Ratten in huis nemen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tesssaaa

Ratten in huis nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:42

Ik ben erg gefascineerd door ratjes, ik vind het feit dat ze zo goed leren erg interessant(doe momenteel een biologie studie waar leer gedrag van een dier een onderdeel is) dus wil ik de ratten ook gaan trainen op het op sporen van drugs bijvoorbeeld wiet... 8-)

Maar nu heb ik wat praktische vragen, is er nog een verschil in geslacht qua gedrag? Kan ik ratten makkelijk vervoeren van 'studenten' kamer en in het weekend weer thuis of is dit erg stress vol?

alle tips en adviezen zijn welkom ik ben echt een groentje qua ratten!

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:46

Mijn ratjes gingen ook vaak genoeg mee van stuentenhuis naar ouderlijk huis. was geen probleem. Kwamen vaak uit de kooi. Mannetjes vond ik zelf altijd leuker dan vrouwtjes. Alhoewel ik nu nog 2 meiden heb zitten. Ik zou als ik jou was bij een Rattery gaan kijken. Die mensen weten meestal waar ze mee fokken (ook op ziektes etc) en weten ook dondersgoed wat voor karaktertjes hun ouderdieren hebben. kijk eens op: tammeratten.nl en dan aanmelden op het forum. Daar zitten veel betrouwbare rattery's ;)

PS: op die site kun je ook heeeeel veel info vinden over afmeting kooi, bodembedekking, kleuren, alles wat je aan info nodig hb en de mensen op het forum helpen een groentje ook heel graag hoor ;)

Tesssaaa

Re: Ratten in huis nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:51

Ja ik ben vooral heel benieuwd naar geslacht ervaring en reis ervaring!:) heb al veel gevonden over in de ziektes etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:02

Als je een fijn reismandje hebt, lekker met wat stukjs stof of een handdoekje waar ze lekker in kunnen rondwoelen en waar hun geurtje aan zit. Ik zou geen voer en waterbakje erin zetten. geeft alleen maar rommel tijdens het reizen en meestal eten en drinken dieren toch niet tijdens het reizen. Of je moet echt langer dan 2 uu reizen dan zou ik ze onderweg wat aanboeden van een stukje appel ofzo.

Ik had altijd met mannetjes meer en leuker contact dan met vrouwtjes. Maar dat was denk ik persoonlijke voorkeur ofzo. Maar mijn meiden zijn gewoon wat schuw, komen weg uit een broodfok. Dus ik laat hun lekkeri n hun waarde :)

mcsjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:31

Ik heb al 8 jaar ratjes en ze gingen altijd in het weekend in een transportbakje mee in de trein naar huis. Ze waren dat van kleins af aan gewend en lagen de hele weg heerlijk te slapen.

Ik heb altijd mannetjes gehad, dus geen ervaring met vrouwtjes. Maar ze zeggen dat vrouwtjes actiever zijn en meer op zichzelf. Mannetjes zouden meer ruiken en urine verliezen als ze los lopen. Maar heb het nooit een probleem gevonden.