Lieve Fiona,
Vanochtend liep ik de trap af,
niets vermoedend richting de badkamer,
je lag neer,
en voor ik het echt besefte,
was je al weg..
Geweldig lieve geit dat je bent,
altijd lief begroetend en zoekend naar aandacht door op de stalwand te springen,
lekker samen richting stal of de wei rennen,
met je zotte bokkensprongen.
Maar het bleek tijd om terug naar je broer te gaan,
lieve Fiona,
je bent een SCHAT!
En voor mij ben je niet 'mààr' een geit,
jij bent een hele persoonlijkheid.
Rust zacht op een bedje stro en bedankt voor de fijne tijd samen.
2007-2015 RIP
Ze is zo'n heerlijke geit die we hebben grootgebracht met de papfles. Ze was dus heel aanhankelijk en speels, en altijd al mijn maatje geweest. Ze volgde je de stal in en richting de weide en hield enorm van knuffels. Ik heb haar 8 jaar mogen kennen. Haar broer is enkele jaren geleden ingeslapen door problemen met zijn poten.
Fiona is gestikt in haar eten deze ochtend.. Alles proberen te doen maar tevergeefs. Waarschijnlijk is het in haar luchtpijp geraakt of was het een slokdarmverstopping. Ze heeft erg afgezien, maar we konden niets anders doen dan toekijken. De dierenarts had ook al vermeld dat er weinig aan te doen was buiten afwachten. Mijn mama heeft vinger in de keel geprobeert etc maar alles tevergeefs.. Er kwam al overal schuim uit haar neus en mond en haar tong hing eruit.. Vreselijk dat zo'n lief dier zo veel pijn moest lijden.. Ongeloofelijk zonde..

)Ik heb er 2 gehad, beide flessegeiten en beide "britisch alpine" Geweldige karakters, de eerste Scooby doo
had ik in nieuw zeeland en daar ging ik mee wandelen, net als je met een hond zou doen, kon ook los over straat, luisterde (meestal
helaas dood gevonden toen hij 12 was. Hij was overigens tweeslachtig, had zowel mannelijk als vrouwelijke kenmerken zeg maar. Wel laten castreren hoewel de DA destijds dat niet zag zitten, die wilde hem liever een spuitje geven 
veel sterkte TS