Kat lijkt gestresst,nog tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjon_

Kat lijkt gestresst,nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 13:37

Hallo,

Om te beginnen wat info over de kat.
Octaaf is een gecastreerde kater van ruim 1.5.
Hij is voornamelijk binnen, maar gaat bijna dagelijks even naar buiten. We hebben geen luikje maar gebruiken een raam in de zomer. In de winter blijft hij in de buurt en komt dan ook meestal als we heb binnen roepen. Dit werkt dus prima. Onze buren hebben ook een jonge kater waar hij mee speelt.
Binnen is hij voornamelijk in de woonkamer, maar mocht ook altijd boven.
'S nachts was hij dan ook bij ons.

Een aantal weken geleden,nu denk ik al wel 2maand,zijn we dit gaan afbouwen vanwege mijn zwangerschap, omdat ons kindje de 1e tijd bij ons op de kamer komt.
Sinds een week of 3 blijft hij 'snachts beneden.
Niks aan de hand tot een week geleden ongeveer.
Nu vinden we iedere ochtend braaksel op de plek waar hij gelegen heeft.
Hij doet dit dus alleen 's nachts. Hij braakt alleen brokjes.
Zijn eten bestaat ook uit alleen brokjes (Hills prescription onderhoudsvoer tegen blaasproblemen, in overleg met DA na kuurtje voor ontsteking\kristallen), water en een beetje kattenmelk.
In de woonkamer heeft hij verschillende plekjes om te liggen, hoog\laag, hard\zacht. Verschillend speelgoed, en sinds een paar dagen een voedsel doolhof.

Uiteraard heb ik van de week de dierenarts gebeld. Mijn verhaal gedaan.
Meneer eet en drinkt goed, hij plast en ontlast, speelt en is vrolijk, eigenlijk als normaal. Advies van de DA was dus zo'n voedsel doolhof, omdat ik wel aangaf dat hij zijn brokjes wel eens opschrokt. Doolhof lijkt hij wel plezier in te hebben.
Daarnaast kreeg ik van iemand anders een tip om in de woonkamer 's nachts wat van ons weg te leggen wat erg naar ons ruikt, dus dit ook gedaan.?

Inmiddels ben ik ruim 40 weken zwanger, en zijn we dus volop in afwachting.
Ik denk zelf dat hij hierdoor ook wat gestresst is. Het is een erg aanhankelijke kat. Naast braaksel hebben we ook iedere ochtend een ritueel met mauwen,uitgebreid kopjes en trillen met de staart.

Dus ik hoop op nog wat tips. Het is zo'n lieve kat.

Groetjes Marjon
Laatst bijgewerkt door _Marjon_ op 28-01-15 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:40

_Marjon_

Re: Kat lijkt gestresst,nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 13:43

Ik heb inderdaad al wel eens van Feliway gehoord! Maar niet echt ervaringen van andere mensen over het product.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:48

Ik kan het aanraden!
wij zijn anderhalve week geleden verhuisd, en 1 van onze arme katten was zo van slag, dat ze 3 dagen lang minstens 10 keer per dag aan het braken was....echt ontzettend zielig. Dierenarts gebeld omdat ik haar niet nog een keer wilde vervoeren want dat zou voor nog meer stress zorgen.

Daar ook Feliway gekregen. Poes was binnen een dag opgeknapt en is vrolijker dan ze ooit geweest is!
Dus hier een zeer tevreden klant, ik denk dat ik het blijvend ga gebruiken, en dan wel wat afwissel (dus dag wel dag niet) omdat het anders wel een duur geintje wordt.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 09:53

Hij heeft vannacht niet gebraakt! :D

zaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:56

wij hadden met oud en nieuw bach rescue druppels voor onze kat. kan je in de dierenwinkel kopen en werkt goed!

edit: onze kat braakte niet, maar was wel heel erg bang, ze zat vaak helemaal te trillen en dat werd goed verholpen met de druppels!