Andere Engelse Cocker Spaniel eigenaars?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Forbiddenpie

Andere Engelse Cocker Spaniel eigenaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 15:53

Er zijn inmiddels al meerdere topics over verschillende rassen maar heb nog niet zo snel een topic kunnen ontdekken over Engelse Cocker Spaniels.

Ik heb een lieve (grote) Cocker dame van vijf jaar en ze is de liefste en makkelijkste hond ooit. (Stiekem vind ik haar ook erg mooi)

Wie heeft er nog meer een harige krullenbol?
<3
Afbeelding

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:51

Wij hebben een kruising. De moeder was verkocht als Engelse cocker spaniël maar er zit waarschijnlijk ook springer in. De vader is wel 100% cocker. Hij is daarom ook groter.

Afbeelding
Hij heet Jip en is nu 5 jaar.

eponine

Re: Andere Engelse Cocker Spaniel eigenaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:50

Zelf geen cockers, maar er wel mee opgegroeid. Mijn moeder fokte en showde ze. Ik vind het wel een heel leuk ras, maar zou er zelf geen meer willen. Te bewerkelijk ;-)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:22

Vindt ik een topic over Engelse cocker is er al lang niet meer gereageerd :+ . Ik heb een cocker van 12, is blind (ziet in het licht nog wel contouren) en is doof enkele hoge fluitsignalen hoort ze. Ze heet fluch. Heerlijke hond luistert (toen ze niet doof was :') ) super goed, Is gek op water en eenden. Ze verhaart alleen mega veel.
Afbeelding

Afbeelding

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:25

Yes, een rode cocker reu van 11 jaar. Liefste hond ooit, hij is echt mijn maatje :-). Soms wat koppig ;-)...

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 15:43

maximuss schreef:
Yes, een rode cocker reu van 11 jaar. Liefste hond ooit, hij is echt mijn maatje :-). Soms wat koppig ;-)...

Dat koppige herken ik wel. Meestal blijft ze goed bij mij. Maar soms moet ze toch net wat langer blijven snuffelen/staan, dan dat ze mag van mij. Ik merk wel dat mijn cocker heel slim is en snel leert, maar is ook snel rillerig. Als ik te lang bezig blijf dan wordt ze soms enthousiast, en uit dat dan Door te rillen, likken aan haar mond enzo. Als ik dan een bal gooi is het de energie eruit en is het ook voorbij. Meer mensen met een cocker die dit herkennen, dat ze als het ware veel energie binnenhouden.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 16:00

Ja dat rillen herken ik :-). De mijne had in zijn jonge jaren wel last van een overijverig jachtinstinct: elk konijn had hij gezien en moest hij eens gaan inspecteren. Hij mocht los op een paar hectare eigen terrein maar ik heb vaak sprintjes getrokken om mijn hond terug te halen :-)... Nu is het vooral nog eten en slapen, dat mag ook wel op zijn leeftijd.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:43

Ik heb ook een kruising! Waarmee hij gekruist is, is onbekend.

Zwart witte Moos van al bijna 11 jaar <3
Afbeelding

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 21:08

Haha allemaal oudjes hier :7

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:50

craiester schreef:
Haha allemaal oudjes hier :7

Die van mij gedraagt zich nogsteeds als een jonge god :D