We hebben thuis twee Chihuahua's; moeder en dochter. Het gaat vooral om de jongere hond, Kyra. Ze is nu 1 jaar, maar heeft sinds een paar maanden de drang om dingen kapot te maken als we niet thuis zijn. Dan bedoel ik (gelukkig) niet de meubels etc, maar het gaat vooral om kleine prulletjes. Pennen, papieren, klosjes garen.. you name it. Nu lagen al die spullen eerst voor haar binnen handbereik, dus alles is al een meter omhoog opgeschoven.
Nu kwam ik vandaag thuis en zag dat ze mijn tas open had gemaakt en op de bank alle pennen aan het slopen was. Betrapte haar daardoor op heterdaad en heb haar "gestraft". Ze weet het ook heel goed als ze iets gedaan heeft wat niet mag, want als ik haar alleen al aankijk, dan kijkt ze onderdanig weg en gaat ze liggen. A fijn, nu gaat mijn handtas dus ook van de grond.. Maar ik wil niet steeds alles blijven verplaatsen. Eigenlijk wil ik de oorzaak aanpakken.
Het hele huis ligt bezaaid met speelgoed en kluiven, dus daar geen gebrek. Ze is ook niet alleen, want onze andere hond is er. En daarnaast is er bijna altijd wel iemand thuis. Hoogstens 3 uur zijn ze alleen op een dag. Maar het gebeurt dus ook als we maar 1 uurtje van huis zijn..
Ik hoor graag dé oplossing/tips.