Aquarium: wat is dit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aquarium: wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:06

Net ontdekt toen ik thuis kwam, er liggen 2 "hoopjes" en er liggen/hangen er nog verspreid over de rest..
Neem aan dat het jongen zijn, maar waarvan?
Zijn ze dood? Of moet er nog wat mee gebeuren?

Afbeelding

Afbeelding

http://i.imgur.com/RGZQGcQ.jpg

Heb voornamelijk Platy's zitten, maar daar heb ik vaker jong spul van en dit heb ik nog nooit gezien.. is dit iets van een Platy dat verkeerd gegaan is?
Recent heb ik 2 "steenkruipers" (Borneo algeneter) erbij gezet, heeft het daar wat mee te maken?

Ik heb werkelijk geen idee -O-

doezel2

Re: Aquarium: wat is dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:09

Ik.zou zegge. Schep ze er uit. Dan kyn je zien of ze leven ja of de nee.

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:16

dit ziet eruit als eieren :)
van welke vis, geen idee
maar m'n axolotl eieren zien er ook zo uit (alleen dan niet in een witte vlies maar doorzichtig), en deze komen na een aantal dagen/weken uit

edit: eieren bewegen dus niet, maar langzamerhand veranderd het zwarte bolletje in een vis
Laatst bijgewerkt door Jodym op 01-02-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:22

Ik vind 't er vrij dood uit zien... Bewegen ze nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:32

Zo bewegen ze niet, heb verder nog niet in mijn aquarium gezeten omdat ik iets heb van "als het eieren zijn moet ik er misschien gewoon vanaf blijven".

Verder zien ze er wel uit als visjes (misschien best te zien op de foto in de link) en dat lijkt me bij eieren niet het geval te zijn?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:48

Lijkt mij ook een nest babyvisjes waar iets bij fout is gegaan. Ze zien er al teveel uit als visjes om eieren te zijn...

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:52

Volgens mij zijn ze dood. Een vis die als even dood in het water ligt krijgt net zo'n wittige schijn als deze kleintjes.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:53

Ik vind het ook wel heel erg op gewoon babyvisjes lijken. Grote kans dat er inderdaad iets mis is gegaan en ze dood zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:58

Dan zouden het Platy's moeten zijn? En kunnen die met zooooveel zijn? Want dat heb ik nog niet meegemaakt (weet wel dat er in de beginfase altijd wel aantal sneuvelen maar dat zouden er dan altijd wel héél veel zijn als dit het normale aantal is .. ).

Heb al zitten kijken naar dat, overduidelijk, zwanger vrouwtje en dacht eerst "ja, ze is dunner", maar vanuit een andere hoek leek het dan toch weer niet dus heb geen flauw idee :+ Wat zou er dan kunnen misgegaan zijn?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:07

Platys kunnen 30-40 jongen per keer krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:14

Is dat elke keer zo? Of hangt dat van keer tot keer af?
En wat gebeurd er met de jongen die het niet halen? Worden die altijd opgegeten of hoe werkt dat?
(want heb er nog nooit 30 ineens zien rondzwemmen :+ ).

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:24

Bij mij zwemmen er maanvissen tussen dus tenzij ik ze in n kweekbakje zet zie ik er niks van :')

Volwassen platys eten de jongen ook op. Soms overleeft er eentje als deze zich goed kan verschuilen.

Ik kan bij mijn dames altijd goed de jongen zien zitten, zijn er altijd aardig wat.

Onlangs is er ook eentje bevallen in de kweekbak, zat helemaal vol :') zeker 40 stuks. Vriendin heeft er 12 meegenomen voor in haar kweekbak en er zijn er bij mij 3 overleden. De rest (nog n stuk of 25) doen t super. Als ze groot genoeg zijn gaan ze de bak weer in of in een kleiner aquarium om op te groeien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:39

Meestal blijven ze hier per 2 of 3 over, de eerste keer heb ik er 10 ofzo kunnen redden maar dat doe ik nu niet meer.. heb geen plaats in mijn bak :+ Maar dan zullen dit wel baby's zijn, zou het anders echt niet weten. Vraag me wel af wat er misgegaan is, kan het iets zijn wat ik verkeerd heb gedaan?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:53

Dat heb ik ook hoor, heb 5 dames en ze zijn allemaal drachtig, lekker voer voor mn maanvisjes haha :') moet er niet aan denken dat alles op zou groeien :')

Heb nu wel weer een ander vrouwtje in een ander kweekbakje zitten (zijn van die bakjes die hangen in t water), maar dat is vooral omdat deze al drachtig in mijn bak kwam. Zij zelf heeft ook een apartere kleur dus ben erg benieuwd wat hier uit komt :)

Uiteindelijk zal ik er maar weinig van houden, zit gelukkig bij een facebook groep waar je vissen aan kunt bieden en heb al meerderen in mn omgeving die interesse hebben.

Ik denk dat dit idd baby's zijn, maar wat er mis is gegaan...heb je toevallig net je bak met iets behandeld? Het is vooral raar omdat ze allemaal dood lijken te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 22:59

Neen, kan me niks voor de geest halen wat er verandert zou zijn. Wel die 2 nieuwe 'algeneters', misschien stress daarvan? Al doen die braaf hun eigen ding in mijn ogen.. Heb ook wat nieuwe planten maar zoiets lijkt me niet kunnen?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:25

Lijkt me niet nee, kan me ook haast niet voorstellen dat ze alleen door stress zijn overleden. Ik gok dat er misschien al iets mis is gegaan in de buik, ze liggen ook allemaal in de buurt van elkaar toch? Misschien dat er iets met de moeder is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 12:19

Ze liggen inderdaad in 2 hoopjes vlak bij elkaar, en dan liggen er hier en daar nog wat los, waarschijnlijk is moeders dan weer vertrokken. Merk verder niks geks aan de vissen, ze zwemmen misschien wat meer bovenaan (moet water verversen) maar niet dat ze echt lucht happen of dergelijke..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:27

Ik denk dat het platy baby's zijn die zijn dood gegaan, normaal zijn ze niet zo wit.
Dat het er zoveel zijn is heel normaal.
Worden ze niet gegeten door je vissen? Vaak is dat de reden dat je er maar enkelen ziet, de rest wordt gewoon opgegeten.