Kat mauwt ineens anders? Schor?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Kat mauwt ineens anders? Schor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:39

Wij komen net terug van vakantie, toen werden we door Klaaz vrolijk en normaal begroet. Hierbij spinde hij als een gek, zo blij was ie :D Maar nu net ineens heeft ie moeite met mauwen. Ik maak me niet zorgen hoor maar ben toch wel benieuwd of iemand dit herkent? Kan het komen doordat hij heel veel gespind heeft? Het is nu echt een soort van 'krrraa' ipv mauw :') Soms doet ie zn mond open en komt er helemaal niks uit :P

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:48

De kat van mijn moeder was heel vaak schor en regelmatig "playbackte" hij, haha. Dan deed ie wel z'n bekkie open, maar kwam er geen geluid uit. Hij kón wel echt miauwen en soms hard ook, maar meestal klonk ie als een schorre kraai.
Geen idee waarom overigens, kan je daar geen antwoord op geven. :+

hielkebro

Re: Kat mauwt ineens anders? Schor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:50

Ik denk dat ie veel heeft gemauwd toen jullie op vakantie waren dat ie nu schor is geworden ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 16:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-22 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:07

Ik heb hier een kat die de hele dag tegen me aan zit te kletsen. Ze heeft van zichzelf een mooie heldere stem, maar af en toe is ze inderdaad schor en dan klinkt ze heel raar := Soms komt er zelfs bijna geen geluid meer uit, ofwel klinkt ze als een kraai met keelpijn.

Wacht het even af, als hij gewoon schor is gaat het vanzelf snel weer over :j

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:14

Feestje gebouwd thuis toen jullie weg waren? :+

Hoeft niks ernstigs te zijn, misschien heeft hij veel gemiauwd toen jullie weg waren, of zijn weerstand is even wat lager geweest en nu een tikkie verkouden?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 17:26

Ja hoor, komt me erg bekend voor :j .
Mijn vorige kat was een echte prater, die over werkelijk alles wat ie zag wel iets te melden had. Tja, en dan soms was ie z'n stem kwijt en stond hij als een goudvis met z'n bekje te klappen. Was 'helaas' (meneer had zo'n luide Semimees stem) altijd wel net zo snel weer over en dan brulde hij weer uit volle borst 'NOOOOUUUHHH!' als de deur niet snel genoeg open ging.