Hallo. ik ga over een paar weken 2 konijntjes uit de opvang halen. De beste combi is natuurlijk een ram en een voedster maar hoe duur is een castratie ongeveer? Ik moet het namelijk zelf betalen want mijn ouders kunnen op het moment echt niet bijspringen. Mijn oma betaald een konijntje en ik de andere. Het verschilt natuurlijk per dierenarts maar wat betalen jullie ongeveer??
In een goede opvang zijn de rammen vaak inderdaad al gecastreerd om ervoor te zorgen dat er geen nestjes komen omdat mensen niet goed op letten.
Hier was het voor een ram gemiddeld 60,- bij de dierenkliniek waar ik stage liep. Voor een voedster betaal je meer, rond de 100,- uit mijn hoofd. Dit wordt niet standaard gedaan door een opvang maar kan wel een goede optie zijn om bepaald gedrag van voedsters tegen te gaan.
Bij een opvang zijn de dieren inderdaad al meestal geholpen. Uiteindelijk betaal je die al bij het adopteren van het dier. Ideaal hoor, wel de lusten en niet de lasten moet je maar denken. Veel plezier met je konijnen!!
Yenni
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-15 12:18
Ik zoek geregeld op marktplaats. Wil het liefst 2 dwergjes maar groter dan een hangoorkonijn wil ik liever niet. Terwel ik een duiste reus evengoed ook heel gaaf vind ik wacht gewoon tot ik wat leuks zie.
Ze hebben in Ede ontzettend leuke konijntjes kijk maar eens op www.huizepluis.nl en dan plaatsbare konijnen. heb ze allemaal gisteren nog gezien en ze zijn allemaal heel lief en schattig