Hallo ik heb een vraagje ik heb 2 grasparkietjes en 1 valkparkiet (geen commentaar aub want het gaat SUPER samen) maar ik heb een vraagje over het voer ik heb nu een bakje valkparkiet voer en een bakje grasparkiet voer maar soms zit de valkparkiet aan het grasparkiet voer en de grasparkieten aan het valkparkieten voer kan ik niet beter 1 soort voer houden?
Inderdaad zou ik me niet druk maken om het voer, daar gaan ze niet dood aan, zolang je ook zorgt dat het voor geen van de vogels eentonig wordt.
Natuurlijk kan jou valkje en de parkietjes maatjes van elkaar zijn. Een valkje erbij zou je eventueel kunnen overwegen, maar het is bij vogels lang niet altijd gezegd dat een vogel erbij ze altijd tot een koppeltje maakt. Je merkt zelf wel of jou vogels het leuk doen zo.
Ineke2
Geplaatst: 29-01-15 12:47
Grasparkieten en valkjes kunnen niet samen. Vroeg of laat gaat dat fout en moet het valkje het doen met een teen of zelfs pootje minder. Grasjes kunnen heel aggresief doen tegen valkjes.
Over het voer is hierboven al wat gezegd. Heb je ook grit in de kooi? Hoeveel ruimte hebben ze?
Ze hebben een mega grote kamer voliere dus komt wel goed denk ik en nee heb geen grit in de kooi
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 29-01-15 13:01
Grasparkieten en valkparkieten moet je niet samen zetten. Het kan een lange tijd goed gaan en dan opeens nog ontzettend mis. Hoeveel mensen ik al ken die dachten dat het geen kon om deze vogels bij elkaar te zetten... Het ging op een gegeven moment altijd mis en dan was de valkparkiet een pootje of teentje kwijt. Dat risico dus niet nemen en de valkparkiet een soortgenoot geven. Is veel beter voor beide soorten.
En TS, de grootte van je kamervoliere doet er niet toe. Ook in vrije vlucht volieres gaat het geregeld fout.
Nou dan moet je niet bij de vogelopvang komen (mijn stage) daar zit alles bij elkaar in een gras/valk parkieten alles zit er bij en dat gaat altijd goed!
friesiszwart
Geplaatst: 31-01-15 10:24
Myraxhorsey schreef:
Nou dan moet je niet bij de vogelopvang komen (mijn stage) daar zit alles bij elkaar in een gras/valk parkieten alles zit er bij en dat gaat altijd goed!
Maar dan zitten zij in een grote voliere die is wellicht beduiden groter dan een woonkamer voliere. Zelf had ik vroeger een buitenvoliere (3x2 en de hoogte ven de schuur en een binnenhok een meter van de schuur) en nooit problemen gehad tussen de parkieten, valken en boerken onderling.
Hier hebben we ze ook gewoon bij elkaar zitten, had er eigenlijk ook nog nooit van gehoord dat dit niet kon. Wel hebben we een ruime buiten voliere van 10 bij 2,5 M. De helft hiervan is overdekt en we hebben nog een binnenhok in de schuur wat niet extreem groot is maar ze gaan hier zelf zonder ruzie ofzo in, we houden ze nu al 5 jaar zo nooit problemen. en dan hebben we onderin de voliere nog konijnen en cavia s lopen ook nooit geen problemen mee gehad.