Mijn kat heeft zeer taai slijm in zijn neusholte en ik zoek iets wat dat los maakt.
Hopelijk heeft iemand een gouden tip..
Mijn kat heeft al een tijdje last van héél af en toe wat benauwd zijn.
Nu kwam het tegen de kerst wat vaker voor, en zijn we vanuit mijn kliniek doorverwezen naar een kliniek waar ze endoscopisch materiaal hebben voor kleine huisdieren.
Daar bleek hij last te hebben van zeer taai slijm in zijn neusholte, en ze kregen het niet weg met spoelen en dat zuigapparaat.
Ik ben naar huis gegaan met een antibioticakuur en het advies om acetylcysteïne of broomhexine te gebruiken om het slijm losser te maken.
Na die kuur zou ik terug moeten komen voor een vervolg onderzoek, waarbij hij wéér onder narcose zou moeten.. en dat is nou net het probleem..
Hij heeft 2 knieën die vrij makkelijk luxeren en dus was het wakker worden uit de narcose een ware hel..!
Hij vocht niet alleen tegen de narcose, maar ook tegen het niet opgesloten kunnen zijn in een bench.. hij vocht als een tijger, maar zijn achterpoten deden niet mee.. en hij klapte van links naar rechts in die bench.. het was echt verschrikkelijk om te zien..
Hij is om 12 uur wakker gespoten, en om 20.00 was hij genoeg bij kennis (en op kracht) om weer vrij rond te kunnen lopen.
Ik heb dus besloten dat hij niet meer onder narcose gaat, maar zoek nu wel een oplossing voor hem.. want ook al heeft hij 'last' van zijn knieën.. hij rent, vliegt en springt er nog steeds mee door het huis alsof hij een wilde tijger is..
Hebben jullie ideeën die hem verlichting kunnen geven??

.
Aan de poes.