Ik ga toch maar eens mijn vraag hier stellen. Aangezien ik op Bokt al vaker geholpen ben.
Ik heb een 12 jarige stabiele lieve teef. Ik heb haar inmiddels al 6 jaar. Zij is echt een goedzak en allemansvriend, er is eigenlijk nog nooit onenigheid met anderen honden. Nu valt het mij de laatste 4 maanden op, dat verschillende reuen haar tijdens het spelen proberen te dekken. Nu is zij op jonge leeftijd gecastreerd ( dus alles eruit). Zij vindt dit niet fijn en wanneer ik, of de andere eigenaar, te laat is met corrigeren en de reu echt op haar zit hapt zij met veel geluid ( zonder daadwerkelijk te raken, echt in de lucht) de reu weg.. Eerst dacht ik nog dat het aan de reuen lag, onder het mom van "die zal wel dominant/opgewonden zijn". Maar ik begin nu toch wel te twijfelen.
Het gebeurd namelijk steeds vaker en ik merk aan mijn teef dat ze er echt chagrijnig van wordt als een reu het weer probeert. Het zijn tot nu toe altijd intacte reuen geweest die dit bij haar doen. Mijn eigen reu, doet dit niet bij haar ( hij is gecastreerd).
Ik begin het eerlijk gezegd een beetje vervelend te vinden. Veel mensen vragen aan me, ooh is ze loops..
Ligt dit nou aan mijn teefje? Kan zij toch een bepaald luchtje bij haar dragen? Of is het de aankomende lente? Ik heb geen idee..
Elk geval is het een hele sociale teef, die geen aanleiding geeft voor dit gedrag. Zij loopt 4 dagen per week ook in een roedel van +/- 20 honden ( allemaal geholpen honden) en dan is er echt niets aan de hand.
Hebben jullie misschien tips of ervaringen voor mij? Want ik vind het voor haar, zeker gezien ook haar leeftijd, niet prettig..
Alvast bedankt voor het mee denken

Agnes.