Kat, terug van weggeweest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Kat, terug van weggeweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 00:08

Nav een ander topic (met goede afloop! :) )
Hallo!
Ik ben benieuw wie net als ik wel eens een weggelopen/kwijtgeraakte kat heeft gehad.
Mijn Semmie was een echte binnenkat, en daarom ook niet gechipt. Tot ik ging verhuizen.. Ach, hij blijft wel in de tuin... Toch? De eerste weken wel. Maar altijd kwam hij zich na een uurtje weer melden en sliep áltijd binnen. :j Tot die ene dag... Geen Semmie... Ik heb geroepen en slecht geslapen. Volgende dag nog niks. Veel geroepen, gelopen en gezocht samen met mijn man en andere kat. Aan het eind van de dag had ik alle goede hoop opgegeven. Semmie zou nooit weer terug komen of terug gevonden worden.... :'( Het voelde niet goed, en dat was het ook niet...
En toen gebeurde het onmogelijke, PIEP... PIEP.. (Jep, dat zegt mijn mannetje :o ) naast het bed. Helemaal zwart en met een dikke gehavende bek. T arme kind! Hij had honger, maar kon niet eten. Gebroken kaak, was het eerste wat in mij opkwam. En idd, de dierenarts bevestigde dit. De boel gehecht, en hij mocht weer mee naar huis. Hij heeft zich ruim een week verscholen in een hoekje op zolder en kon moeilijk eten. Hij durfde ook niet meer naar buiten.
Maar uiteindelijk is mijn stoere kater er weer helemaal bovenop gekomen! Hij komt weer lekker buiten, is gechipt (!!) en eet weer vol uit! :) :j

Wie heeft er nog meer bijzondere, mooie en aangrijpende verhalen over teruggekomen katten? :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:09

lekker ? buiten >;)

Brievenbus

Re: Kat, terug van weggeweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 00:10

Ja?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:14

Fijn dat je kat weer terug is, hij kijkt de volgende keer beter uit hoop ik!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:17

Wij hebben een 'zwerfkatten plaag' gehad..
Asielen deden niets..
Met veel schuldgevoelens paar katten kunnen herplaatsen maar 1 kat bleef thuis de boel op stelten zetten..
Die hebben we toen heul wat km's verder gedropt..
Na 3 maanden ! stond ze ineens terug voor de deur :')
Ze is uiteindelijk ook niet meer gegaan.

Had 2 broertjes met de hand groot gebracht.
Buiten nadien. Maanden ging dat goed.
Ineens is er eentje niet meer naar huis gekomen.
Maar heb hem wel gevonden en heeft het nu 'beter'.
Woont bij een ouder dametje en ligt vaker binnen' dan dat id buiten is.

Voor de rest kan ik me even niets bedenken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:18

Wat fijn dat het zo goed afgelopen is. Niet zelf meegemaakt maar bij familie was een maincoon komen aanlopen. Ze hebben veel moeite moeten doen om de eigenaar te achterhalen (dierenambulance had gezegd gooi maar weer op straat) Gevonden, die meneer is huilend zijn kat komen ophalen. Beestje was door een open deur geglipt en al een hele tijd op pad. Ook een eind goed al goed verhaal.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:19

Mijn idee spicegirl.. Brr ik moet er niet aan denken, mijn katten buiten, er kan zoveel met ze gebeuren... Maargoed, mijn ouders dachten daar anders over 5 jaar geleden. Ik woonde nog thuis, en mijn ouders hadden er nog 3. We waren midden in een emigratie toen onze kater besloot weg te lopen, aka als hij terug zou komen zouden we er niet meer zijn. Twee maanden later toen de verhuizing achter de rug was, en mijn vader onze oude woning op orde had gebracht en de sleutel zou afgeven (en de dag erna weer vertrekken) kwam meneer vrolijk binnen gewandeld. Maar mijn eigen katten zullen nooit ever een voet buiten zetten, alleen maar onnodige zorgen voor mezelf en mijn vriend en potentiële overlast voor anderen.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 00:26

Sorry Lara_silver en spicegirl, maar ik sluit ze liever niet op als ze dat niet willen :) semmie gaat elke ochtend een uurtje naar buiten omdat hij dat graag wilt. Maar dat terzijde...

Fijn al die goed aflopende en bijzondere verhalen he :) lief van Fam Sleeper!
En bijzonder verhaal lara_silver, wat is er met de kat gebeurt uiteindelijk?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:29

Een van mijn poezen is ruim een jaar weg geweest.
Ik werd een maand geleden gebeld door de DA assistente dat iemand een kat had binnengebracht en dat de chip op mijn naam stond. Of ik haar terugwilde...
Natuurlijk wilde ik dat dus ben haar gelijk gaan halen.
Diezelfde avond lag ze op schoot alsof ze nooit was geweest.

Naar wat ik heb begrepen zwierf ze een dorp verderop rond.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:35

Mijn kat komt ook zeker buiten, niks voor zo'n beest om opgesloten te zitten, een paard zet je ook niet 24/7 op stal. Maar goed dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk.
Meneer is lichamelijk gehandicapt, springt als een kikker, motorisch gestoord. Kan ook niet op een schutting ofzo en komt niet op zijn pootjes terecht. Is wel gechipt gelukkig. Heel soms bleef hij wel eens een nachtje buiten, maar stond dan om 5-6 uur altijd voor de deur. Tot 1x :( Toen kwam hij 's ochtends ook niet terug. Hij is uiteindelijk 3 dagen weggeweest. Vlak voor we een weekend weggingen. Ik wilde per se niet, stel de poes stond opeens voor de deur!! Het is ook echt 'mijn' kat. Opeens hoorden we hem miauwen en daar zat hij! Mijn tijger <3
Ook één keer kwam hij 's avonds niet terug maar hoorden we wel gemiauw. Als ik achterin de tuin ging staan en ik riep heel hard zijn naam gaf hij echt antwoord, een aantal keer. Toen zijn we naar de tuin van die mensen gegaan waar we dachten dat het vandaan kwam en gelukkig mochten we kijken en daar zat hij weer! Hij was waarschijnlijk op de een of andere manier op de schutting gekomen en eraf gevallen. En dan kan hij er dus niet meer op.
Hij is al bijna 10 maar nog een echte avonturier :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:37

Vivian__ schreef:
Sorry Lara_silver en spicegirl, maar ik sluit ze liever niet op als ze dat niet willen :) semmie gaat elke ochtend een uurtje naar buiten omdat hij dat graag wilt. Maar dat terzijde...

Fijn al die goed aflopende en bijzondere verhalen he :) lief van Fam Sleeper!
En bijzonder verhaal lara_silver, wat is er met de kat gebeurt uiteindelijk?

Die is 700 km krijsend van nijd in een geleende kooi over de grens van Zwitserland gesmokkeld, (de anderen hadden we namelijk netjes geënt en gechipt, terwijl hij er niet was) daarna hier in Zwitserland nog eens een week lang verdwenen, en weer teruggekomen. En nu is hij bij mijn ouders hartstikke oud aan het worden langzaam, beestje is zeker zo'n 18 jaar nu.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:53

Lara_Silver schreef:
Mijn idee spicegirl.. Brr ik moet er niet aan denken, mijn katten buiten, er kan zoveel met ze gebeuren... Maargoed, mijn ouders dachten daar anders over 5 jaar geleden. Ik woonde nog thuis, en mijn ouders hadden er nog 3. We waren midden in een emigratie toen onze kater besloot weg te lopen, aka als hij terug zou komen zouden we er niet meer zijn. Twee maanden later toen de verhuizing achter de rug was, en mijn vader onze oude woning op orde had gebracht en de sleutel zou afgeven (en de dag erna weer vertrekken) kwam meneer vrolijk binnen gewandeld. Maar mijn eigen katten zullen nooit ever een voet buiten zetten, alleen maar onnodige zorgen voor mezelf en mijn vriend en potentiële overlast voor anderen.

Hè? Ik snap dit niet. Je bent toch gek op je dier? Je wilt toch het beste voor zo'n beestje?
Ik vind, als je besluit en best te "nemen", dan ben je verantwoordelijk voor zijn geluk, hij niet voor dat van jou. Een kat is erop gemaakt om buiten te zijn.

Die van mij gaan naar buiten als ze dat willen. De HTK wil niet, prima, blijf je lekker binnen. De MC gaat als ie oud genoeg is, ook zelf de keuze maken.
En ja, ik weet hoe erg het is je kat te verliezen; van het zomer mijn vorige MC verloren door een auto... Maar die is geen seconde ongelukkig geweest, en dat verzacht het leed.

TS, fijn dat ie weer terug is! Ik weet hoe het voelt om je beestje kwijt te zijn. Ben je er nog achter gekomen hoe hij aan z'n gehavende bekkie kwam?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:53

Gelukkig heb je kat gewoon weer terug. Wat ik alleen well denk; jeetje een gebroken kaak! Dan is er wel heel wat gebeurd.

Ik ben mijn kat met enige regelmaat kwijt (plus minus 1x in de drie maanden) en dan komt ze na een dag of soms twee weer vrolijk aanlopen alsof er niets aan de hand is. Terwijl ik dus net zoals jij hartstikke ongerust ben en ook wel denk die komt nooit meer terug. Omdat ik dan denk dat ze echt weggelopen is, aangereden of gestolen (ze is namelijk kruising met blauwe rus) is.

Ondanks mijn ervaringen en ook ongerust zijn om mijn katje, zal ik het niet in mijn hoofd halen om haar binnen te houden. Ik weet dat ze dit een groot feest vind. Net zoals jij doet. Het beste willen doen voor je dier. En katten zijn taai, maar komen, zoals de berichten hierboven ook al bevestigen, echt heel graag weer terug naar huis.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 01:01

Bedankt rindin, dat dacht ik ook :)
Wat vervelend van je MC, is hij aangereden?
Semmie is ws van iets hoogs gesprongen/gevallen en is met een klap tegen de grond gekomen.. Tja, hij is ook niet echt handig, dus ik kan me er iets bij voorstellen :+

Jeetje Cyruss__, 1x in de zoveel maanden :oo ik zou me een ongeluk schrikken elke keer! Toch fijn dat hij altijd thuis komt!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 01:42

Wij hebben het ook eens gehad, toen ik nog een stuk jonger was. Dagen de kat al kwijt en opgegeven moment toen ik net een briefje aan het maken was om bij de plaatselijke super te hangen, zat die opeens op het fietspad. Ik wilde het toen echt net laten lezen aan mijn ouders, heel bijzonder moment.

Dat is verder mijn ouders keus qua katten houden, bij ons thuis komt er een draadje onder de grond op eigen terrein waar ze naar buiten mogen, maar gaan ze verder geeft een bandje een piepje, nog verder een schokje en dat bouwt op, met goede lessen zullen ze dan leren wat de grenzen zijn en zal een piepje voldoende zijn. Wel lekker naar buiten, maar wel veilig dat vind ik wel heel belangrijk :j

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 02:22

Onze rode kater Max liep in 2011 weg, aan het begin van de zomer, wij natuurlijk ongerust, maar kat is gechipt dus zal wel bericht komen. Niet dus. Briefje in de supermarkt gehangen, Amivedi e.d. In de gaten houden, maar we kregen maar geen bericht. Tot hij eind september weer voor de deur stond, dikker dan toen hij weg ging , glanzend, maar wel met vlooien en de wereld aan teken. Nou goed wij blij.

Zomer 2012 zelfde verhaal, in juni kwam Max niet meer thuis en in september stond hij weer te miauwen voor de deur. Toen ging er bij ons een lichtje branden, hier in het bos zit een kleine 50+ camping, die gaat eind september dicht en zo rond april open. Toen Max in 2013 weg bleef zijn we eens een kijkje gaan nemen op de camping en daar zat hij. Hij krijgt iedere zomer van die blikjes paté gevoerd door een paar mensen van de camping, als de mensen weg gaan en hij geen eten meer krijgt komt ie weer thuis. Zij dachten dat het een zwerver was, zitten er hier best veel van, en hebben dus ook geen melding oid gemaakt.

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:18

Hier same....

Moos altijd een huiskat maar de laatste tijd toch vaak buiten voor haar rondje.
19 Januari zit moos voor het raam te mauwen zoals ze dat wel vaker doet als ze naar buiten wil. Heb haar al een paar dagen binnen vanwege het slechte weer. Ik moet naar mn werk voor een late dienst en Moos zit al de hele tijd voor het raam. Sta tegen haar te praten dat ze het maar zelf moet weten maar dat het wel koud buiten is. Ik open het raam en daar gaat ze... op voor haar rondje (dat is wat ik dacht). Als ik thuis kom vraag ik aan vriendlief "goh waar is moos" antwoord: geen idee nala is wel al binnen maar Moos nog niet gezien.

Ik ga zelf buiten kijken, op haar vertrouwde stoel ligt ze niet... toch maar even naar haar uitwijkpositie (in de schuur op een stapel dekjes) daar ook geen Moos.... snel een rondje buiten maar daar ook geen Moos. weet nog dat ik dacht ze zal wel ergens schuilen morgen staat ze voor het raam... Maar morgen ook geen Moos.
bijna 3 weken ben ik aan het zoeken geweest, flyers, Facebook, dierenarts, instantie's alles maar geen Moos.

Tot gister. Na een hele dag geklust op de wei kom ik thuis. Zet de tv aan pak de spulletjes om te koken en ik hoorde een kat. Ik kijk mn vriend aan hoor jij het ook??? (kreeg ondertussen het idee dat ik kattengeluiden hallucineerde) en ja hij hoorde het ook. Ik ruk het raam open zet mn lampje aan geen kat, geen geluid.
Tegen beter weten in roep ik maar een keertje Moosje....? en ja er kwam antwoord een zielig half miauw.... nog maar een keer roepen Moosje... en weer antwoord maar ik kon haar niet zien. Ik nog een keer roepen en roepen en na wat geritsel zie ik daar dan een zwart wit hoofdje onder de schutting vandaan komen..

Ze wat het echt. Ik heb haar op moeten tillen en binnen neer moeten zetten om wat te eten. Ze was zo moe dat ze op haar laatste puf gok ik naar huis is gekomen.. Na wat te hebben gegeten heb ik haar op de krabpaal gezet waar ze nu nog steeds lekker ligt te slapen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:37

Tamara_089 schreef:
Hier same....

Moos altijd een huiskat maar de laatste tijd toch vaak buiten voor haar rondje.
19 Januari zit moos voor het raam te mauwen zoals ze dat wel vaker doet als ze naar buiten wil. Heb haar al een paar dagen binnen vanwege het slechte weer. Ik moet naar mn werk voor een late dienst en Moos zit al de hele tijd voor het raam. Sta tegen haar te praten dat ze het maar zelf moet weten maar dat het wel koud buiten is. Ik open het raam en daar gaat ze... op voor haar rondje (dat is wat ik dacht). Als ik thuis kom vraag ik aan vriendlief "goh waar is moos" antwoord: geen idee nala is wel al binnen maar Moos nog niet gezien.

Ik ga zelf buiten kijken, op haar vertrouwde stoel ligt ze niet... toch maar even naar haar uitwijkpositie (in de schuur op een stapel dekjes) daar ook geen Moos.... snel een rondje buiten maar daar ook geen Moos. weet nog dat ik dacht ze zal wel ergens schuilen morgen staat ze voor het raam... Maar morgen ook geen Moos.
bijna 3 weken ben ik aan het zoeken geweest, flyers, Facebook, dierenarts, instantie's alles maar geen Moos.

Tot gister. Na een hele dag geklust op de wei kom ik thuis. Zet de tv aan pak de spulletjes om te koken en ik hoorde een kat. Ik kijk mn vriend aan hoor jij het ook??? (kreeg ondertussen het idee dat ik kattengeluiden hallucineerde) en ja hij hoorde het ook. Ik ruk het raam open zet mn lampje aan geen kat, geen geluid.
Tegen beter weten in roep ik maar een keertje Moosje....? en ja er kwam antwoord een zielig half miauw.... nog maar een keer roepen Moosje... en weer antwoord maar ik kon haar niet zien. Ik nog een keer roepen en roepen en na wat geritsel zie ik daar dan een zwart wit hoofdje onder de schutting vandaan komen..

Ze wat het echt. Ik heb haar op moeten tillen en binnen neer moeten zetten om wat te eten. Ze was zo moe dat ze op haar laatste puf gok ik naar huis is gekomen.. Na wat te hebben gegeten heb ik haar op de krabpaal gezet waar ze nu nog steeds lekker ligt te slapen.
.

Dit topic is naar aanleiding van jou verhaal geopend. Zie OP :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:47

Vivian__ schreef:
Bedankt rindin, dat dacht ik ook :)
Wat vervelend van je MC, is hij aangereden?
Semmie is ws van iets hoogs gesprongen/gevallen en is met een klap tegen de grond gekomen.. Tja, hij is ook niet echt handig, dus ik kan me er iets bij voorstellen :+

Jeetje Cyruss__, 1x in de zoveel maanden :oo ik zou me een ongeluk schrikken elke keer! Toch fijn dat hij altijd thuis komt!

Ja, aangereden. Achteraf lag ie al vanaf de eerste dag dat ie kwijt was bij de dierenambulance in de vriezer... Afschuwelijk, wat heb ik gehuild...

Dat verhaal van Moos volgde ik ook al een tijdje, wat een opluchting dat ze er is!!

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 17:26

Wat een slimme kat heb jij Depende! :D
En het topic is idd nav Moos gemaakt :)
Wat sneu, rindin...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:45

Rindin schreef:
Lara_Silver schreef:

Hè? Ik snap dit niet. Je bent toch gek op je dier? Je wilt toch het beste voor zo'n beestje?
Ik vind, als je besluit en best te "nemen", dan ben je verantwoordelijk voor zijn geluk, hij niet voor dat van jou. Een kat is erop gemaakt om buiten te zijn.

Wat een non-argument, die eerste drie zinnen, belachelijk bijna. Naast het feit dat ik 3 hoog woon en ik ze dus niet naar buiten zou kunnen laten als ik dat zou willen, wil ik het simpelweg niet. Ook ben ik sceptisch tov het gezegde dat dit doorgefokte gedomesticeerde dier enkel en alleen gelukkig is buiten. Ik ben niet alleen verantwoordelijk voor hun geluk, maar ook voor hun leven. En idd, als je geluk hebt zijn ze op slag dood door een auto, en als je pech hebt slepen ze zich half dood naar huis, of komen gewoon niet meer thuis. En dat is nog maar één van de vele gevaren waaraan ze worden blootgesteld, zeker als je niet landelijk woont. Daarnaast gaan ze op andermans terrein rommel maken, misschien van iemand die niet van katten gediend is, hoe aso is dat wel niet! Nee sorry, het zijn mijn dieren, dus ik houd ze op mijn terrein. Ze hebben hier genoeg speelgoed, hoge en lage verstopplekken en elkaar als speelmaatje. Voor mij doe ik het beste voor mijn dieren. Ieders dier, ieders keuze. Maargoed, afgezien dat vanwege het onderwerp de discussie toch wel relevant is, is het alsnog off-topic, dus ik houd het hierbij. (daarbij is het een typische welles-nietes discussie die ook ergens anders niet echt de moeite waard is)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:07

bij mijn ouders waren 2 katten vroeger.

een was paar dagen vermist, zat bij de buren in de schuur... opgesloten. mijn moeder vond hem op de zoektocht.

diezelfde kat is ook een verhuiswagen ingesprongen.. helaas voor ons en de kat reed die helemaal na Hongarije, daar eruit gesprongen en bij een oud mannetje beland die hem voerde... via vrienden van die mensen die daar op bezoek gingen hebben ze de kat weer gevonden en mee terug genomen voor ons.

mijn eigen katten blijven binnen. al is het vanwege de omgeving.. jagende honden die autoweg ect. ze zijn nooit buiten geweest, en ik heb echt mijn huis voor hun ingericht met plekken tot het plafon aan toe.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 12:30

Inmiddels 6 jaar geleden is een van mijn binnenkatten tijdens de verhuizing in paniek ontsnapt, het vroor toen non-stop, woonde vlakbij een snelweg en het ging om een schuwe kat. Heilig van overtuigd dat ik hem nooit meer terug zou zien, toch gaan flyeren, zoeken op momenten dat het rustig was buiten (ik woonde naast een kerkhof en liep daar dus midden in de nacht m'n kat te roepen :+ ), na ruim 'n week kwam de telefoontjes van mensen die hem gezien hadden (oa dat hij vogelzaad aan het eten was, dan breekt je hart toch wel hoor), maar elke keer als ik daar aan kwam, geen kat :\ Op den duur ging ik zelf twijfelen of mensen hem wel echt zagen, het ging immers om een zwarte kat en zijn broer woonde onder mij...
Inmiddels kwam de verhuisdatum in zicht, die had ik al 'n week uitgesteld voor de kat, in de hoop dat... Toen op 'n avond m'n andere kat plots helemaal over z'n theewater ging, ik keek naar beneden in de tuin van m'n onderburen en zag idd een zwarte kat, hoewel ik vrij zeker wist dat het om z'n broer ging, toch maar even kijken. Maar het was mijn eigen kat, wel duidelijk helemaal het padje kwijt, wilde absoluut niet komen en reageerde heel angstig ;(
De volgende dag een vangkooi neer gezet met daar in het meest stinkende voer wat ik kon vinden en ja hoor, 2 uur later was de kooi dicht en de kat gevangen <3
Kat natuurlijk helemaal over z'n toeren, eenmaal binnen de kooi opgedaan, kat herkende niks meer omdat m'n hele huis inmiddels kaal was. Hem even laten doen, toen hem toch maar benaderd, zo sneu, hij wist gewoon niet meer wie ik was :(:) Tot hij m'n hand voelde, plots ging het knopje om en wist hij het weer! Kat was er altijd al 1 van het slanke type, tijdens zijn avontuur is hij een kwart lichaamsgewicht kwijt geraakt en helemaal uitgedroogd, ws is er toen ook 1 van zijn niertje mee gestopt, gelukkig functioneert de andere nog prima. Omdat de kat al zo stressgevoelig was, wilde ik er niet gelijk weer mee naar de dierenarts rennen, dus telefonisch contact gehad. Speciaal voer gegeven, in het begin dwangvoeding en vocht, maar na 24 uur ging hij toch zelf eten. Ook zo lief hoe m'n andere kat reageerde, die hield hem warm en likte hem schoon. Enkele dagen later was het tijd voor de verhuizing, heel grappig, hij was juist diegene die zich gelijk thuis voelde: "Hee, hier zijn alle spullen" :P
Tegenwoordig lopen mijn katten in een afgeschermde tuin :)