Konijn, waarvan hindernissen / spellen maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ponygarden

Konijn, waarvan hindernissen / spellen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 12:28

Hooi!
In het voorjaar mag ik een nieuw konijntje!
Dit word een dwergje van een paarweken oud. <3
Ik wil graag als ie wat ouder is, met hem springen.

Vanaf hoe oud kan je hier mee beginnen???

Ik heb niet genoeg geld om hindernissen te kopen,
maar ben zelf wel creatief genoeg om iets in elkaar te maken.
Maar waarvan maak je hindernissen? Behalve hout en stenen. Kom maar op met die ideeen!
En wat voor spelletjes zijn er voor konijnen?
En welke kunstjes kan je ze leren? Op welke leeftijd moet je ermee beginnen? Help me plzz!!

Alvast bedankt,
Ponygarden /3 /3 /3

Anniek22

Re: Konijn, waarvan hindernissen / spellen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:41

Hai. Ik wil je eerst even weten hoeveel je van konijnen af weet voordat ik je vraag beantwoord.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:55

1 konijn ? Konijnen zijn groepsdieren en hoe oud is het diertje als je t krijgt ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:05

Over konijnen zelf heb ik niet veel info, wel heb ik gesprongen met woestijnratjes :D daar had ik speciaal hindernissen voor gekocht, maar helaas bleken mijn ratjes het niet zo leuk te vinden. Dat was echt zonde van mijn geld :o Je zegt al dat je graag zelf iets wilt maken, misschien is karton + keukenrollen leuk om mee te beginnen? Als blijkt dat je diertjes het leuk vinden dan kan je altijd kijken of je nog meer wilt uitbreiden met nieuwe hindernissen :)

Karton is niet zo duur en kan je ook leuk 'aankleden' door het te beplakken met papier. Ik durf alleen niet te zeggen of het stevig genoeg zal zijn als er een konijntje op zou gaan zitten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 13:37

De voerbal is hier erg populair :D. Ook van die honden intelligentiespellen, zoals dingen opzij duwen voor snoepjes, vinden ze erg leuk.

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 14:48

Anniek22 schreef:
Hai. Ik wil je eerst even weten hoeveel je van konijnen af weet voordat ik je vraag beantwoord.

Ik heb eerder konijnen gehad. Dus dat komt wel goed.

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 14:49

WinSel schreef:
1 konijn ? Konijnen zijn groepsdieren en hoe oud is het diertje als je t krijgt ?

2 konijnen
Waarschijnlijk een paar weken (8 ofzo?)

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 14:50

Telpeva schreef:
Over konijnen zelf heb ik niet veel info, wel heb ik gesprongen met woestijnratjes :D daar had ik speciaal hindernissen voor gekocht, maar helaas bleken mijn ratjes het niet zo leuk te vinden. Dat was echt zonde van mijn geld :o Je zegt al dat je graag zelf iets wilt maken, misschien is karton + keukenrollen leuk om mee te beginnen? Als blijkt dat je diertjes het leuk vinden dan kan je altijd kijken of je nog meer wilt uitbreiden met nieuwe hindernissen :)

Karton is niet zo duur en kan je ook leuk 'aankleden' door het te beplakken met papier. Ik durf alleen niet te zeggen of het stevig genoeg zal zijn als er een konijntje op zou gaan zitten.

Bedankt voor de tip!
Dit is idd leuk om mee te beginnen! :)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:40

Okee. Ik ben er zelf geen fan van maargoed. Ik zou er pas mee beginnen als ze 4 mnd+ zijn. Buiten zijn erg veel takjes te vinden, gebruik die maar. Je kunt van karton en plastic melkpakken gebruiken, ideaal voor zulke dingen. En maak ze schuin. En ze moeten erdoorheen kunnen kijken. Ik zou ze zelf in de ren zetten, dan springen ze er zelf wel overheen als ze dat leuk vinden. En die tuigjes, daar kunnen ze ook erg lelijk in blijven zitten en dan in paniek raken. Enfin, ik heb zelf ook 2x2 koppels. Twee houden ervan om boven op dingen te zitten en 2 houden ervan om op de grond enzo te zitten.

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 10:18

Anniek22 schreef:
Okee. Ik ben er zelf geen fan van maargoed. Ik zou er pas mee beginnen als ze 4 mnd+ zijn. Buiten zijn erg veel takjes te vinden, gebruik die maar. Je kunt van karton en plastic melkpakken gebruiken, ideaal voor zulke dingen. En maak ze schuin. En ze moeten erdoorheen kunnen kijken. Ik zou ze zelf in de ren zetten, dan springen ze er zelf wel overheen als ze dat leuk vinden. En die tuigjes, daar kunnen ze ook erg lelijk in blijven zitten en dan in paniek raken. Enfin, ik heb zelf ook 2x2 koppels. Twee houden ervan om boven op dingen te zitten en 2 houden ervan om op de grond enzo te zitten.

Bedankt!
Ik wil ook geen tuigje gaan gebruiken..
4 maand+ lijkt me goed! Dankje!

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:38

[spoiler]ik hoop echt dat je 2 konijntjes neemt en ze niet in een hok propt waar ze amper in kunnen liggen. niet aanvallend bedoelt maar zitten zoals nijntjes in hun eentje weg te kwijnen in een mini hokje./spoiler]

Heb je een action in de buurt zitten? voor weinig geld kan je daar van die tunnels voor katten kopen. Bij mij liggen die in de ren bij hun en zowel de konijnen als de katten vinden het erg leuk om in te liggen en door te lopen.
Wat ik nog wil maken is een soort van wip lijkt me wel leuk voor ze (geen idee hoe ik dat ga maken)
In een oude (hand)doek kan je wat lekkers verstoppen eerst makkelijk met 1 keer vouwen of zo of gewoon de doek erop leggen en steeds moeilijker.
Met flessen kan je een slalom maken of met de weideprikpaaltjes als je die hebt.

Ik zou persoonlijk wachten tot je konijn minstens 6 maanden is of nog langer tot hij uitgegroeid is.

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 10:45

esmolove schreef:
[spoiler]ik hoop echt dat je 2 konijntjes neemt en ze niet in een hok propt waar ze amper in kunnen liggen. niet aanvallend bedoelt maar zitten zoals nijntjes in hun eentje weg te kwijnen in een mini hokje./spoiler]

Heb je een action in de buurt zitten? voor weinig geld kan je daar van die tunnels voor katten kopen. Bij mij liggen die in de ren bij hun en zowel de konijnen als de katten vinden het erg leuk om in te liggen en door te lopen.
Wat ik nog wil maken is een soort van wip lijkt me wel leuk voor ze (geen idee hoe ik dat ga maken)
In een oude (hand)doek kan je wat lekkers verstoppen eerst makkelijk met 1 keer vouwen of zo of gewoon de doek erop leggen en steeds moeilijker.
Met flessen kan je een slalom maken of met de weideprikpaaltjes als je die hebt.

Ik zou persoonlijk wachten tot je konijn minstens 6 maanden is of nog langer tot hij uitgegroeid is.

Heel erg bedankt!
Hier heb ik heel veel aan!
Ja. Ik neem 2 konijnen.
We hebben een groot hok. Boven en onder + nachthok.
Ook hebben we een action! Ik zal daar evn kijken. Samen met mn vader gaan we een wipwap bouwen :)). Dat trucje met handdoek is echt leuk! Bedankt!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:10

Tuigje zeker niet gaan gebruiken hoor ! 1 keer een verkeerde sprong/stap en de rug is gebroken, on dingen zijn het

Heel goed dat je voor 2 konijnen gaat :) Maar ipv jonge konijntjes van 8 weken kun je ook naar een konijnenopvang gaan :) Daar zitten heel veel leuke jonge en oude konijntjes op een baasje te wachten.
Ook koppeltjes waardoor je zeker weet dat het klikt met beide konijnen :)

Op mijn site staat nog meer info http://ikwileenkonijn.webklik.nl

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:52

Ja ik weet niet waar je woont maar ik werk zelf in een opvang www.huizepluis.nl heet ie en daar hebben ze ook kleintjes van 3 maanden, heel veel zelfs!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:56

Anniek22 schreef:
Ja ik weet niet waar je woont maar ik werk zelf in een opvang http://www.huizepluis.nl heet ie en daar hebben ze ook kleintjes van 3 maanden, heel veel zelfs!

Vind ik leuk +:)+

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:06

Ik zelf heb hindernissen gemaakt van hout en balken van de bouwmarkt.
Tip, mijn mening is dat het voor je konijnen het leukste is met een targetstick,

Hier een filmpje van mijn konijn, hier is de hindernis en de targetstick methode te zien (na de klik kreeg hij een beloning)
https://www.facebook.com/video.php?v=50 ... =3&theater

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:09

Hey,
Ik wil zelf ook mn konijntjes leren springen. Ik zou beginnen op een leeftijd van 20 weekjes oid, en dan met twee a drie balkjes (dus 10 a 15 cm) zodra ze het commando kennen maakt ze hoogte niet eens zoveel verschil meer.
Succes!

Ponygarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 06:26

heeel erg bedankt allemaal!
ik zal alles even bekijken!

tuigje doe ik niet.
targetstick idd al iets over gelezen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 20:57

Je kunt gemakkelijk hindernissen zelf maken.... als je even geduld hebt.. mijn boek komt binnenkort uit daar staat het helemaal in beschreven. :)