus een héél lang touw aal z'n tuigje gedaan, wat dus in dikke stress bij mij resulteerde toen meneer op het dak zat en er mooi niet meer af wilde, die zat wel prima daar op z'n hutje, kon ie mooi heel Ouddurp overzien :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:42

Ik denk niet dat hij echt een vriendje mist. Volgens mij vermaakt Sok zich prima :j

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:48

Waar zat hè in ouddorp? Op een vakantiepark of echt huisje? En sok doet geen moeite om.te ontsnappen? Mijn kat heeft ontdekt dat als hij achteruit loopt hij zo zijn tuigje uit is. Dus durf het niet meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:50

Deze foto: http://boktimg.nl/img/m/SN1EOS.jpg briljant _O- _O-

Dattie aan een tuigje kan lopen trouwens, die tijgers hier vergeten spontaan dat ze kunnen lopen als ik ze in een tuig hijs :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:02

floorsil; m'n schoonouders wonen sinds vorig jaar in Ouddorp, dus gewoon een 'echt' huis zegmaar en wij mogen binnen komen vallen wanneer we toe zijn aan wat zeelucht :j Hij doet nu gelukkig nog geen moeite om te ontsnappen, moet ook zeggen dat ie niet zomaar z'n tuigje uit kan kruipen en we 'm goed in de gaten houden ermee :j

Jans; práchtig istie he :') Vriendlief moest op de schutting klimmen om 'm van het dak af te halen :') En vervolgens verontwaardigd zelf eraf springen, want hij heeft écht geen hulp nodig hoor >;)

De eerste keer wist ie niet wat 'm overkwam hoor met dat tuigje om :') Hij heeft zich toen iedere keer gewassen waar dat 'rare vieze eeeeeeeewllll tuigje' had gezeten :') Al ging dat de eerste keren dus inderdaad ook echt plat over de grond :') Gelukkig doen "oma's plantjes" een hoop goeds voor zijn oer-instincten; alle lavendel takjes moeten mee naar binnen! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:11

Hij is briljant :)) :)) :')

Dat plat over de grond is herkenbaar ja _O- ik heb het hier maar opgegeven, dan maar niet naar buiten bij mn schoonouders hoor :')

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 19:15

Leuke foto's en geweldige kat !
En briljante naam ook, erg leuk :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 22:02

Sok <3
Wat een geweldige kat! Hij is zo gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 11:10

haha thanks :j

Wahah Jans, wij hebben dat hier dus ook geprobeerd maarja, dan moet ie de hele zomer binnen zitten daar, da's ook wel weer sneu, we hebben 'm maar gewoon genegeerd met z'n rare gedrag en dan kan ie wel ineens lopen, klimmen, springen en rollen ermee :+ Probleem opgelost :')

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:06

Yeah nog meer sok fotos :D
Hijs wel echt mooi uitgegroeid, hij lijkt echt niet meer op zn mama :p
Hij had vast een mooie pa (random kat van straat :x )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:59

Haha ik grap altijd dat Sok z'n pa vast ontsnapt is uit de dierentuin, dat moet een verdomd grote kater zijn geweest zo groot als dat Sok aan het worden is hoor :j