HTK-Katten eigenaren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

HTK-Katten eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 17:56

Hoi Bokt!

Het verbaasd me dat hier nog geen topic over is, dus bij deze open ik er maar een.
Dit topic is bedoeld voor iedereen met een Europese Korthaar kat.

Ik zelf heb een driejarige kater in de kleur cypers wit.
Zijn naam is Spotty en hij is nu 3 maanden bij ons, we hebben hem uit het asiel gehaald nadat hij daar als zwerver was binnen gekomen.

Hij is een ontzettend lieve, goed opgevoede kat die soms zoveel energie heeft dat ik me afvraag waar hij het vandaan haalt :').

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door RianneH op 16-02-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Europese Korthaar verandert in HTK-katten

Goof

Re: Europese Korthaar eigenaren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:58

Iedere niet-raskat wordt toch gewoon bestempeld als Europese korthaar, ook al zijn ze dat niet?

Ik noem het altijd gewoon een HTK-kat; de huis-tuin-en-keuken-kat. Ik heb er daar ook 2 van rondlopen, net als meer dan half Nl denk ik :+

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:03

Nee toch?
Niet dat ik weet in ieder geval, maar ik ben niet helemaal thuis in het ras-gebeuren :').

Ja dat veel mensen zo'n kat hebben dat wist ik wel haha.
Daarom leek het me juist gezellig om er een topic over te beginnen.

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:05

Goof schreef:
Iedere niet-raskat wordt toch gewoon bestempeld als Europese korthaar, ook al zijn ze dat niet?

Ik noem het altijd gewoon een HTK-kat; de huis-tuin-en-keuken-kat. Ik heb er daar ook 2 van rondlopen, net als meer dan half Nl denk ik :+

Jup, daarom hadden wij ook een Europese korthaar (bij ons een boerderijkat)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:07

de europese korthaar is een erkend ras, een HTK zo noemen is dus niet correct, word wel veel gedaan inderdaad

hier ook een HTK wel een langhaar

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:07

Adindaa schreef:
Nee toch?
Niet dat ik weet in ieder geval, maar ik ben niet helemaal thuis in het ras-gebeuren :').

Hehe jawel. Alles dat een paspoortje krijgt bij een dierenarts en niet een andere raskat is wordt gewoon zo genoemd. Vandaar dat zoveel mensen er een hebben ;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 18:08

Goed, weer wat geleerd.
Nu voel ik me wel een klein, klein beetje dom voor de topic titel _O-.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:14

HTK katten topic dus? Dan wil ik mijn gespuis ook wel even laten zien:

Yuna, poes van 3,5. We hebben haar als kitten uit het asiel gehaald.
Afbeelding
en als kitten <3
stout maar ook zo schattig

En Olivia, poes van 7? 2 jaar geleden uit het asiel gehaald. Ze was toen net 2 weken eerder aan haar achterpootje geopereerd. Iemand met vogels in een volière wou zijn vogels beschermen tegen katten en had overal strikken opgehangen. Lang verhaal kort: toen de dierenambulance kwam was het pootje al niet meer te redden...Gelukkig komt ze goed weg met 3 pootjes :(:)
Afbeelding
lekker in het zonnetje
spelen!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:30

Wij hebben er 2 *\o/* allebei herplaatsers.

Bruno hebben we van de buurman overgenomen, en Monty besloot zelf dat hij bij ons wilde wonen. Na overleg met zijn toenmalige baasje hebben we hem overgenomen. Het lijkt alsof ze broertjes zijn of dat we ze op kleur hebben uitgezocht maar dat is totaal niet zo 8-) (hetzelfde trouwens met onze honden :D ).

Bruno vindt zichzelf heel stoer maar als niemand kijkt is ie knuffelbeer. Monty heeft altijd tijd en zin in een knuffel, en is speels. Beiden vangen regelmatig muizen, met name Monty is daar ontzettend goed in (ondanks zijn belletje aan de halsband).

Ik had voorheen altijd een grote hekel aan katten maar sinds Bruno (en later Monty) is dat omgeslagen <3

Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:22

Je hebt een erkent ras hier van, maar dat geld enkel als je poes dus ook stamboompapieren heeft, anders blijft het een htk kat. Ik heb tot december 13 jaar van mijn htk kunnen genieten, ze is nu weer terug naar mijn ouders en ik heb een Noor gereserveerd, maar ik vond Puk echt een fantastisch beest

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:14

Had de topic titel beter 'HTK-katten eigenaren' kunnen maken!

Maar wat een leukerds allemaal :)).

Spotty bezorgde me eergister al een hartaanval.
Ik kwam thuis en had de poort open laten staan, dus voor ik het wist stond meneertje opeens in de voortuin, waar hij nog nooit geweest was.
Gelukkig vond hij het prachtig en kwam hij na tien minuutjes weer vrolijk terug hobbellen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:32

Tja wat is een Europese Korthaar/HTK-kat nou precies, haha.

In het paspoort van mijn witje staat dat ze een Turkse Van is, maar eh.. ze is kortharig. :') Vermoed dat er wel wat Turks in zit maar ik hou het er maar op dat ze een HTK-kat is. Echt een fantastisch beest. :D
Foto's in mijn onderschrift.

Zo leuk om de foto's hier te zien, ieder beestje heeft iets leuks over zich.

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 14:59

Ja! Ik wil jullie ook graag voorstellen aan mijn beide "HTK-katten": Lucky en Sheila <3

Afbeelding

Lucky is een anderhalf jaar oude gecastreerde kater (rood - wit).
Sheila een poesje van 9 maanden en echt de diva in huis. Ze heeft een heel erg unieke kleur, van alles wat :p Rood, zwart, wit, grijs/cypers, en alles wat je nog meer maar kunt verzinnen.

Ze zijn echt geweldig samen, en ik ben ontzettend dankbaar dat ik ze in huis heb kunnen nemen! (Anders waren ze er nu niet meer geweest)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 15:08

Heb even een modje gemaild of de topic titel veranderd kan worden naar 'HTK-katten eigenaren.'
Lijkt me wat toepasselijker :)).

Super leuk om te zien hoe ontzettend anders elke HTK-kat nou eigenlijk is!

@Nynke; wat een leukerds! Hoezo zouden ze er niet meer geweest zijn als jij ze niet in huis genomen had?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:18

Ik heb er twee! :D

Maxie, 7 jaar inmiddels, grijs/wit. Echt mijn poesje <3
Afbeelding

Felix, 12 jaar bijna.
Afbeelding

Beiden vinden het doodnormaal om er zo bij te liggen:
Afbeelding

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:31

Afbeelding
Hier ook een kater van 11 jaar, is al 10 jaar bij mij. Heb hem uit het asiel gehaald. Hij heet Randal en ik ben dol op hem!

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:27

@Ghostattack : Gelukkig zijn die van mij niet de enige :p

@Adindaa : Lucky heb ik overgenomen van een oude, vieze man die al jaren in een afgeragde stacaravan leefde. Tijdens de storm vorig jaar is deze omver gewaaid; dat zou Lucky nooit hebben overleefd. En hij wist helemaal niks van katten, dus ik weet niet of Lucky sowieso oud was geworden.
En Sheila kwam op mijn pad toen ik voor kennissen katten zocht voor op hun boerderij. Ik was gelijk verliefd en Lucky had toch nog een maatje nodig, dus haar maar meegenomen naar huis ipv naar de kennissen. De katten die daar wel heen zijn gegaan, gingen erg in gezondheid achteruit en waren binnen een aantal weken allemaal spoorloos verdwenen. ( Voel me nog steeds schuldig dat ik ze daarheen heb gebracht )

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:34

Dit is mijn (ex-)katertje, Dodge, nu 11 maanden oud en 9 maanden bij mij. :D
Hij heeft heel erg vaak de dolle 5 minuten haha, kan zitten en pootje geven op commando :)) en hij slaapt vanaf dag 1 al iedere nacht tegen me aan. <3

Afbeelding
Afbeelding

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 08:50

Leuk!
Ik heb er ook 1 van bijna 3 jaar. En dat is niet de liefste kat. Wil soms wel bij je liggen, maar js verder te speels en speelt ook heel hard. Ook als jij niet wilt spelen :7 Maar wil hem voor geen goud kwijt :D

Dit is Messi!
Afbeelding

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 10:13

Ils_K wauw wat een schoonheid is dat.

HTK-katten hebben wij er (maar) 6 van :o :D En de grap mijn wederhelft is allergisch voor katten :')

Idefix, meestal Idie genoemd. Is nu een jaar of 8. Mijn grote dikke tijger, en de enigste (gecastreerde) kerel nog in het gezelschap hier. We hebben in de loop van de jaren nog veel meer katten gehad.
Idie is echt mijn kat. Ligt graag bij me, claimt me ook van alle kanten en is boos als er een andere kat bij mij ligt :D Hij speelt ook graag woefmiauw, gaat mee als ik de stallen ga uitmesten of de paarden ga ophalen of naar buiten breng. Ligt dan ook tussen de honden 8-) En hij komt als ik fluit. Dat doet de rest overigens ook *D

Afbeelding

Toen we hier kwamen wonen kregen we ook nog een kat bij het huis. De vorige eigenaren hadden haar alleen maar om muizen te vangen, ze kwam dus ook niet in huis, en ze wilden haar ook zeker niet meenemen. Nou geen punt, we hebben zelf nog een stuk of wat meegenomen uit Nederland, dus die ene meer kon er ook wel bij :D Snack was in het begin ook niet te benaderen, bang voor alles en iedereen, maar ondertussen ligt ook zij al in huis en speelt bij voorkeur vloerkleedje :D
Afbeelding

Willy is mijn baby. Willy is een dochter van Snack, die als boerderijkat natuurlijk niet geholpen was en precies net toen we hier kwamen wonen weer een nestje kreeg. En dat natuurlijk ook precies onder ons slaapkamerraam. Alles ging goed tot de kittens een week of 3 a 4 waren. Toen werd het ineens kouder en Snack liet de kittens in de steek, ze kon gewoon niet meer, ze was zelf maar een scharminkeltje. Ik heb de kittens toen binnen gehaald, en ondanks alles wat we probeerden hebben alleen Willy en haar broertje Bol het overleeft. Een jaar later is Bol doodgereden |( Maar Willy is er nog steeds :j Dit jaar wordt ze 11 en blijft mijn kind :') Door mij met de fles grootgebracht.
Afbeelding
Willy is als een goed kat betaamt gek op dozen of je ze nu uitpakt of niet :')
Afbeelding

Een jaar of 3 geleden ving een kennis van me een jonge kitten op. Ook ergens van een boerderij, veel te jong en zou het anders niet overleefd hebben. Alleen haar eigen kat moest niks van dat kitten hebben, deed niet anders dan blazen en wilde niet eens meer in huis komen. Ze moest dus een goed tehuis hebben voor dat kitten. En zo is Mona (en dat sloeg heel snel om in Toet vanwege het Monatoetje :D ) bij ons gekomen. Toet zoals iedereen haar al noemt is dan ook een echte boerderijkat. Ze komt wel binnen, maar is bij voorkeur op de deel of buiten om muizen te vangen. Wil best dr kriebelminuutje zoals ik het noem, kwijlt daarbij dan ook als een gek :D maar is verder een hele onafhankelijke kat.
Afbeelding

De jongste is Emma. Een 3 kleur. Ze is nu bijna 1 jaar oud. Emma kwam bij ons omdat wederhelft, ja dezelfde die allergisch is :') ondanks dat we er al 4 hadden persee weer een driekleur wilde. Hij heeft jaren geleden al een driekleur gehad die Emma heette, die is ook met ons meeverhuisd vanuit Nederland. De oude Emma is hier van ouderdom overleden. En zo kwamen vorig jaar Emma en dr halfzusje Sox bij ons wonen. Sox is 2 weken ouder dan Emma. Sox is ook weer een echte boerderijkat aan het worden. vangt muizen, die dr zus dan weer van dr steelt :') Is ook wel onafhankelijk, in tegenstelling tot dr zus, en ze gaat gewoon dr eigen gangetje. Ze is gek op kriebels en ligt graag in je buurt, maar hoeft niet zo dringend op schoot. Emma is veel meer schootkat. Wil altijd aandacht en tegen je aan liggen. Zij probeert een klein kittentje te blijven, tot er muizen in het spel zijn. Dan komt de tijger los in haar :D
Afbeelding

Afbeelding
Deze 2 dames zijn vorige week gesteriliseerd. Ik ben gek op katten, maar het hoeft niet zich steeds te vermeerderen. En de andere dames zijn ook geholpen. En zo blijven het er (voorlopig) 6 :D

DorienA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:13

Oh wat leuk! Wij hebben ook een Europese Korthaar (ofwel HTK kat :') )

Meet Siepie :o alweer bijna 11 jaar bij ons . Hij is in 2004 als paar weken oud kitten aan komen lopen. <3
Toen hebben we nog allemaal folders in de wijk opgehangen maar niemand kwam hem ophalen, nou, toen hebben we hem maar gehouden. *\o/*

Afbeelding

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:35

@xDorientj die lijkt echt heel erg op mijn kat! Precies hetzelfde sprekende koppie.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:42

Mag ik mijn ook melden? 8 jaar lang een Europese korthaar gehad. Helaas in moeten Laten slapen vanwege tumor bij de nieren. Nu wel op zoek naar een kitten met als ras Europees korthaar
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:10

ik neem aan dat je gewoon htk bedoeld? als je echt voor het ras gaat ben je wel een paar honderd kwijt :)

Mijn poes Puk. Ze is nu weer terug dus naar mijn ouders. Ik ben een jaar geleden op mijzelf gaan wonen en heb haar toen meegenomen (was 12 jaar toen, heb haar vanaf 6 weken) en ging vorig jaar december naar Amerika voor bijna een maand dus heb Puk bij mijn ouders terug gebracht voor de tussentijd. Helaas willen ze haar niet meer terug geven :+ Ik heb nu een poesje (Noorse Boskat) gereserveerd :P

Afbeelding

Afbeelding
Puk, de terrorpoes zelfe haha :)) Ik mis haar echt vreselijk en ben bang dat ik verwachtingen zal hebben van de nieuwe kitten en te bang ben dat ik niet dezelfde band zal krijgen als dat ik met Puk had.... Maarjah, als je al 13 jaar een kat hebt gehad, dan kan je je gewoon geen leven voorstellen zonder en moet er gewoon weer een monster bij komen :Y) Ach, misschien word ze net zo geniaal als Puk, nadat ik voor een nestje in Amerika heb gezorgd (zat daar toen 3 maanden) merkte ik dat de kitten (ook een zwart poesje) echt gewoon exact hetzelfde karakter als puk begon te ontwikkelen :+ Dus het kan zomaar een derde puk worden maar dan rood en langharig :')

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:47

Ik heb er 2. Kira (Brown tabby mackerel) en Trixie (black smoke). Ik heb een sterk vermoeden dat de moeder een blauwe rus is, ze is aankomen lopen met 2 kittens bij vrienden van mij, de moeder was een stuk staart kwijt en er zat ook een breuk in.
Mijn vrienden kennen niet veel van katten en dus mijn hulp ingeroepen, de moeder hebben ze zelf gehouden en laten steriliseren en ik heb de 2 kittens maar overgenomen, was toch net een vriendje voor mijn Maine coon aan het zoeken en kwam dus net goed uit. Ik schat de kittens nu ongeveer 6-7 maand. De vader(s) is/zijn onbekend.

Kira is vrij angstig, wordt niet graag opgepakt, schrikt heel snel maar komt af en toe wel eens uit zichzelf knuffelen. Ze is nogal gehecht geraakt aan mijn Maine coon en neemt zelfs bepaalde dingen van hem over zoals op de achterste poten staan als hij wat wil zien en zelfs zijn typische 'prrrrr'- geluidje doet zij nu ook. Ze laat hem geen seconde gerust tot zijn ergernis soms. Ik denk dat ze waarschijnlijk op de vader zal lijken want ze lijkt helemaal niet op de moeder.

Trixie is mijn lieveling, ze is een echte schoot- en knuffelkat, overal moet ze bij zijn. Ze is zeer slim, je ziet haar soms echt nadenken. Ze apporteert, sluit deuren, ze is niet snel bang en is meestal de eerste die nieuwe dingen gaat onderzoeken en uitproberen. Ze miauwt als je niest maar enkel een echte nies want ze kent echt wel het verschil. Ze wordt heel graag opgepakt en ze reist graag mee door het huis op mijn schouder. Als ik met mijn handen op mijn borst klop springt ze in mijn armen. Zij lijkt meer op de moeder.