Help hond blijft veel te mager iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara_089

Help hond blijft veel te mager iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 23:58

vooraf even wat info over de hond.

DH X Tamaskan
Teefje van nu 1,5
schofthoogte 63 cm standaard ( DH 55 - 60 cm Tamaskan 61 - 66 cm )
gewicht 21 kg Standaard ( DH 22 - 32 kg Tamaskan 23 - 38 kg )

En met mager bedoel ik echt mager....
heupbotten steken uit en de ribben kan zelfs een slechtziende nog duidelijk zien.
Hond is super energievol.

Ze is door de DA al zo goed als binnenstebuiten gekeerd en niks gevonden.
bloedwaardes waren normaal.

Als ze haar eten krijgt schrokt ze het echt naar binnen alsof ze al jaren geen eten gehad heeft.
zelfs hele kippen zijn binnen een paar minuten echt verdwenen.

ze heeft heel lang vers vlees gehad maar ben overgestapt op brokken en paar keer per week vers
kip, lam, rund, vis (zalm vooral)

ze krijgt de dagen dat ze geen zalm krijgt ook nog schapenvet/zalmolie over haar brokken.

Heb met brokken alles al geprobeerd o.a.

- carocroc normaal en high energy beide brokken bijna 2,5 keer dan nodig volgens verpakking.
- Jarco persbrok
- natural choice

24/7 eten aanbieden lijkt me echt geen plan ivm overeten

iemand nog een idee suggestie????

Hier wat fotootjes is misschien niet altijd goed te zien (meestal verwijder ik namelijk de foto's waar je het super goed op ziet :+ )

hier zie je dr ribben
Afbeelding
hier is het heupbot weer goed zichtbaar
Afbeelding
Met zusjes
Afbeelding

Palmera

Re: Help hond blijft veel te mager iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:02

Als jij met zekerheid kunt zeggen dat de hond gezond is, geen wormen heeft en geen gebitsproblemen dan denk ik dat je het maar moet accepteren. Sommige honden zijn gewoon zo. Net als sommige mensen.
Inderdaad voer geven voor actieve honden. En mischien 1 voerbeurt meer per dag? Onbeperkt voeren ben ik zelf bij honden geen fan van.

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:05

Lastig probleem! Ze is inderdaad erg mager. Is ook de schildklierwaarde bepaald uit het bloed?

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 00:07

Lisamartine schreef:
Lastig probleem! Ze is inderdaad erg mager. Is ook de schildklierwaarde bepaald uit het bloed?

voor zover ik weet wel... zal morgen wel eens bellen

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:07

Lastig probleem het reutje van mijn zusje (pincher) heeft dit ook misschien nog wel erger als jou hond (of het valt meer op omdat hij echt een heel dun vachtje heeft)

Ik heb ooit eens de tip gekregen van bambix maar dit eet hij helaas niet
Hij is over actief en krijgt hier ook het behorende voer voor verder is alles medisch uitgesloten

Verder heeft een vriend van me dit met zijn herder reu en ook alles uitgesloten

Ik lees even mee

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:14

Zou het zeker even navragen, Hyperthyreoïdie (te snel werkende schildklier) zou een oorzaak kunnen zijn.
Dit is overigens wel zeldzaam bij honden zeker op deze leeftijd.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 01:00

Ik heb een bouvier gehad die erg mager was en bleef. Toen ben ik haar Royal canin life trail 4300 gaan voeren en ja hoor daar kwam ze mooi van op gewicht. Na 3 maandenben ik overgegaan op maxi adult voeding voor haar. Toen der tijd heette het anders maar komt met dit voer over één.
https://www.royalcanin.nl/hondenvoer-ro ... trail-4300

En vorig jaar ook een jonge bouvier die te mager was zij kreeg maxi junior active
Royal Canin Maxi Junior Active hondenvoer is hondenvoeding voor honden die getraind worden of een hoge energiebehoefte hebben. Royal Canin Maxi Junior Active hondenvoer zorgt voor:

- De juiste hoeveelheid energie

- Een gezonde groei

- Een goede lichaamsconditie

Je zou het kunnen proberen.
http://www.brekz.nl/royal-canin-hondenv ... nvoer.html

En voor het schrokken kun je een anti schrokvoerbak aanschaffen.
Afbeelding

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 01:10

Het schrokken op zich maakt voor mij niet echt uit... ze krijgt nu nog steeds jarco en dat zijn persbrokken dus die vallen gewoon uit elkaar in de maag. ik heb verschillende schrikbakken gehad en het helpt allemaal maar ietsjes.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 01:36

Owi 21 kg? Ik heb een witte herder teef van 66 cm en die vond ik met 26 kg al verschrikkelijk mager (ze is nu 32 en mooi op gewicht).
Schrokken kan je beter voorkomen! Van schrokken kunnen ze sneller een maagtorsie krijgen.
Hoeveel eet ze? Mijn teef eet zo'n 600 gram Smuldier en ze blijft mooi op gewicht. Maar, toen ze een jaar of 1/2 was (nu 4) kreeg ze 1 kg vlees en 200 gram brokken en kon ik haar nauwelijks op gewicht houden, het ging erin en ongeschonden eruit leek wel.
Meer voeren lijkt mij het voor de hand liggendst maar dat zal je al vast wel geprobeerd hebben...
Edit; of Satin balls maken
Recept:
- 1 kilo rauw rundergehakt of 1 kg vers vlees
- 1 vel gelatine
- en 100 gram havermout (nutrix rijstebloem (nutricia) of ander merk
- 1 rauw ei (zonder schil)
- eetlepels stroop (appelstroop)

Los de gelatine in warm water op.
Daarna voegt u havermout, het ei en de stroop toe en klopt u het mengsel met een vork door elkaar.

Vervolgens mixt u dit samen met het vlees en rolt u er kleine balletjes van. (grote ping-pong balletje)
In porties verdelen en invriezen

spotterick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 01:41

Heb je ook naar de darmen gekeken? Die van ons, wel geen tamaskan, had daar een bacterie zitten, wat je niet ziet met bloedtesten.
Iig veel succes

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 02:17

Ik Vind de hond er Vanaf de foto's er netjes uitzien. Beide rassen zijn van nature aan de slanke kant. Vooral rond deze leeftijd kunnen het, voor het oog, wandelende skeletten zijn. Niks mis mee, Omdat dit een periode is waarin ze veel tijd/ energie in het ontwikkelen (breder worden, hormoonhuishouding ed) van hun lijf. Vooral blijven voeren in meerdere porties per dag en het komt goed. Heus Waar, dit is tijdelijk maar kan tot het 3-4de jaar duren voordat het bijgetrokken is.

Ik raad je aan een goede brok te voeren en eventueel seniorvoer erbij voor het beetje extra. Voer dat hoog in eiwitten staat.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 06:47

De gouden tip? Breng hem naar m'n moeder }:0 mijn hond komt na de vakantie altijd als dikkie dik terug.
Mijn vriend had een dobberman met hetzelfde probleem. Uiteindelijk hebben we hem pedigree brokken gevoerd en daar deed hij het super op. Misschien niet het meest verantwoorde voer maar die opties hadden we al geprobeerd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 06:54

Ik zou zeggen: stuur Wilawander eens een pbtje. Zij fokt Duitse herders en kan je van alles vertellen over een uitgebalanceerde voeding.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:36

Of vraag even terug naar de fokker. Zit ook op bokt, toch?
Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar is het geen idee om er gewoon meer eten in te stoppen? Voer ipv 2x per dag 3 x per dag en dan desnoods meer. Mijn Jack Russel teefje heeft ook 4 keer zoveel nodig als mijn cairn terrier reu...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:43

Misschien heb ik er overheen gelezen (if so, excuses voor mijn vraag) maar hoeveel voerbeurten krijgt de hond per dag? Misschien een optie om dit meer te verdelen?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 07:43

Cavom de dikmaker.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:01

Over eten zal iets zijn wat ze in het begin doet .Maar als ze voer gewoon is zal dat verminderen .
Ik heb volgehouden met vers vlees ( Dego meat ) en koud geperste brok .
Smorgens krijgen ze brok , smiddags de magere ( nu niet meer mager ) wat lekkers lees ongezonde boterham met smeer pate ) en in de avond nog vlees 400 gram .
Mickey is een mix geadopteerd uit Turkije . Best een grote hond en weegt nu 26 kg .
Maar is een slechte eter en heb van alles geprobeerd om hem aan t eten te krijgen wat ook nog gezond is want liefste eet hij restjes van tafel
Succes

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:02

Mijn tante heeft altijd duitse herders gehad en die waren altijd allemaal veel te dik. (50-55 kilo)
Veel te zwaar dus en erg ongezond. Maar goed, deze kregen gewoon ook erg veel eten.
's Ochtends na de wandeling een grote bak Royal Canin Selection Croc (wat je moet weken in water) en 's middags nog een grote bak met brokken gemengd met pens of anders vlees. Soms nog met brood erdoorheen. En tussendoor vaak ook nog wel koekjes etc.

Dus ik zou eerst uitsluiten dat er iets medisch is. Bloedje laten trekken en goed ontwormen. En dan toch gewoon meer (of voedingrijker) voeren. Dier is echt veel te mager.

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:05

Mijn hond, am staff was ook niet dik te krijgen, heb maanden met voer geleurd en was alleen maar poep aan het ruimen door de hoeveelheid voer dat hij kreeg.

Ik ben toen op advies over gegaan op Cavom, word veel aan werkhonden gegeven is mij verteld.
Met alleen dat voer kreeg ik hem mooi op gewicht.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 08:10

Mijn mechelaar zag er ook zo uit rond die leeftijd. Zelfs de dierenbescherming is erop af gestuurd, maar die zeiden ook dat het aan de leeftijd lag. De honden hebben zoveel energie dat ze alles te snel verbranden. Heb hem wel binnenstebuiten laten keren door de dierenarts, maar niets gevonden. Na zijn tweede is hij mooi op gewicht gekomen. Nog steeds slank, maar zijn heupbotten zie je niet meer. Heb even geduld.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 10:00

Ze krijgen hier 2 vaste voer beurten en tussendoor kluiven (kalfshoeven varkensneuzen oren) of een bak vers vlees.

Ik heb bewust jarco gekozen ipv Cavom omdat ik daar nogal slechte verhalen over hoorde en de dierenwinkel me ook eerder jarco adviseerde.

Energie heeft ze inderdaad voor 10. Wil niet te veel fysiek doen dus probeer haar moe te krijgen met brain games. Maar zo nu en dan moet ze toch echt even alles eruit rennen op de vlakte.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:06

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:07

Ik zou extra voeren. Vind het een mooie hond, maar echt te mager. Heb zelf destijds gewoon simpel blikvoer bijgevoerd en de hond werd er mooi voller van, was een mechelse. Was bij haar ook van het snelle groeien en heel veel energie verbruiken. Het is ook wel die leeftijd.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:09

Ik heb ook mechelse herders en die zien er perfect uit. Je kunt wat rijst en brood aan het eten toevoegen en eventueel een keer vaker voeren. Hij is inderdaad heel erg mager.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:28

Is de hond een stresskipje? Stress vreet ook energie.