Dierenarts gezocht: ik weet het niet meer.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

oneside

Dierenarts gezocht: ik weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:47

Ben toch al een tijd zoekende naar een dierenarts nu in de omgeving van Rotterdam. Ik weet het gewoon even niet meer! :(

Waar ik naar op zoek ben is een da voor mijn kater. Wat ik belangrijk vindt is dat de da ook goed uitleg of onderbouwing kan geven voor bepaalde keuzes. Daarnaast is het voor mij van belang dat er de ruimte is voor overleg/discussie. Ik heb nu al bij meerdere dierenartsen gemerkt dat ze bang zijn om mijn kater op te pakken. Dit is erg vervelend, omdat ze op deze manier graag vaak het gebit of andere dingen overslaan. Tevens is hij niet agressief, maar pakt de dichtstbijzijnde persoon graag even om zich aan vast te klampen. Tot slot wil ik graag voor de consult kosten niet al te veel betalen. €50,00 aan consult om alleen even de standaard dingen te checken is naar mijn mening belachelijk. De andere kosten interesseren mij niet dermate erg.

Hebben jullie dierenartsen in de omgeving van Rotterdam waar jullie fijne of slechte ervaringen mee hebben? Graag ook enigszins onderbouwd. :)

Alvast bedankt!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 13:49

Delta dierenarts in Maasland al eens geprobeerd? Het dierenziekenhuis in Rotterdam aan de Pascalweg?
Als je van een minimum moet rondkomen: minimax dierenarts van de dierenbescherming Rijnmond, Abraham van Stolkweg.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 13:52

Pascalweg wat negatieve berichten over doorgekregen. Die heb ik dus van mijn lijstje afgehaald. :)
Heb je zelf ervaringen met delta dierenarts in Maasland?

Laptopmuis

Re: Dierenarts gezocht: ik weet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:57

Is een moeilijke inderdaad. Ik weet dat de dierenarts tijdens mij stage ook gebeten was door een kat. Ze wilde naar gebit kijken, kat haalde uit en beet haar direct in haar duim. Tand door vingernagel... Ze had enorm veel pijn en kan daarna een week lang niet opereren of dieren fatsoenlijk nakijken, daarna wel weer gedeeltelijk, maar had evengoed nog veel pijnstillers, antibiotica, ... . Ze is nu ook een stuk voorzichtiger geworden.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 19:40

Kan goed begrijpen dat dit erg vervelend is!
Mijn kat daarentegen is niet agressief, probeert enkel weg te komen.
Niks aan de hand dus.. Je neemt je vak als dierenarts aan en als je echt angstig bent moet je het niet uitvoeren.

Ben ook bang dat als mijn kat bijvoorbeeld geopereerd moet worden hij bijvoorbeeld ontsnapt omdat iemand hem niet goed durft te pakken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:45

Dierenkliniek Zuidplas in nieuwerkerk aan den ijssel kan ik je ten zeerste aanbevelen. En ik ben heel kritisch naar DA's toe

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:51

Ik ben al jaren super tevreden over de Paltrok in Gouda. Na verhuizing van Zevenhuizen naar Hoogvliet ben ik ook bij ze gebleven en dat terwijl ik nu 40 minuten moet rijden om er te komen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Marinus van der Wijden. Hele toffe man, altijd open en eerlijk en denkt aan het dier.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:55

http://www.dierenartsaanhuis.nl/

Zeer lieve dierenarts, zit op de wolpheartsbocht en kan ook bij je thuis komen zonder extra kosten. Echt een aanrader en niet duur. Vrije spreekuur is altijd mega druk dus dan is vaak rustige uitleg wat lastiger, maar ze probeert echt de tijd voor je te nemen. Afspraak heb je vaak meer tijd en heb ook veel positieve reacties gehoord over thuis bezoek (eigenlijk alleen maar positief). Ik wil echt geen ander meer :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:58

Dierenkliniek Blijdorp in Rotterdam. Consult is vermoedelijk nog steeds €27.5 en niet snel onder de indruk van katten.
DA heeft een beetje haar buien, maar zeer geschikte assistentes.

oneside

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 21:06

@douraque Zijn er nog specifieke redenen waarom je mij dit kan aanraden? :)

De paltrok in Gouda ga ik even bekijken. Moet wel bedenken dat het het voor een spoedsituatie misschien iets te ver is i.v.m. het verkeer.

@primera Trachtte de site even te inspecteren, maar deze staakt helaas op het moment. Ik moet zeggen dat een huisbezoek voor consult natuurlijk wel erg fijn is voor mijn kat. Ik kan dus momenteel even niet de site in, maar hebben zij ook de mogelijkheden voor operaties (zag namelijk via google dat deze zich in een dierenzaak bevond, of daar mee samenwerkte)? Ben je hier wel eens met je huisdieren naartoe geweest voor operaties of andere dingen dan een standaard consult?

@hoppit Waar moet ik aan denken met da heeft 'een beetje haar buien'? :+

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:18

Ik ben zelfs met een spoed daar naar toe gegaan :') was wel in het weekend. Hondlief had toen chocola gegeten. Na een telefoontje kreeg ik duidelijke instructies en ben toen die kant op geraced. De deur stond open dus kon gelijk naar binnen rennen. Echt top geholpen! Toen had ik DA van der Kolk, een super aardige vrouw maar wat voorzichtiger dan Marinus.

De vorige mechelaar van m'n ouders had een gezwel onder de buik. Met een operatie verwijderd, helaas na een jaar weer op dezelfde plek een gezwel. DA heeft toen heel eerlijk geadviseerd om beestje niet meer te laten opereren.
Vorige kat van m'n ouders (Marinus de kat, hebben van de Marinus de DA gekregen) was op gegeven moment ziek. Na bloed onderzoek kwam DA Marinus met slecht nieuws.. beestje was eigenlijk niet meer te redden.

Wat wij bij ziekte bij een dier doen is vragen "wat zou je doen als het jou dier was?", hier krijgen we altijd een duidelijk, open en eerlijk antwoord op met argumenten.

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:59

oneside schreef:
@primera Trachtte de site even te inspecteren, maar deze staakt helaas op het moment. Ik moet zeggen dat een huisbezoek voor consult natuurlijk wel erg fijn is voor mijn kat. Ik kan dus momenteel even niet de site in, maar hebben zij ook de mogelijkheden voor operaties (zag namelijk via google dat deze zich in een dierenzaak bevond, of daar mee samenwerkte)? Ben je hier wel eens met je huisdieren naartoe geweest voor operaties of andere dingen dan een standaard consult?

Ik kom er al jaren, altijd tevreden (okee laatste keer was het vervelend omdat ik mijn oudste hond heb in laten slapen, maar zelfs dat deed ze met veel respect)en het is gewoon een lief mens.
mijn jongste hond, nu mijn enigste, is daar twee keer geopereerd (had een bult op zijn achterpoot bovenaan) en is heel goed gedaan en netjes * tweede keer was omdat die de hechting eruit had getrokken, dus niet een grote operatie maar moest natuurlijk weer onder narcose en het was een flink stuk, zat veel onderhuids*
Enige wat ze niet heeft zijn röntgen apparatuur en dingen die een grote kliniek heeft staan.
Ben echt heel tevreden over haar en ik laat ook niet zomaar iemand aan mijn dieren zitten.
Misschien dat als je via Google zoekt op "dierenarts wolpheartsbocht" dat je wel op de website komt, zo kom ik er ook altijd op, denk dat er een fout zit in de normale link.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:52

http://www.dierenkliniekwalenburg.nl/

Hier gaan mijn ouders de laatste jaren altijd naartoe. Niet duur, goede artsen en goede service. Ben er zelf nooit geweest, maar wel altijd aangeraden bij mensen in de buurt (van Rotterdam). Waren ook allemaal zeer tevreden. :j

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 07:16

In Capelle aan den Ijssel zit een dierenarts alleen voor katten. Heb er zelf geen ervaring mee.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:15

Ik ben heel blij met de praktijk in Ridderkerk. Maar wel voor honden, geen idee hoe ze met katten zijn haha :P Toen mijn Oll een maagdilatatie had op vrijdagavond konden we direct komen, is er heel adequaat en snel gehandeld waardoor we na anderhalf uur ofzo de praktijk weer konden verlaten met een leeggepompte hond.

Mijn DA heeft zich bij mij ook redelijk onsterfelijk gemaakt met de uitspraken "wat ziet ie er goed uit! Wat voer je 'm? Vlees? Houden zo! Je gaat 'm toch niet laten castreren he, dat zou zo zonde zijn!"

Maar, nogmaals, ik heb geen ervaring met katten in de praktijk... En ik vind het ook heel persoonlijk, wat voor mij een held van een DA is, kan voor de ander een lapzwans eerste klas zijn.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 08:45

Ik heb goede ervaringen met de locatie Centrum West van dierenkliniek Rotterdam http://www.dierenkliniekrotterdam.nl/ Die ervaring is met een konijn, maar ik weet dat iemand die ik ken daar ook met zijn katten heen gaat.
Ik heb ervaren dat ze goed uitleggen en onderbouwen en de tijd daar voor nemen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 13:16

oneside schreef:
@hoppit Waar moet ik aan denken met da heeft 'een beetje haar buien'? :+

Wil wel eens te laat komen of dat haar kinderen plots binnenvallen (is een alleenstaande moeder). Heb er gewerkt als DAA, dus die buien merk je vnl als assistente, de klant niet hoor. Ze is voor de rest wel heel begaan met je als klant en op kattenvlak lopen er echt een stel monsters om u tegen te zeggen als klant. Die worden gewoon met wat meer plan de campagne aangepakt. Wel geen gasanesthesie of echo, digitale RX dan weer wel.