Zelf een knaagdier huisje maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Zelf een knaagdier huisje maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 12:44

Ik zit al een tijdje te kijken naar huisjes, speeltjes en speeltoestellen voor in de gerbil kooi (als alles goed gaat kan ik donderdag mijn 2 gerbil babies ophalen *\o/* ) maar ik vind niks leuk genoeg, het is allemaal zo lomp, kinderachtig, of saai. Nu ben ik best handig en creatief... en het lijkt mij best mogelijk om gewoon zelf iets leuks in elkaar te zetten voor de diertjes? zijn er meer mensen die ooit zelf eens een huisje, nestje, speeltoestel oid zelf gemaakt hebben voor hun knaagdieren, hoe hebben jullie dat aangepakt? Wat voor soort hout (of ander materiaal) is veilig, welke verf is veilig, is lijm veilig, kortom... heeft iemand tips voor mij?

Ik ben best creatief, heb een schuur + tools (zagen, boren, frezen, geen probleem) tot mijn beschikking, alles aan tips en ideeen is welkom!

Laptopmuis

Re: Zelf een knaagdier huisje maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:52

Spullen maken van ijsstokjes is nu helemaal hip, zoek maar eens via google afbeeldingen 'hamster ijsstokjes' :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 16:15

Oei... dat is schattig <3

Shirley

Re: Zelf een knaagdier huisje maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 16:18

Ik maakte ze altijd van triplex en wilgentakjes en berkenstammetjes.
In de natuur is voldoende materiaal te vinden, alleen even opletten dat je niks giftigs pakt of iets met schimmel erop...