Wij vonden het wel leuk om een blog bij te gaan houden voor jullie over ons leventje!
Wij wonen nu 3dagen bij ons nieuwe mens.
Ik (Pietje) zat eergisteren nog in de dierenwinkel, alleen in een klein kooitje.
Ik wou gaan eten, en toen stak mijn nieuwe mens haar vinger door de tralies van MIJN kooi.
Ik heb haar meteen uitgescholden.. Maar jammer genoeg had dit niet het gewenste effect, want dat mens vond me meteen leuk. Dat snap je toch niet hé?
Dus ik werd gevangen door een hand van een ander mens en in een kartonnen doosje gestopt.
Man man man, ik was helemaal van slag. Van een klein kooitje naar een nog kleiner kooitje.
Mijn mens heeft me thuis toen in een kooitje gestopt... Met verticale spijlen, hartstikke stom natuurlijk want ik kon niet eens klimmen.
En ik zat alsnog alleen. Met maar 1 zitstokje, wat mijn mens een zweep noemt.
Ik vond het wel een afgang hoor. En ik was hartstikke zenuwachtig, want er stonden 5 van die honden naar me te staren.
Ik was nog geen 10 minuten in mijn nieuwe kooi, toen mijn mens alweer de deur uitging.
En ik zat daar maar alleen. Wel met water en eten, maar dat vond ik nog wel erg spannend.
Toen 2uur! later kwam mijn mens terug, met weer zo'n kartonnen doosje. En een kooi.
Dus ik weer helemaal in de stress, want mijn mens heeft me met haar hand gepakt en in die grotere kooi gestopt.. En als klap op de vuurpijl kwam er ook nog een 2e parkiet mij vergezellen.
Waar ik na een minuut al wel blij mee was hoor, want nu zat ik in ieder geval niet meer alleen!
Ze heeft mijn gele vriendje Precies genoemd, want ze vond het wel leuk als we Pietje Precies heten samen.
Ik snap de humor niet helemaal maargoed.
Heel de verdere dag hebben Precies en ik dicht tegen elkaar aangezeten en ons niet bewogen.
Totdat mens ging slapen 's avonds en het donker was, toen durfde we te gaan hupsen in onze kooi.
Mens zal er wel gek van zijn geworden, maar dat maakte ons niet uit, zij had ons ook al gek gemaakt door ons uit onze vertrouwde omgeving te halen.
De volgende ochtend, gisteren dus, durfde we al een stuk meer!
Ons mens had gefluit van onze soortgenoten opgezet en wij hebben heerlijk mee zitten krijsen!
Ook stak ons mens haar hand weer in de kooi, en Precies vloog meteen weg, maar ik vond het toch wel interessant, dus ik ben naar haar hand toegelopen.. En ik was zo'n lefgozer dat ik zelfs op haar vinger heb gezeten!
Mens was helemaal door het dolle heen.
De rest van de dag is ze vaak teruggekomen en heeft ze weer haar hand in onze kooi gestopt.
Vond het steeds leuker worden, want ze had ook trosgierst in haar hand, en dat vond ik erg lekker.
Precies die vind het mens nog steeds een beetje eng, maar ik haal hem al wel over om wat minder bang te zijn.
Het is nu dag 3 dat we bij ons nieuwe mens zijn en we vermaken ons eigenlijk wel prima, we gillen erop los en de 5 honden die rondlopen in het huis vinden we ook niet meer eng.
Ons mens heeft vanmorgen een badje aan onze kooi gehangen, waar we nu al een uur naar aan het kijken zijn en we durven steeds iets dichter in de buurt te komen.
Ons mens zegt dat ze trots op ons is omdat we al zoveel durven en omdat we vannacht stil zijn geweest, zodat zij kon slapen!
We zijn gewoon 2 voorbeeldige grasparkietjes

Ook heeft mens tegen ons gezegd dat als we tam genoeg zijn, dat we los mogen vliegen in haar kamer, daar kijken we nu al naar uit, dus we doen ons best om haar snel helemaal in vertrouwen te nemen en haar als onze nieuwe mama te zien!
Ons mens zal regelmatig foto's van ons maken, met wat we aan het doen zijn!
Dit was het kooitje waar mens mij eerst in had gestopt. Das geen porrum toch.

En toen kreeg ik deze kooi, en meteen mijn nieuwe vriendje erbij

Hier onze eerste foto samen
Zijn we niet prachtig ?

We vinden elkaar erg lief!

En ik als lefgozer op mijn mens haar hand!

We zullen snel weer een stukje schrijven!
Dikke kus van ons Pietje & Precies!