Hond likt mand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 22:13

Hejj allemaal!
Mijn hond doet dit al best lang maar nu wil ik het toch echt weten.
Ik heb 2 honden. 1 hond ligt bijna dag en nacht in de mand (luiheid) de andere soms op bed dan in de mand en dan op de bank en ga zo maar door. Nu is het stomme. Als die hond in die mand wil gaan liggen of net de 5 minuten heeft gehad in de mand gaat hij likken. Ofja hij drinkt eerst of likt eerst ergens anders bv zijn pootjes. En dan gaat die aan de rand van de mand likken. Ik snap dat dus totaal niet. En 9 van de 10 keer ligt die andere hond dus ook daar in die mand. Weet iemand waarom hij dit doet??
Laatst bijgewerkt door RianneH op 11-02-15 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lekken veranderd in likken ivm duidelijkheid

itsmi

Re: Hond lekt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:17

Ik heb het 10x overnieuw moeten lezen voordat ik begreep dat je met lekken, "likken" bedoeld.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:17

Lekken? Likken zeker?

De oudste doet dat hier ook, is zo langzamerhand een tik geworden. Z'n eigen poten mag hij likken, en voor de rest krijgt ie op zijn kop.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 22:23

Ja ik bedoel likken. Haha ik woon in Limburg en in ons dorp zeggen we altijd lekken :P

Ja dat is dus ook onze oudste hond. Soms likt die echt werkelijk waar bijna de hele avond aan die mand. Echt vreemd

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:25

En zeg je er dan ook wat van? Want zolang je dat niet doorbreekt zal hij daar mee door blijven gaan natuurlijk.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:28

haha ik zou het verhaal precies zo typen met het lekken.. nog een limburger hier en hier zeggen we ook lekken ja..

Die van ons likt ook heel vaak de bank, of idd zijn mandje.. in het begin was het erger dan nu.
Wij zeggen er wat van en dan is het ook goed. Maar als niemand iets zou zeggen zou hij de hele bank of mand aflikken..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:28

Misschien bloed laten afnemen? dat ie iets te kort komt?

Gelukkig ben ik ook limburger en snapte het gelijk :+
Maar dan is het nog altijd Lekke en niet Lekken want dan lekt er iets qua vloeistof plas of dergelijken :')
Maar offtopic leer je niet op school de nederlandse woorden? laatst kwam ik iemand ook al tegen hier die limburgse woorden gebruikte

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:32

Ik dacht dat hij onzindelijk gedrag vertoonde... _O-

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 22:41

Haha ja sorry hoor kan er niets aan doen dat ik Limburger ben. Nouja ik zeg er wel wat van maar mijn ouders dus niet. Maar waarom zou hij het dan doen?? Is her territorium afgeven of gewoon dat hij die mand lekker vind ofzo??

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:42

Verveling?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:45

Janine1990 schreef:

Als je het letterlijk bekijkt klopt dit ook :j
Lekken heeft als nederlands en limburgs namelijk dezelfde betekenis

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:45

itsmi schreef:
Ik heb het 10x overnieuw moeten lezen voordat ik begreep dat je met lekken, "likken" bedoeld.

Gelukkig was ik niet de enige :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:18

Gentlegiant schreef:
Janine1990 schreef:

Als je het letterlijk bekijkt klopt dit ook :j
Lekken heeft als nederlands en limburgs namelijk dezelfde betekenis

Ah, lesje Nederlands! Ben ik toch Groningser dan ik dacht. Lekken kennen wij voor zover ik weet niet als likken. Hihi.

Ik dacht echt dat hij zijn plas liet lopen en vroeg me af waarom er nog geen dierenarts was bezocht. Maar dit lijkt me niet zo ernstig. Die van ons ging ook wel in de mand en lukte dan aan zijn poot of schouder. Maar niet lang. Die was verder ook nog super actief.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:24

drawerlover schreef:
Haha ja sorry hoor kan er niets aan doen dat ik Limburger ben. Nouja ik zeg er wel wat van maar mijn ouders dus niet. Maar waarom zou hij het dan doen?? Is her territorium afgeven of gewoon dat hij die mand lekker vind ofzo??

Oh jawel hoor, op school schrijf je ook niet in het limburgs. Op bokt ook gewoon abn typen en dan snapt iedereen elkaar!

Tja waarom? Ooit begonnen met iets lekkers wat er op de mand lag en vervolgens is het een tik geworden.
Die van ons likt zelfs de andere honden als hij de kans krijgt..

Gewoon het gedrag blijven doorbreken, afleren doet hij het niet meer.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 11:01

Ja mijn ouders zeggen helemaal niks en ik mag niks zeggen. Ik haat dat want hij blijft het maar doen. Als ik alleen thuis ben krijgt die ook een tik van mij. Maarja dan wordt hij nogal boos. Als je waarschuwt gaat hij grommen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:06

Je geeft hem toch ook niet zomaar een tik als hij in zijn mand ligt omdat hij aan het likken is? Niet vreemd dat hij naar je gromt. Hoe lang blijft hij likken? Die van mij doet het ook wel eens maar niet heel lang en dan slaapt hij weer verder. Ik hoef maar zijn naam te zeggen en hij stopt er al mee.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:30

Waarom zou je in hemelsnaam slaan :?
Ik had het over het gedrag doorbreken, dat kan prima met een (naam hond) Nee!

Groot gelijk dat ie begint te grommen..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:00

Machie schreef:
Verveling?

Klinkt aanemelijk, jammer TS hier geen antwoord op geeft.

Ondertussen kan het ook een gewoonte zijn geworden.
Ik denk het niet genoeg is om het gedrag te verbieden, ik zou de hond meer afleiding bieden.
Een wandeling maken, stukje fietsen, spelletjes doen enz.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 18:51

Ja misschien is het dat. Omdat we niet meer wandelen enzo. Nou als ik zijn naam noem stopt hij niet. Ja dan ga ik een klein tikje geven. Echt niet hard want dat durf ik niet. Hij heeft me al eens gebeten waardoor ik naar de ha en bijna een hechting moest. Als ik vertel hoe hij bij de kapper doet dan schrik je je kapot. Daarom als je iets doet wat hij niet leuk vind laat die dat meteen merken en hij geeft ook niet op.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:59

Nou, lekkere thuissituatie zeg.
Dus er gebeurt helemaal niets met de hond? Geen wonder dat hij zo doet, ik zou daar ook niet blij van worden.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 20:41

Ik ben bang dat jullie heel wat meer problemen hebben dan alleen maar het likken van de mand..
Waarom wordt de hond niet meer uitgelaten? Waar doet hij dan zijn behoefte? Laten jullie de andere hond nog wel uit?

Laat dat tikken geven maar achterwege... Want nu ik dit lees is het idd niet vreemd dat hij neurotisch gedrag gaat vertonen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 21:05

Wij wandelen in de winter niet zoveel met de hondjes. We laten ze dan gewoon buiten maar dat vind Max nooit zo leuk en die gaat ook bijna niet naar buiten. In de zomer gaan we wel altijd wandelen met de hondjes. Dus misschien is het inderdaad verveling. Ja ik begrijp ook wel dat hij zo doet maar je mag hem ook niet aan de pootjes komen. Of als hij speelt met een speeltje mag je daar ook niet aankomen. Max heeft de kapper onder het knippen al genoeg keren een wondje gebeten of zelfs meerdere. De laatste keer ging mama mee en ze kwam huilend van de kapper af. Max doet daar echt heel agressief. Hij gromt en blaft en bijt zo veel en zijn ogen worden gewoon rood en vallen er dan bijna uit (hij heeft wat te bolle ogen) Hij doet zo agressief dat hij er een hartaanval van kan krijgen. Nu krijgt hij ook elke keer bij de kapper een roesje. En dus bij het kleinste dingetje gaan zijn wangetjes al trillen al wijs je hem alleen maar aan en kom je net wat te dicht bij met je vinger. Als je dan nog lang blijft wijzen heb je zo een wondje in je vinger zitten. En ik geef geen mep maar een klein tikje van he stop eens. Ik sla niet echt hoor. Dat doe ik mijn hondjes niet aan

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:17

Waarom zou je in de winter niet wandelen met je honden? Ik vind het nu zelfs fijner om lekker met de honden te wandelen. In de zomer is het ons te druk en te warm..
Honden doen meer dan alleen hun behoefte, ze lopen te snuffelen en zijn bezig, ook met hun hoofd.
Ook honden hebben geestelijke uitdaging nodig om tevreden te zijn en blijven.
Lijkt me goed voor de hond als jullie vaker wat samen doen..
Heel simpel is bijvoorbeeld zijn brokjes niet in de voerbak te geven maar in de keuken/kamer op de vloer te verdelen, of ze weg te gooien dat hij er achter moet om ze te kunnen eten. Daardoor is hij ook met zijn koppie bezig en meer tevreden.
Of verstop brokjes in een eierdoosje, laat zien dat ze daar in zitten en laat hem de brokjes er maar uit zien te krijgen. Wel het doosje blijven vasthouden zodat hij 'm niet kapot kan trekken. Dat is ook goed om samen dingen te doen.

Je hond snapt niet eens dat hij een tik krijgt om te stoppen met likken.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:25

drawerlover schreef:
Wij wandelen in de winter niet zoveel met de hondjes. We laten ze dan gewoon buiten maar dat vind Max nooit zo leuk en die gaat ook bijna niet naar buiten. In de zomer gaan we wel altijd wandelen met de hondjes. Dus misschien is het inderdaad verveling. Ja ik begrijp ook wel dat hij zo doet maar je mag hem ook niet aan de pootjes komen. Of als hij speelt met een speeltje mag je daar ook niet aankomen. Max heeft de kapper onder het knippen al genoeg keren een wondje gebeten of zelfs meerdere. De laatste keer ging mama mee en ze kwam huilend van de kapper af. Max doet daar echt heel agressief. Hij gromt en blaft en bijt zo veel en zijn ogen worden gewoon rood en vallen er dan bijna uit (hij heeft wat te bolle ogen) Hij doet zo agressief dat hij er een hartaanval van kan krijgen. Nu krijgt hij ook elke keer bij de kapper een roesje. En dus bij het kleinste dingetje gaan zijn wangetjes al trillen al wijs je hem alleen maar aan en kom je net wat te dicht bij met je vinger. Als je dan nog lang blijft wijzen heb je zo een wondje in je vinger zitten. En ik geef geen mep maar een klein tikje van he stop eens. Ik sla niet echt hoor. Dat doe ik mijn hondjes niet aan

Weet je wat ik lees uit je verhaal: Een hond die niet begrepen wordt door zijn baasjes, baasjes die handelingen verrichten waar de band tussen baas en hond niet beter op wordt, een hond die niet wordt voorzien in zijn behoeftes door zijn baasjes. Wat vreselijk jammer.
Mijn tips: ga wandelen met de hond. Minimaal 2 uur op een dag, verdeeld over verschillende wandelingen. Dit een een basisbehoefte van de hond! Ga naar de bied en leren boeken (of koop ze) die gaan over hondengedrag en het kunnen begrijpen van je hond. Ga daarnaast verder leuke dingen doen met je hond om de band te versterken. Een cursus volgen bij een hondensportschool bijvoorbeeld is al een heel goed begin. Zoekspelletjes met je hond waarmee je speeltjes of koekjes verstopt, hersenwerkspeeltjes enz.
Het zou zowel de hond als jullie zoveel goed doen.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 11-02-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Re: Hond likt mand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 21:33

Even tussendoor, in de OP is lekken veranderd voor likken.