Eerst maar even je huis behandelen met spray. Na 4 weken kun je gewoon het pipetje weer herhalen. Gebruik verder een goed pipet. Advqntage, activyl werken prima. Frontline en dergelijke veel minder. Reken een paar maand voor je van elke vlo af bent.
Het pipet doodt de volwassen vlooien , de omgevingsspray de eitjes en larven in de omgeving. De poppen zijn vrij resistent waardoor die eerst moet uitkomen voor je ze weg krijgt.
Ik gebruik tegenwoordig seresto vlooienbandjes, die werken heel goed voor mijn kat met vlooienallergie. Mijn huis heb ik gesprayd met omgevingsspray en alles wat op minimaal 60 graden gewassen kon worden heb ik gewassen
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 11-02-15 07:55
Komt de kat buiten tijdens de behandeling gewoon buiten?
Voor exil en frontline zijn vlooien ondertussen resistent geworden. Je kan het beste bij de dierenarts stronghold halen. Deze ontwormt ook gelijk. Daarnaast veel stofzuigen (niet dweilen, vlooien houden van vochtige warme plekken). Tevens het huis behandelen met een omgevingsspray. Een vlooienband naast de stofzuigerzak deed ik altijd maar is niet bewezen of dat helpt. Succes erg vervelend probleem.
Ik gebruik ook altijd Stronghold, is een van de betere middelen volgens mij. Nooit van die bandjes. Werking is vaak minder + de kat loopt het risico dat hij/zij zich per ongeluk ergens aan ophangt.
MarleenM
Geplaatst: 11-02-15 10:27
Als je alleen de kat behandeld maar niet je huis zul je er waarschijnlijk ook niet af komen. wij hebben een aantal maanden terug ook vlooien gehad, ik heb toen bij de DA spul gehaald voor zowel de katten als de hond maar ook voor de omgeving. Ik heb zoveel mogelijk spul gewassen en daarna in een aparte ruimte gelaten. Zorg dat je alle kiertjes en hoekjes goed stofzuigd, liefst meerdere keren per dag!
En inderdaad wat hier boven staat, niet dweilen want dat vinden ze alleen maar fijn.
Vergeet je stofzuigzak er niet uit te halen, want als je die erin laat zitten kom je er nog niet af.
Was de mand van de kat en leg die na de tijd op een krant, schijnt dat ze de inkt in de krant niet fijn vinden (dit zei de DA assistente mij).
Het is dit jaar echt een heuse plaag, de assistente van de DA vertelde mij dat je echt spul daar moet halen, want bijna alle middelen in de winkel zijn niet meer effectief. Zij gaf ook aan dat het dit jaar echt extreem is met de vlooien, omdat er niet echt een strenge winter is geweest.
Edit: je moet wel echt je hele huis meerdere malen goed stofzuigen, beste kun je spuiten, stofzuigen, daarna weer sprayen. En dat een aantal dagen achter elkaar. Vergeet je bedengoed etc ook niet te verwisselen en je matras te stofzuigen, de eitjes loop je door het hele huis namelijk.
Alleen sprayen en daarna niks werkt niet, want door trillingen komen de eitjes uit, en zodra die uit gekomen zijn leggen die ook weer eitjes, belangrijk is dus om die cirkel te doorbreken!
(Daarom werrkt het ook niet wat sommige mensen doen als ze op vakantie gaan, door de wobing te sprayen, zodra de mensen terug zijn komt er weer beweging in het huis en dus trillingen en komen de achter gebleven eitjes uit!).
Het is echt even een aantal dagen werk maar moet wel gebeuren!
Ik ontvlooi met verschillende middelen..maar vaak advantix/tage..laat ik het afkloppen, heb eigenlijk al 5 jaar geen vlooien gehad..(ondanks de vele huisdieren hier en overal komen)
Wel de tip, als je vlooien blijft houden, je huis ook even goed aanpakken en na 10 dagen herhalen (ook al staat er op de bus dat dat niet nodig is) en paar dagen na ontvlooien, ook even ontwormen. Wormen komen vaak samen met vlooien en kan het in stand houden. Wormenpil voor zekerheid na 14 dagen ook even herhalen. Dierenarts zei dat er een vlooienplaag was rond decembermaand, alle spullen waren uitverkocht.