Hond loopt er een beetje verloren bij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Hond loopt er een beetje verloren bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:03

Hoi allemaal!

Wij hebben momenteel de hond van een vriend te logeren en het valt me op dt deze hond er een beetje verloren bij loopt. Hij zit altijd een beetje verloren in een hoekje, oren hangen en is constant een soort piepgeluid aan het maken. Het is niet echt piepen, het is een combinatie tussen kreunen en piepen. Volgens de eigenaar doet de hond dit al jaren. Zodra hij aandacht krijgt veranderd het in een totaal andere hond. Energiek als een idioot, staart kwispelt overuren en hij is helemaal door het dolle heen. Nu ben ik de hele dag thuis en geef hem bijna constant aandacht, maar zodra je hem niet meer aanraakt, kruipt hij weer in zichzelf en gaat er weer verloren bij liggen.
Ook gaat hij vaak neurotisch kleine rondjes lopen,waardoor ik meteen aan verveling dacht. Ik neem hem al een aantal keren per dag mee op wandelen en ravotten om zijn energie kwijt te kunnen (hij barst van de energie), of mee laten rennen aan de fiets. Of we gaan met de auto een natuurpark in of we gaan de bergen in. Dan lijkt alles goed te zijn, maar zodra we weer thuis zijn en hij wordt niet geaait of aangeraakt, veranderd hij in een zielig hoopje hond.
Ik vind dit erg sneu en vraag me af wat dit kan zijn? Aandacht en beweging komt hij absoluut niet te kort, we bewegen zoveel samen dat mijn conditie met sprongen vooruit is gegaan.
Nu is hij vandaag de laatste dag bij ons, maar ik vind het toch wel interessant om te weten wat dit kan zijn. Het is echt puur alleen als hij geen aandacht krijgt.
Het gaat hier om een oude (geloof 8 of 12 jaar oud, 1 van de 2) stafford.

Weet iemand wat dit kan zijn?

Groetjes :-)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:20

Babeth schreef:
Nu is hij vandaag de laatste dag bij ons, maar ik vind het toch wel interessant om te weten wat dit kan zijn. Het is echt puur alleen als hij geen aandacht krijgt.

Aangeleerd gedrag om die aandacht te krijgen? Misschien heeft hij vroeger gemerkt dat deze houding een "agosh wat zielig kom eens hier dan krijg je een aai" reactie van mensen uitlokt.

Babeth

Re: Hond loopt er een beetje verloren bij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:23

Dat zou ontzettend goed kunnen, ookal lijkt me dit stug. De vorige eigenaar was een hondentrainer en ik denk niet dat hij dit toe zou hebben gestaan. Je kunt ook merken dat de hond verder ontzettend goed is afgericht bij de oude eigenaar. En de huidige eigenaar is te nuchter om het zielig te vinden. Waar het dan vandaan komt? Ik weet het niet, maar ik ken buiten dit om de geschiedenis verder niet van de hond.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:25

Misschien mist hij een maatje?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:28

Hij kan niet samen met honden. Hij is vreselijk agressief tegen andere honden. Zolang je hem aan de lijn hebt en meteen corrigeerd gaat het goed, maar als je er niet bij bent dan vreet hij ze op.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:29

Misschien heeft hij nooit geleerd om rust te nemen of zichzelf te vermaken. Onze hond vertoont vergelijkbaar gedrag als hij oververmoeid is. Piepen, drentelen, zielig kijken, hyperenthousiast doen zodra je beweegt - maar als we hem dan naar z'n mand sturen ligt hij binnen 10 seconden diep te slapen. Als deze hond altijd is vermaakt door anderen dan weet hij misschien niet goed wat hij met zichzelf aan moet als hij even geen aandacht krijgt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 14:31

Misschien is het een bij-geluidje bij het ademen???? Sommige mensen hoor je ook zo duidelijk
ademen.....

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:32

Daar zeg je iets Dani. Klinkt wel erg logisch. Maar bij die vriend van mij is hij overdag altijd alleen thuis, al een aantal jaren. Dan zou hij het toch gewend moeten zijn denk ik?

Hij ligt nu naast me rustig te slapen, maar hij moet altijd contact met je lichaam hebben. Al is het maar een achterpootje dat mijn been aanraakt.

Nu is het wel zo dat als je hem naar de mand stuurt, hij na 5 minuten rustig word en gaat liggen. Maar zodra je ook maar beweegt, is hij er weer en gaat zielig doen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-15 14:34

Margee schreef:
Misschien is het een bij-geluidje bij het ademen???? Sommige mensen hoor je ook zo duidelijk
ademen.....

Ik denk het niet, want als hij aandacht krijgt of je gaat ermee wandelen, hoor je het niet. Je hoort het ook niet als hij slaapt. Je ziet ook echt aan de manier waarop de spieren bewegen als hij zo piept, dat hij het zelf Doet.

Hij gaat als hij geen aandacht krijg echt met de rug naar je toe zitten en af en toe kijkt hij heel zielig achterom. Ik moet dan altijd een beetje grinniken want hij lijkt dan precies op Dobby van Harry Potter.