Nestje muizen, Hereford koptekening, volgtopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Nestje muizen, Hereford koptekening, volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 21:56

Dag allemaal!
Een paar dagen geleden is bij mij mijn tweede nest muizen geboren! De vader is een rode Hereford en hij zat gekoppeld aan een choco Hereford en een Himalayan dame. De choco was duidelijk drachtig en de Himi niet, maar ik twijfel of er niet toch een paar van haar bij zitten... maar dat zullen we zien als de vachtjes door komen!

Ik vond het zelf super leuk om het muizennestje te volgen dat iemand hier op Bokt kreeg in het kader van een studie opdracht, dus dacht, ik deel het groeiproces van deze schatjes ook met de Bokkers! Ik ben pas afgestudeerd en heb het even niet zo druk, dus dit is voor mij het ideale moment om een topic bij te houden.

Afbeelding
Dit is het nest op dag 4!

Foto's van de ouders heb ik niet hier op de computer (zit bij mijn vriend) maar volgen snel!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:06

Leuk!

Ik ben toevallig op zoek naar twee kleurmuizen om te trainen (agility). Misschien wat vroeg om te vragen, maar zijn jouw baby muisjes te koop? :o

De rode kleur bij kleurmuizen vind ik echt prachtig! En Hereford is een leuke aftekening (zeg ik dat zo goed? :x Of is Hereford een kleurslag? :o )

Ik volg en ben nieuwsgierig naar meer foto's!

Maeve

Re: Nestje muizen, Hereford koptekening, volgtopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 20:53

Dag Sabini! Geen gekke vraag hoor, mijn muisjes zijn inderdaad te koop!
Ik wil er zelf een aantal houden en er zijn er nog een paar gereserveerd. Je zou de vierde keuze hebben, maar dat hoeft geen probleem te zijn als tekening je niet uit maakt!
Ik ga tevens ook verder fokken met de rode kleur (met en zonder Hereford) dus als het dit nest niet wordt zit er misschien iets voor jou in het volgende nest! Ik zet je in ieder geval op de lijst. Heb je voorkeur voor mannen/vrouwen?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 11:40

Afbeelding

Het nest vanmorgen!! Ik miste eerst een paar jongen maar toen moeders er even doorheen gewroet had bleek dat de rest er gewoon onder verstopt lag! Nog steeds een stuk of 13 denk ik. Inmiddels 6 dagen oud en ze doen het super goed! Af en toe zie je ze zelfs al met een achterpootje krabben, zó schattig!

Afbeelding
De mamma's (bruin Hereford was duidelijk drachtig, maar de witte Himalayan weet ik niet zeker)

Afbeelding
En papa!

edit: een goede Hereford tekening loopt vlak achter de ogen langs en dan op de kop in een driehoek. Vadertje heeft dus iets te weinig wit aan de rechterkant, en moedertje iets teveel. Desalniettemin zijn ze erg leuk en een paar van de jongen lijken een behoorlijk goede tekening te hebben!

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:03

Aahh... heb hier ook muizen en nestjes.. Helaas zijn ze allemaal wild en eten ze al het voer op van mijn konijnen.. :? _O- >;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:19

Maeve schreef:
Ik ga tevens ook verder fokken met de rode kleur (met en zonder Hereford) dus als het dit nest niet wordt zit er misschien iets voor jou in het volgende nest! Ik zet je in ieder geval op de lijst. Heb je voorkeur voor mannen/vrouwen?
Oeh de rode (effen) kleur vind ik prachtige muisjes. Ik heb voorkeur voor twee vrouwtjes. Ik ga niet fokken. Wat ik wel wil gaan doen is met ze trainen (agility bijvoorbeeld) :o

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:37

Ik heb net even bij het nest gespiekt en er zijn nog 9 kerngezonde jongen aanwezig, waarvan volgens mij 5 choco en 4 rood. Er zitten een paar hele aparte tekeningen bij. Ik probeer de volgende keer een foto te maken waarop alle tekeningetjes zo goed mogelijk te zien zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:51

Wat een leuk spul
Train je ze ook?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 10:56

Ik ben wel begonnen met één van mijn eerste muisjes omdat die heel nieuwsgierig van aard is, maar daarna door drukte met school niet verder opgepakt en ik denk dat je dan toch elke dag moet oefenen. Ze zijn wel allemaal handtam en gek op pindakaas (dat gebruikte ik als beloning) dus misschien dat ik het nog eens op wil pakken!! Ik vind die filmpjes van mouse agility wel altijd geweldig!

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 10:57

Leuke muisjes! Heb zelf nu weer een nestje hier zitten. Blijft leuk om naar te kijken <3

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 10:55

Leuk Amy495, wat voor muisjes heb je?? :-) en fok je op kleur, of gewoon voor de lol?

Dit is het nest op dag 8:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie zien nog 5 choco's en 3 rode over, allemaal met een wit kopje, de één wat mooier dan de andere, haha! Ik vind die met het kruis op zijn rug wel een beetje heel bijzonder }:)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:59

Leuk die muisjes......heb vroeger ook héél veel kleurmuisjes "gefokt "
Ik vind ze echt enig én intelligente diertjes en zó makkelijk tam te maken.
Leuke foto's!!!!

amy495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:43

Ik heb nu bonte muizen verschillende kleuren. Koop moeders bij een fokker en de kleintjes gaan weer terug naar de fokker. Nu een nestje van een oranje moeder.
Die donkere op de 2 de foto is leuk!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 12:49

View My Video
Hoe schattig is dit <3 10 dagen oud en puppie is zichzelf aan het wassen. Ze doen het supergoed!

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-15 16:56

Dag allemaal!

Net is een bevriende muizenfokker even langs geweest om te helpen de geslachten te bepalen. Het is mooi verdeeld, 4 jongens en 4 meiden! Dit zijn de boys;
Afbeelding
Choco Hereford man (mag weg)
Afbeelding
Choco Hereford man, mooie tekening maar helaas heel klein... ik hoop dat hij nog een beetje bij komt! (twijfel)
Afbeelding
Rode Hereford man (gereserveerd door Mazoe)
Afbeelding
Rode Hereford man (twijfel, anders naar Mazoe)

En de meisjes!
Afbeelding
Choco Hereford dame, is nu al een portret, als je niet heel goed oppast springt ze uit je handen en is ook al een paar dagen buiten het nest aan het rondstruinen. Dame heeft een kruis op haar rug en een heel klein zwart ooglapje. (twijfel)
Afbeelding
Choco Hereford dame (gereserveerd voor Picachu)
Afbeelding
Choco Hereford dame (twijfel)
Afbeelding
Rood Hereford dame (blijft bij mij!)

Wat een knapperds he :-)
Ik weet alleen zeker dat de rode dame bij mij blijft, van een paar weet ik zeker dat ze weg mogen en over een paar twijfel ik nog. Ben niet van plan om er 5 te houden, ik denk in totaal 2 hoogstens 3 (ik moet ook leren er afscheid van te nemen, is moeilijk :o ). De mensen die gereserveerd hadden of geïnteresseerd waren krijgen PB!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 18:23

ik zag rode hereford staan en ik wíst gewoon dat zij ze gereserveerd had haha :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:48

Ik vind het echt erg leuke muisjes. Ik vind het wel enigzins twijfelachtig dat je niet goed weet of de himi ook zwanger was en of ze mogelijk geworpen heeft naast jouw andere dame. Wellicht niet omdat er geen himi's tussen zitten, maar dat wil nog niets zeggen. Stel dat er gezondheidsproblemen optreden in de lijn dan zul je niet weten van welke kant het komt. Het lijkt me wel verstandig om dat goed in de gaten te houden. Houd je fokdoel in de gaten! :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 15:59

Iris82, het is zeer onwaarschijnlijk dat er kinderen van de Himi tussen zitten. Beestje is niet zichtbaar dikker geweest, er zitten geen Himi's tussen en de kinders drinken ook niet bij haar.
Mijn fokdoelen zijn mij duidelijk, bedankt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:07

Je klinkt een beetje geirriteerd. :)
Ben je het niet met me eens dan?

Ik vind persoonlijk trio's maken gewoon totaal niet praktisch. Het is leuk en gezellig ;) maar je kunt je lijnen zo niet in de gaten houden.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-15 16:15

Dat komt omdat de toon in jouw berichtje als belerend op mij over komt.
Ik heb voor het welbevinden van mijn dieren gekozen om twee dames bij de man te zetten, zodat ze iets aan elkaar hebben. Wellicht kan ik bij ziekte minder goed terug redeneren op deze manier, maar dat is voor mij ondergeschikt aan het welzijn van mijn dieren op dit moment.
Iedereen pakt het koppelen op een andere manier aan en iedereen zoekt een manier waar hij of zij zich prettig bij voelt, en dat is voor mij het koppelen van twee moeders! :)

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:40

ow wauw wat een mooie muisjes! ik heb nu sinds gister in de dierenwinkel een goude en beetje zilver/goud kleurige vrouwtjes gehaald :D ben er erg blij mee maar helaas wel erg weinig tijd ervoor maar ik doe mijn best ze tam te maken :p zou ook graag een nestje willen ooit maar ben bang dat ze als slangenvoer gaan eindigen... :( nu zijn die van mij ook gered van de slangen gelukkig :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 14:46

Hee Jolleknol had jouw reactie nog helemaal niet gelezen!! Heb je foto's van je muizen?
De mijne zijn nu 22 dagen oud:
Afbeelding
Meneertje voor Mazoe

Afbeelding
Mevrouwtje Babette, zoekt nog een huisje!

Afbeelding
En 3 van de jongens. De 2 rode zijn al gereserveerd, de choco (Bello) zoekt nog een huisje!

jolleknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:40

ahw wat een mooitjes! heb eigenlijk nog geen foto gemaakt van mijn muisjes. bleek ook dat ze mij een man en een vrouw hadden mee gegeven.. dus heb het vrouwtje helaas moeten inruilen voor nog een man (ze hadden niet nog een goude vrouw :( ) en nu hebben ze soms wat ruzie :( ik zal morgen wat fotos maken :D ze zijn al best groot want ze eten als bouwvakkers hahaah :p

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:47

Wat een knapperdjes zeg!
Hoe gaat het met het kleine choco mannetje?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:21

Oh dat is balen Jolleknol, is ook heel moeilijk zichtbaar vind ik zelf bij die hele kleintjes.

Het kleine choco mannetje doet het goed maar is nog steeds bijzonder klein. De jonkies zijn donderdag 4 weken oud en ik ben van plan om zodra het kan de 3 andere mannen van moeder te scheiden omdat dat echte papzakjes zijn en een paar vrouwtjes beginnen ook achter te raken in hun groei. De grotere mannetjes eisen vermoedelijk teveel melk op -O- zijn ook écht al heel groot.
Maar allemaal doen ze het supergoed, het verschil in groei is alleen heel duidelijk.