groenvoer knagers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

groenvoer knagers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 14:29

ik heb een aantal cavia´s en konijntjes, en die krijgen naast hun portie brokjes, hooi ook iedere dag ruime hoeveelheid groenvoer en dat haal ik bij de supermarkt,

nu was mijn vraag waar kopen jullie het groenvoer?

Vjestagirl

Re: groenvoer knagers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:35

Supermarkt. Als ik handig zou zijn zou ik naar de markt gaan, maar dat vind k teveel moeite.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:50

Ook supermarkt. Wat witlof, andijvie, wortels... dat kost de wereld niet. Die kiloprijzen liggen zo laag. En verder krijgen ze afsnijsels van paprika, spinazie etc die we zelf eten.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:52

Gewoon de schillen etc van wat wij eten. En s'ochtends een stuk winterpeen bij de paarden weg. En in de zomer uit de supermarkt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:54

kwii schreef:
Gewoon de schillen etc van wat wij eten. En s'ochtends een stuk winterpeen bij de paarden weg. En in de zomer uit de supermarkt.

Hahaha mijn cavia's krijgen zo veel meer dan dat. Ze krijgen alle schillen van wat ik eet, plus 2 of 3 maal per dag groenvoer en dat zijn echt halve komkommers, een hele winterpeen, een hele witlof, 2 tomaten etc... Kleine shredders...

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 14:57

Kan ze wel meer geven, maar dat krijgen ze niet op.. 1 Dik konijn wat prima eet, 1 konijn met gebitsproblemen wat sowieso weinig eet. En 1 cavia van vijf jaar oud, gaat wel veel in. Maar niet zo veel dat ik er extra voor hoef te voeren.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:13

Vjestagirl schreef:
kwii schreef:

Hahaha mijn cavia's krijgen zo veel meer dan dat. Ze krijgen alle schillen van wat ik eet, plus 2 of 3 maal per dag groenvoer en dat zijn echt halve komkommers, een hele winterpeen, een hele witlof, 2 tomaten etc... Kleine shredders...

:wow: Hoeveel cavia's heb je dan?!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:28

2. En die hebben ook onbeperkt hooi en altijd hardvoer staan.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:35

Wij kopen het altijd bij de lidl..soms neem ik wat bij een turks winkeltje uit de studentenstad mee :). Maar wij hebben ook 21 cavia's thuiszitten dus er gaat ook redelijk wat groenten doorheen (ga maar niet vertellen hoeveel..dan schrik ik er zelf van denk k :p )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 15:36

Wortels eten ze mee van de paarden.

Verder haal ik per week in de supermarkt zo ongeveer voor ze:

3 komkommers
3 paprika's
10 witlof
2 ijsbergsla
1 andijvie
1 knolselderij
stuk of 10 tomaten

en verder eten ze wat fruit met ons mee. Appelklokhuis, peertje, mandarijntje, druifje.
En snijafval van sperciebonen, broccoli, bloemkool en boerenkool.

Ze krijgen onbeperkt hooi, 1x per dag een bakje hardvoer, en 2x per dag groenten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:09

Hier eten ze mee met wat de pot schaft, wanneer er iets bij zit dat ze op kunnen. Als ik specifiek iets wil halen dan hebben we hier een lidl in de buurt, die schijnt best aardig te zijn met groente en fruit :) maar mijn diertjes zijn er niet heel dol op, die zijn meer van noten en zaden (ik weet niet of een konijn of cavia dat ook mag?)

Ps, mijn gerbils zijn ook dol op de zaadjes en pitjes uit de sla, nootjes uit de cake, zaadjes van het brood, overgebleven rijst, dit leg ik altijd voor ze apart tijdens het koken en het eten. Niet omdat ik te krenterig ben om het apart voor ze te kopen oid maar ik vind het een fijn idee dat ze het gewoon veilig kunnen eten omdat het ook voor mensen geschikt is om te eten. Bij zaadjes en nootjes e.d. uit de dierenwinkel vraag ik mij nog wel eens af hoe de kwaliteit is, zelf durf ik dat dan niet voor te proeven. Liever haal ik die spullen bij de supermarkt of bij de notenbar, dat durf ik zelf ook te eten (en als ik het niet lekker vind, dan geef ik het ook niet aan ze, alleen het beste is goed genoeg voor mijn verwende nesten)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:37

ook gewoon winkel en bij paardenzaken, daar hebben ze dan 10kg wortels voor 2,50 :-) Heb hier 4 konijnen zitten en 4 hongerige paarden :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:40

Die van mij (konijnen) krijgen meestal dagelijks witlof en wortel (soms alleen witlof of wortel), regelmatig een paar partjes appel, als er sla of paprika is krijgen ze ook wat.
Wij halen het ook uit de supermarkt.

Voor de rest lees ik hier even mee :)

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 09:50

in de zomer als wij gaan bbq maak ik meestal sla met komkommer en radijsjes daar krijgen ze dan de schillen en groen van de radijs,
voor de rest koop ik het nu ook altijd in de supermarkt,
witlof, wortels, andijvie,paprika broccoli,
de lidl ligt te ver weg om iedere week te gaan halen,