Het liep anders dan gepland. In de laatste week verhuisde mijn moeder naar een hospice, waar ik natuurlijk continue aanwezig was. Op een ochtend zat ik buiten op een bankje voor het hospice na te denken over alle ellende en opeens kwam langs mijn benen door een konijn gewandeld. Over duidelijk geen wild konijn. Het even geduurd, maar niet veel later is het mij gelukt om het konijn te vangen. Daar sta je dan met een konijn in het hospice. Gaan rond speuren of ik de eigenaar kon achter halen en inderdaad gevonden. Een oud bibberig mannetje die het konijn het los gelaten, ik moest hem maar op eten. Hier begint het verhaal van mijn konijn, Nijn die op mijn pad kwam, als of het zo had moeten zijn, een Nijn die mij heeft uitgezocht.
Snel een hok geregeld en Nijn weg gebracht naar de flat van mijn moeder. We zatten immers in een hele hectische en verdrietige periode. Meneer konijn werd al snel omgedoopt tot Geertje, vernoemt naar het Geerlingshospice waar mijn moeder verbleef. Geertje wordt echter meestal Nijn genoemd, gewoon omdat het makkelijker klinkt
De eerste dagen Nijn vooral met rust gelaten, hij had zijn voer en drinken en ik was amper thuis. 3 dagen later was het moment daar en overleed mijn moeder. Diezelfde middag zaten 2 kleinkinderen(2,5 en 4 jaar) voor het konijnenhok. Jongetje van 2,5 zegt opeens "oma slaapt" meisje van 4 antwoord "oma slaapt voor altijd snap je dat en we hebben Nijn gevonden vlak bij oma" Nijn werd opgenomen door de hele familie
Nijn verhuisde naar mijn huis, maar eerst langs de dierenarts. Nijn is geënt en Nijn kreeg oogzalf mee ivm zweertje. Daarnaast werd Nijn zo'n 4 jaar oud geschat. Een groter hok werd aangeschaft en steeds meer kreeg ik een geweldig konijn te zien. Nijn zit bijna nooit op schoot, hij loopt los, op de deken(waar hij niet vanaf gaat) of op de bank.
Helaas heeft Nijn wel een flink probleem aan zijn ogen(entropion is nu duidelijk) vele oog ontstekingen volgen elkaar op en ben nu in overleg met dierenarts verschillende opties aan het doornemen, maar een besluit wat het beste is, is nog niet genomen.
Genoeg gepraat, het moge duidelijk zijn deze Nijn is bijzonder, niet alleen de plek en het moment, maar ook in zijn gedrag en karakter. Een aanwinst in huis. Nijn heeft nu een hok van 1.40 en loopt bijna altijd los als ik thuis ben. Ik stel aan u voor Nijn(oftewel Geertje)

Nijn net gearriveerd op flat, bij komen van alles

Verhuisd naar mijn huis, eerste week nog boven, ivm begrafenis is het beneden veel te druk in huis deze week. Hij mag loslopen op bed

Nijn leert zelf in en uit hok springen en speelt graag op zijn deken. De laminaat vindt hij maar niks en gaat dan ook niet van de deken af(hier nog zijn oude hok)

Nijn op de bank, hij gaat er steeds beter uitzien en wordt steeds tammer en leuker

Elke dag een ander interieur op de deken. Kinderspeelgoed, wat ik als tante veel in huis heb, doet het ook goed bij Nijn

Rond de kerst maakte Nijn zich wel even zorgen, maar de feestdagen heeft zonder problemen overleefd(en er lag een leuke braintrainer onder de kerstboom voor hem)

Nijn is verzot op worteltjes, maar voor niks gaat de zon op, vaak worden kleine stukjes verstopt in washandjes, dozen, papiertjes enz. Hij moet er iets voor doen (voor de oplettende kijkers, Nijn is goed zindelijk, maar niet op de deken, het is duidelijk zijn deken, in hok gaat alles op de bak)

Een echte vent eist natuurlijk met regelmaat de afstandbediening op

En natuurlijk even komen spieken of baasje er nog is

Nijn is al met al tevreden en ik vind hem ieder dag nog steeds bijzonder. Geen vlaamse reus, maar een gewoon konijn, met een bijzonder verhaal!
foto's zijn helaas niet van beste kwaliteit