help mij trucjes te bedenken voor mn hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

help mij trucjes te bedenken voor mn hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:38

Hallo allemaal,

Ik heb een middenslagpoedel en sja die zijn erg slim. Hij doet graag dingen voor me en leert snel. Nu is mijn vraag of iemand nog originele trucjes weet om mijn hond te leren. Als ik veel tips krijg die hij al kent kan ik wel een lijst posten van wat hij al weet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:48

De basis: Zit, lig, blijf, hier, links (aan de linkerkant lopen. Mag 100m voor of achter mij zijn), rechts, naast (aan de rechterkant), voet (aan de linkerkant naast), kom (minimaal bij de baas lopen, maar mag ook door tot 100 meter vooruit), leave it (voedsel of andere zooi weigeren), los, plaats/kleed/mand (plaats wordt aangewezen, kleed en mand zijn individuele voorwerpen. Dus als het kleed mee gaat naar visite, dan kan de hond ergens in de kamer zijn, je roept dat hij naar zijn kleed moet (zonder dus te wijzen) en hij gaat naar zijn kleed), apport.

Vervolg: Left (ga naar links), Right (ga naar rechts), fall back (achteruit), voorwaarts (recht vooruit), spring (aangeleerd via een hoepel), plat (op zijn zij linksom), slaap (op zijn zij rechtsom), dood (pootjes omhoog), geef het op (bij lig, kop plat op de poten), kruipen, sluipen (gehurkte houding), op (op zijn achterpootjes staan), bounce (springen vanuit op), zoek *naam speeltje*, in de doos (ga in de doos zitten), ruim *naam speeltje* op (stop het speeltje in de doos), schaam je (poot over de neus), rol om, linkerpoot, rechterpoot, all ten (beide poten), high five.

Voor nu zijn dit ze die ik zo kan bedenken.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:51

Misschien is op cursus gaan leuker voor jou en de hond dan alleen losse trucjes aanleren.
Denk aan bijvoorbeeld speuren, behendigheid of balans. Zo zijn jullie samen lekker bezig en leren een hoop :)
En anders zoals hierboven. Genoeg om aan te leren :)

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:52

Dood ik zeg pieuw en dan valt mijn hond op de grond en gaat hij op zijn rug liggen high five geven

iets laten zoeken laat hem eraan ruiken verstop het dan en laat het hem zoeken bv een knuffeltje
dit zijn een paar leuke trucjes die mijn hond kan hij mag trouwens ook alleen maar dingen paakken als ik t zeg als ik iets op de grond laat vallen kijkt hij me aan van mag ik magg ik aahh tooeeee baaas mag ik!!!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 19:58

HorseTopShop schreef:
Misschien is op cursus gaan leuker voor jou en de hond dan alleen losse trucjes aanleren.
Denk aan bijvoorbeeld speuren, behendigheid of balans. Zo zijn jullie samen lekker bezig en leren een hoop :)
En anders zoals hierboven. Genoeg om aan te leren :)

We hebben een tijd behendigheid gedaan, maar de tijden komen me nu niet zo goed uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:20

Bij deze toch maar wat hij al kan dat is misschien toch makkelijker. Misschien heeft iemand anders er ook wat aan.

Zit
Af
sta
Los
Hou vast
Plat (plat op zn zij liggen)
Rol(rondje over zn rug rollen)
Poot
Andere poot
High five
Op(zitten op zn kont met zn rug recht omhoog en de pootjes voor hem uit)
Hoera (op zn achterpoten staan met zn voorpoten in de lucht)
Jump (op zn plek een sprong omhoog doen met vier poten )
Hoog (springen over een object)
Hoep (maak ik een cirkel van mn armen en springt hij erdoor)
Turn (rondje draaien)
Door (door mn benen lopen)
Rond (rondje om mij heen lopen)
Boom (rondje om een boom lopen)
Back (achteruit lopen)
Zij (met zn neus vooruit en dan opzij lopen waardoor zn benen overkruisen)
Muur (met zn voorpoten tegen een muur aan staan)
Pas (tilt hij om en om zn voorpoten op terwijl hij op dezelfde plek blijft)
Voet (legt hij zn voorpoot op mijn voet en zo hinkelen we hij en ik op een been)
Deur (duwt hij de deur dicht)
Pantoffel (trekt hij mn pantoffel uit of hij haalt m op)
Buig (maakt hij een buiging door door zijn voorpoten te zakken )
Let op (blijft hij strak onder mn hand lopen, zo houdt hij precies mijn tempo aan)
Wachten (stopt hij bij de stoeprand)
Over (de straat oversteken)
Links
Rechts
Blijf (op heel veel manieren, zoals met een speeltje op zijn hoofd of dat ik de bal gooi of zelf ga rennen etc etc)
Zachtjes (als ik de bal gooi mag hij er dan alleen op af lopen ipv rennen)
Blijf kijken (loopt hij niet vooruit maar blijft hij naar de bal kijken, dit hebben we hem geleerd omdat hij anders al kilometers vooruit gaat)
Been (tegen mn been aan staan)
Naast (naast me zitten )
Kom voor (naar me toe komen en direct voor me gaan zitten )
Uit de keuken
schamen ( zit ik met een knie vooruit en doet hij zn voorpoten erop en zijn kop tussen zijn poten)

Verder doen we vaak zoekspelletjes.

somokkele

Re: help mij trucjes te bedenken voor mn hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:26

Schamen (pootje over zijn neus)
Pootjes kruisen beide kanten op
Op de voorpoten staan.
Met voorpoten op je voeten en samen lopen
Luid (blaffen op commando)
Kruipen
Slapen (af met kop tussen zijn poten)
Op je rug springen
Over je armen springen
Pootjes op, pootjes af
Alles met een stok.
Springen over een stok
Onder de stok door kruipen
Stok vasthouden
Rondje om de stok
Bidden (voorpoten ergens op, kop tussen de poten)
En nog veel meer ideeen, maar wellicht kun je hier wat mee ;-)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:27

Basis zit af lig blijf wachten, ohja en hierkomen natuurlijk :')

Daarnaast hebben we: vooruit als overblijfseltje van de behendigheid en jachttraining, touch met z'n neus mijn hand aanraken en volgen, target met z'n neus het target touchen (waar dat zich dan ook bevindt), beertje op z'n gat met de pootjes in de lucht, in het midden tussen m'n benen, weave slalom om m'n benen, hóp ergens bovenop springen, vast iets vasthouden, zwaaien spreekt voor zich, buig spreekt ook voor zich, twist links naast me tegen de klok in draaien, turn rechts naast me met de klok meedraaien, tussenin tussen mij en vriendlief inlopen, come by en away links en rechtsom om een object heen lopen, kusje spreekt voor zich, zoekzoek is iets zoeken, ben je boos? plat op de grond met z'n kop tussen z'n pootjes :)

zo ongeveer hoor, bestaande uit maar niet uitsluitend, zeg maar :P

Leuk ter vermaak is inderdaad ook speurspelletjes doen, kan gewoon in huis, brokjes verstoppen terwijl hondje braaf in z'n mand wacht en dan zoekzoek!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 20:28

Ik wil in ieder geval verder met kruipen over de grond. Hij doet t soms een stukje, maar kwam telkens weer omhoog :+

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:29

Wat kan hij al veel! Leuk hoor.

Ons laatste trucje was het pakken van een zakdoekje uit zo'n tissuedoos als ik "hatsjoe" zeg/nadoe. Dat gaat al heel goed. Het enige wat we nog moeten is de afstand steeds meer uitbouwen.

Ik zou al die oefeningen gaan koppelen. Dat is nog uitdagender voor jullie en nog indrukwekkender om te zien. Bijvoorbeeld vooruit, vastpakken, trekken, openmaken van koelkastdeur etc aan elkaar plakken in de oefening "pak een blikje fris/bier uit de koelkast". Ben ik ook mee bezig en dat is best een klusje! :)

Of de was uit de wasmachine halen en in de mand leggen. Dat soort dingen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 20:31

'Plaats' :)
Naar de riem lopen en er op gaan liggen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:01

LindaColijn schreef:
Wat kan hij al veel! Leuk hoor.

Ons laatste trucje was het pakken van een zakdoekje uit zo'n tissuedoos als ik "hatsjoe" zeg/nadoe. Dat gaat al heel goed. Het enige wat we nog moeten is de afstand steeds meer uitbouwen.

Ik zou al die oefeningen gaan koppelen. Dat is nog uitdagender voor jullie en nog indrukwekkender om te zien. Bijvoorbeeld vooruit, vastpakken, trekken, openmaken van koelkastdeur etc aan elkaar plakken in de oefening "pak een blikje fris/bier uit de koelkast". Ben ik ook mee bezig en dat is best een klusje! :)

Of de was uit de wasmachine halen en in de mand leggen. Dat soort dingen.

Kan misschien wel sokken van de grond laten verzamelen :-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 21:03

Oja vooruit kent hij ook dan moet hij gewoon vooruit gaan en niet blijven snuffelen. En klaar betekend stoppen met spelen, dan kan hij zo zielig kijken.

LindaColijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 21:56

Ja, sokken verzamelen is ook een leuke, en nuttige. :)
Al zn speeltjes in een bak "opruimen" is ook zoiets! Heb je zelf nog profijt van ook. :)
Die van de was lijkt nuttig, maar schone was met hondenkwijl.... tja. Toch wel heel leuk om te oefenen!

Afbeelding