Ervaringen gezocht met tuinafzetsystemen voor katten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen gezocht met tuinafzetsystemen voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 12:00

Ik zoek ervaringen met tuinafzetsystemen voor katten zoals 'Petsafe In-Ground Cat Fence Deluxe' of andere systemen met of zonder draad.

Situatie: Flink begroeide tuin met schuttingen en houthok en plat dak waar op geklommen kan worden. Er wordt een alternatief voor een kattenren gezocht. We hebben nu een ren buiten waar de katten dmv een kattenluikje zelf in en uit kunnen, maar missen daarmee de gezelligheid van de katten om ons heen in de tuin, en vinden de ren- en speelmogelijkheden te beperkt. De katten mogen echter niet los, omdat alle achtertuinen hier bij elkaar komen en we niet willen dat ze bij anderen in de tuin komen.

Zowel positieve als negatieve ervaringen worden gewaardeerd.

Alvast bedankt!

sunny_l0ve

Re: Ervaringen gezocht met tuinafzetsystemen voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:22

Ik ga zelf in de toekomst ook een afrastering maken voor de katten vanwege dezelfde reden. Nu woon ik nog op een appartement en komen ze alleen buiten onder toezicht, maar wanneer we een tuin hebben mogen ze van mij daar rond scharrelen. Ik ben dus ook benieuwd naar ervaringen. Ik heb zelf bij mijn vorige werk regelmatig het systeem van Koltec verkocht, die hebben er eentje speciaal voor aan schuttingen. Het nadeel van Koltec is dat wanneer ze kapot gaan, ze het vrijwel altijd op bliksemschade gooien. Dus qua garantie is die niet top, want dat gebeurde iedere keer. We hebben een enkele keer zelf het apparaat wel vergoed maar niet alle bedrijven zullen dit doen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:23

Ik lees even mee, ben vooral benieuwd naar de ervaringen met schrikdraad om de tuin.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:34

Als je een draadje met een pvc buisje spant boven de schutting, zou in theorie de kat geen grip kunnen krijgen om er overheen te klimmen, omdat het buisje ronddraait.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:06

Ben bang dat ze daar nog net even te slim voor zij Tienus :D
Schrikdraad gaat voor ons geen optie zijn ivm struiken en bomen langs de schuttingen. Dat wordt te makkelijk om er overheen/langsheen te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:11

Ik heb de petsafe cat fence. De kat die al buiten kwam kon er niet aan wennen. Die loopt er dwars doorheem. De andere kat wel.

Wat ik alleen verdomd lastig vind is oppassen voor het draadje. Ik ben er met spitten en schoffelen al 1000 keer doorheen gegaan. En ook heel sneu: ik heb mijn kat een keer meegenomen in het reismandje en daarbij vergeten het halsbandje af te doen. :oo :oo :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 18:16

:') arme poes :')

Mag ik je nog wat vragen Safina?
Die poes die er niet aan kon wennen he, liep die al buiten in DIE tuin toen je het systeem aanlegde?
Of was het een compleet nieuwe situatie en ging hij er tóch doorheen?

Dank voor het delen van je ervaring! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:07

Sonja schreef:
:') arme poes :')

Mag ik je nog wat vragen Safina?
Die poes die er niet aan kon wennen he, liep die al buiten in DIE tuin toen je het systeem aanlegde?
Of was het een compleet nieuwe situatie en ging hij er tóch doorheen?

Dank voor het delen van je ervaring! +:)+

Ja, die liep al buiten de tuin. Dat was ook precies het probleem: voor een kat die er nog niet buiten is geweest is de reactie: terugrennen naar vertrouwd terrein. Maar omdat zij buiten het terrein al vertrouwd was, was haar reactie: doorrennen! Dus bij een piepje trok ze een sprint naar voren. Kat2 ging voor het eerst naar buiten met dat systeem. Dat ging prima! Die rende met een noodgang naar binnen toen ze de eerste keer een schokje kreeg.

En oefenen met een tuigje ging niet. Dat kent kat1 niet en ze weigert een pas te verzetten met een tuigje aan.

Nog een tip: je hebt twee soorten halsbanden die beiden werken op het systeem. Maar één soort werkt op een zeldzame, dure batterij en één soort op een gangbare, betaalbare batterij. Mijn advies: neem de laatste. :D

En nog een tip: onze buren hebben het voor de hond en hebben de draad aan de omheining vast gemaakt. En dat gaat heel goed en dan spit je er niet doorheen bij tuinieren. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 19:50

Dank je wel Safina, dit zijn de antwoorden waar ik op hoopte!
Wij zijn net verhuisd, dus de katten kennen de tuin verder nog niet. Dus mijn verwachting is idd dat als er wat gebeurt, ze terug naar binnen zullen rennen!

Ik ga ook even op de batterijen letten, en het was idd de bedoeling hier om de zenders hoog te plaatsen!
THANKS!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 19:34

Graag gedaan hoor! Succes met je nieuwe huis en de katten!