Zelf een binnen ren maken voor een konijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Zelf een binnen ren maken voor een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 13:05

Helaas is pas geleden het vriendje van mijn konijn overleden door ouderdom.
Dit was een dwergje.
Haar binnenkort nieuwe vriend word een stukje groter. Namelijk een Franse hangoor.
Daar is de kooi niet op berekend dus wil ik een stuk in de kamer afzetten waar ze altijd in kunnen (als ik thuis ben lopen ze helemaal los).

Maar nu wil ik graag zelf iets maken.
Voor buiten een ren te maken is er genoeg te vinden, maar niet echt voor binnen.
Dus ik dacht misschien is er hier wel iemand die zelf een binnen ren gemaakt heeft.

MerleSimone

Re: Zelf een binnen ren maken voor een konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:08

Als je m zindelijk maakt kun je misschien gewoon 'gaas' gebruiken wat je buiten ook neerzet? Dat je daarmee een deel afzet? En anders een zeil over dat stuk grond binnen? :)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:11

Ik heb zelf de onderstaande ren. Weliswaar voor degoe's en zelf helemaal bekleed met volière gaas, zodat ze niet alsnog tussen de spijlen door wandelen ;).

Hier kun je het volgens mij bijna niet zelf voor maken namelijk - Konijnenren. Desnoods koppel je er 2 aan elkaar...

Ik ben er echt super tevreden over. Makkelijk in en uit elkaar te halen, snel opgeborgen, goed toegankelijk door alle deurtjes en 2 grote deuren in het 'dak'.
Laatst bijgewerkt door Kala op 09-02-15 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 13:12

Ik ben bang dat als hij daar tegenaan springt dat het omvalt.
Ik heb wel zo'n goedkoop rennetje, maar degene die het waarschijnlijk gaat worden is al een volwassen man en weegt dus een kilo of 6/7.
Dus het moet wel stevig zijn.

Kala, het liefste wil ik de bovenkant openhouden zodat ze ook rechtop kunnen staan.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 13:15

ginger18 schreef:
Kala, het liefste wil ik de bovenkant openhouden zodat ze ook rechtop kunnen staan.

Het bovenpaneel zit aan 1 zijpaneel (permanent) vast, maar die kun je gewoon omklappen naar achteren en er strak tegenaan 'vouwen'.

Anders zou je kunnen kiezen voor deze. Die is 20cm hoger en een meter langer.