Thuisgekomen viel mij pas een flinke snotneus op en 's nachts hoorde ik haar flink niesen en zwaar ademen. Toevallig had ik eerder die week een rammetje opgehaald dat ook al verkouden bleek en aan de AB zat
Met die kleintjes wacht ik niet af, dus vorige week maandag met Lotje naar de DA, AB kuur meegekregen (dezelfde als rammetje) en gisteren moest ik met beiden terug voor controle.Ze is echter niet verbeterd, sterker nog: ze is afgevallen, benauwd, niest behoorlijk, vieze oogjes, verhoging etc. Andere AB kuur gekregen voor beiden, want ook met t rammetje gaat t nog niet lekker, al is hij wel aagekomen, actief en alert.
DA gaf aan dat ik in de gaten moet houden of ze eet en eventueel moet dwangvoeren met bvb Critical Care. Maar nu mijn vraag: wanneer eet zo'n frummel nu te weinig? Ze eet, daarvan ben ik zeker. Met name een stukje wortel en af en toe wat bixjes gaan er in. Hooi hebben ze onbeperkt maar daar zie ik haar zelden van eten.
Dwangvoeren kent ook zo zijn risico's en ik wil niet nog meer schade aanrichten of haar maagje overbelasten. Wat is nu een goede graadmeter voor 'voldoende' eten?